پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

در آرزوی شهادت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز فرماندهی انتظامی استان اصفهان ، دهم فروردین ماه همزمان است با اولین سالگرد شهادت استواردوم شهید” عباس کنعانی” که براثر برخورد با تله انفجاری در منطقه مرزی سه تپه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.مادر گرامی این شهید والامقام در زمینه خصوصیات زندگی وی می گوید: عباس در سن سه سالگی هفت سوره ی قرآن را حفظ بود و این استعداد و توانایی خدادادی او در میان اقوام و نزدیکان زبان زدشد. هنگامی که برادرش را باردار بودم و برای سلامتی نوزادم نماز و دعا می خواندم ، او به همراه من در کنار سجاده ام برای سلامتی برادرش دعا می کرد. هنگامی که به پیش دبستانی می رفت خیلی مشتاق یادگیری و مراسم و برنامه های مهد بود همیشه خوش سر و زبان بود و تمام هم سن وسالان خود را با خوش زبانی اش دور خود جمع می کرد.

از کودکی دلبسته ی برادرش بود و به او محبت خاصی داشت. همیشه دل نگران و مواظب او بود از کودکی تا هنگام شهادتش در ماه محرم سیاه پوش امام حسین (ع) بود قبل از فرارسیدن این دهه لباس مشکی خود را آماده می کرد حرمت این ماه را همیشه نگاه می داشت در دوران مدرسه در برنامه ها و مراسم های مختلف حضوری فعال داشت .دردوران راهنمایی علاقه ی شدیدی به کتاب های دینی پیدا کرده بود و حساسیت خاصی نسبت به کتاب های خود داشت. درس خود را به موقع می خواند و جزو نفرات برتر کلاس بود.

بعد از دوره ی آموزشی که از مشهد به اصفهان آمده بود به عکاسی رفت و دو قطعه عکس نظامی و شخصی گرفت. وقتی عکس ها را به خانه آورد به من گفت:”عکس نظامی را برای بعد از شهادتم گرفتم این را روی تابوتم بگذارید و عکس شخصی را برای گواهی نامه می خواهم”.

همکارش برایمان نقل می کند که « عباس به وی گفته بود که من چهار مرتبه خواب شهادت را دیده ام. سه مرتبه خواب دیده ام که در آمبولانس و یک مرتبه در کمین به شهادت می رسم» بعد از شهادتش وقتی وسایل شخصی او را به خانه آوردند پس از تفکیک وسایلش در حافظه جانبی تلفن همراه او عکس هایی پیدا کردیم که خبراز رازهایی سر به مهر می داد؛ از جمله اینکه سنگ قبر خود را به همراه تاج گل شهادتش طراحی کرده بود.

” شهید کنعانی در اولین روز از نوروز ۹۴ هنگامی که به اتفاق خانواده اش به گلستان شهدای شهر اصفهان می رود به مکانی را به آنها نشان داده و می گوید : «یکی از این قبر ها جای من است و من به زودی شهید خواهم شد».

سرانجام این جوان مشتاق شهادت به آرزوی خود رسید و در ساعت ۷ و ۲۰ دقیقه دهم فروردین سال ۹۴ خودروی هایلوکس پاسگاه مرزی سه تپه ،به رانندگی استوار دوم سامان کرمی و همراهی سرباز وظیفه علی مرادی جهت انجام امور اداری به مرکز گروهان مرزی نفت شهر جنوبی اعزام می شود، که در هنگام بازگشت در فاصله ی حدوداً ۳ کیلومتری ضلع شرقی پاسگاه مرزی سه تپه با تله انفجاری برخورد می کند که این حادثه منجر به شهادت استوار دوم سامان کرمی ، سرباز وظیفه علی مرادی و خسارت خودروی مذکور می گردد. در پی اطلاع به مرکز گروهان مرزی نفت شهر جنوبی سریعاً آمبولانس گروهان به رانندگی گروهبان یکم سید ضیاالدین محمدی و سر نشینی استوار دوم مهدی خانان و گروهبان یکم عباس کنعانی فرزند مرتضی به محل حادثه اعزام می شود که در حین عزیمت به محل حادثه در فاصله ی حدودا ۸۰متری محل حادثه در ساعت ۷و۴۰ دقیقه آمبولانس مذکور نیز با تله ی انفجاری برخورد و در این حادثه دلخراش هر سه سرنشین آمبولانس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که یکی از این شهدای گرانقدر شهید عباس کنعانی اهل و ساکن شهر اصفهان بود .

نگاهی به مناجات نامه شهید:

خداوندا با وجود اینکه دیگر جنگ تمام شده اما باب شهادت هنوز برای ما باز است ، از تو می خواهم که مرگ مرا شهادت در راه خود قرار بدهی و کاری کن که بتوانم در کسب رضایت پدر و مادرم که عزیزترین افراد زندگیم هستند موفق شوم و به آنها صبرعنایت کن تا بتوانند دوری فرزندشان را تحمل کنند همانطور که امام حسین (ع) عزیزترین کسانش یعنی فرزندان دلبندش علی اکبر و علی اصغر را در راه تو فدا کرد و خم به ابرو نیاورد.

شادی روح این شهید و همه شهدای انقلاب صلوات

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا