دسته‌بندی نشدهشهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

تقدیر ازمشترکین نمونه شرکت گاز استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، در سال جاری، ۵۶ مشترک به عنوان مشترک نمونه انتخاب شدند و همچنین به قید قرعه ۱۴ مشترک شرکت کننده در طرح نظر سنجی و ۱۴ مشترک که در طرح حذف قبض کاغذی مشارکت داشتند، جمعاً۸۴ مشترک مورد تقدیر قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، در همایشی که با حضور تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، مشترکین نمونه را الگوی مصرف ایمن وبهینه گاز برشمرد و گفت: نعمت گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک و ارزشمند، در کشور ما بسیار مهم و استراتژیک است و محور توسعه اقتصادی و رفاه عمومی کشور محسوب می شود.

مهندس علوی، با بیان اینکه سالانه ۲۱میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان به مصرف می رسد گفت: مصرف گاز طبیعی در فصول سرد عمدتاً در بخش خانگی زیاد می شود، با صرفه جویی می توان حجم قابل ملاحظه ای از این انرژی را به بخش صنعت اختصاص داد تا علاوه بر تقویت چرخه تولید و اشتغال حجم تولید آلودگی نیز کاهش یابد.

وی، تصریح کرد: در صورتی که بتوانیم روزانه  ۱۵ تا ۲۰ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنیم، به گازرسانی مستمر نیروگاه ها و صنایع کمک بزرگی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد جمعیت استان از گاز طبیعی بهره مند هستند و هم اکنون بیش از ۲۶ هزار کیلومتر شبکه و یک میلیون و ۱۰۰هزار انشعاب در سطح ۱۰۷ شهر و ۱۰۶۰ روستای استان اجرایی شده است، افزود: این حجم از شبکه و انشعاب یک پتانسیل بزرگ ازحادثه است لذا همه مشترکین و آحاد جامعه می بایست با دقت بالا و رعایت نکات ایمنی، گاز طبیعی را مصرف نمایند.

مهندس علوی، همچنین در خصوص نکات ایمنی مصرف گاز، اطمینان از نصب دودکش با کلاهک H در پشت بام برای بخاری های گازی و آبگرمکن های گازی با رعایت فاصله مناسب آن از کولر، کنترل راه ورود و خروج هوا، اطمینان از نصب صحیح دودکش وسایل گاز سوز و بازبودن مسیر آن، استفاده از دودکش های استاندارد (با قطر مناسب وغیرآکاردئونی)، عدم استفاده از وسایل گاز سوز پخت و پز به منظور تامین گرمایش در فضای بسته را از نکات مهم در پیشگیری از حوادث گازگرفتگی با منو کسید کربن عنوان کرد.

مهندس علوی، در رابطه با پیشگیری از حوادث گاز گرفتگی با گاز منوکسید کربن حاصل از احتراق گاز طبیعی و حوادث ناشی از نشت و انفجارگاز، بیان داشت: میل ترکیبی گاز کربن مونوکسید با هموگلوبین خون انسان ۲۰۰ برابر اکسیژن است، بنابراین به سرعت جایگزین اکسیژن در خون و در نهایت مرگ می شود.

وی، افزود: افرادی که در معرض گاز مونوکسید کربن در فضای بسته قرار می گیرند ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می کنند و در صورتی که هر چه سریعتر از محل خارج نشوند و هوای تازه استنشاق نکنند بیهوش شده و به مرحله خفگی و مرگ می رسند.

مهندس علوی،با اشاره به وقوع ۱۹مرگ ناشی از مصرف نا ایمن گاز در سالجاری، گفت:متاسفانه ۷۵ درصد حوادث گاز، در منازل اتفاق افتاده که ۵۵ درصد آن در اتاق خواب ها بوده است.

وی،بیان داشت: رعایت نکات ایمنی بویژه در انتخاب و نصب استاندارد وسایل و تجهیزات گاز سوز بسیار ضروری است و باید با دقت نظر بالایی انجام گیرد تا در این زمینه شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

در بخش دیگری از این همایش مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان بیان داشت: با سوختن سالانه ۲۱ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی حدود ۴۲ تن گاز منو کسید کربن تولید می شود که با اضافه شدن گرد غبار به جای مانده از سیلاب های فروردین امسال و همچنین دود حاصل از فعالیت صنایع، خودرو ها، نیرو گاه ها و… میزان آلودگی هوا و محیط زیست استان بسیار زیاد و به نقطه بحران می رسد.

منصور شیشه فروش،با تاکید بر اینکه هر شهروند با احساس مسئولیت خود می تواند با خاموش کردن یک شعله یا خودرو و…در کاهش میزان آلودگی سهیم شود، افزود: همه افراد باید به بهبود شرایط محیط زیست استان کمک کنیم چرا که همه در یک محیط تنفس و زندگی می کنیم.

وی، بر استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی بویژه قطار شهری اصفهان، که روزانه ۱۰۰هزار سفر انجام می دهد، تاکید کرد و گفت: برای بهبود شرایط محیط زیست استان برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت انجام شده که یک بخش آن برعهده مسئولان، بخشی به صاحبان صنایع و بخش مهمی نیز بر عهده عموم مردم است.

شایان ذکر است، مشترکین نمونه گاز طبیعی در استان اصفهان بر اساس شاخص هایی همچون؛ رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی، پرداخت به موقع گاز بهای مصرفی، پرداخت الکترونیکی گاز بهاء، رعایت نکات ایمنی و نگهداری صحیح کنتور و تجهیزات گازرسانی تعیین و مورد تقدیر قرار گرفتند و این مراسم هر ساله در این شرکت اجرا می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا