شهر و جامعهعناوین اخبار

کشف ۳۰ دستگاه “ماینر” استخراج ارز دیجیتال در اصفهان/کلاهبرداری اینترنتی با فروش اقساطی لوازم خانگی/توقیف خودروی میلیاردی قاچاق در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ”حسن نیکبخت” در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان “فلاورجان” با دریافت خبری مبنی بر استفاده غیرمجاز از دستگاه”ماینر” استخراج ارز دیجیتال بیت کوئین در یکی از کارگاه های حاشیه شهر موضوع را بررسی و محل اعلام شده را شناسایی کردند.

وی اضافه کرد: یک گروه از ماموران پس از هماهنگی های بعمل آمده به محل اعزام وتعداد ۳۰ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ نیکبخت با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش دستگاه های کشف شده را ۴ میلیارد ریال اعلام کرده اند بیان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان تاکید کرد: شناسایی و دستگیری مجرمان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و از مردم عزیز تقاضا می شود برای کمک به اقتصاد، آرامش و خصوصا امنیت جامعه، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کلاهبرداری اینترنتی با فروش اقساطی لوازم خانگی

گروه استان‌ها –اصفهان- رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی‌ جعلی فروش اقساطی لوازم خانگی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمود خبر داد و گفت: کاربران، فریب تبلیغات در سایت‌های واسطه گر و شبکه‌های اجتماعی را نخورند و به هیچ وجه پولی به حساب این افراد واریز نکنند.

سرهنگ “جواد درستکار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی شکایت خانم جوان از شهروندان مبنی بر اینکه با هدف خرید لوازم خانگی با اقساط ۱۲ ماهه در یکی از سایت های واسطه گر اقدام به پرداخت ۳۰ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت نموده و هیچ کالایی برای او ارسال نشده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ درستکار عنوان داشت: شاکیه اظهار داشتند پس از مشاهده آگهی فروش اقساطی لوازم خانگی با آگهی دهنده تماس گرفته و درخواست یک دستگاه تلویزیون نموده که بنا به درخواست فروشنده مبلغ ۱۰ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت واریز و علاوه بر اینکه هیچ کالایی ارسال نشد، فروشنده پاسخگوی تلفن خود نبوده است.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی نهایتاً کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار و انتقال به پلیس فتا می شوند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان بیان داشت: شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند، همچنین ‌به منظور پیشگیری از وقوع این گونه جرایم از هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

کشف محموله میلیونی کالای قاچاق در “بوئین و میاندشت

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “بوئین میاندشت” از کشف یک محموله کالای قاچاق به ارزش ۵۰ میلیون ریال در بازرسی از یک اتوبوس خبر داد.

سرهنگ “علی مرشد فریدنی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه شهید “سالاری” شهرستان ” بوئین و میاندشت” به یک اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: این خودرو حامل یک هزار و ۵۸۵ ژیلت و ۱۲۵ عدد صفحه سنگ فرز خارجی بود که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

سرهنگ فریدنی اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوئین و میاندشت تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۵۰ میلیون ریال اعلام شده است.

توقیف خودروی میلیاردی قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی استان از توقیف یک دستگاه سواری “بی ام و” قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “حسین ترکیان” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اصفهان حین کنترل پارکینگ های سطح شهر به یک سواری “بی ام و” مشکوک و اصالت آن را استعلام کردند.

وی افزود: در استعلام بعمل آمده مشخص شد پلاک مربوط به این خودرو نیست و خودرو قاچاق است که بلافاصله هماهنگی های لازم انجام و آن را توقیف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش خودروی کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۷ میلیارد ریال اعلام شده است.

سرهنگ ترکیان اظهار داشت: همچنین در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان از شهروندان خواست، با نیروی انتظامی تعامل و همکاری داشته باشند و اخبار مشکوک را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

کشف ۴۸ هزار نخ سیگار قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف تعداد ۴۸ هزار و ۴۸۰ نخ سیگار خارجی در بازرسی از یک دستگاه مینی بوس خبر داد.

سرهنگ ” محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران کلانتری ۳۶ اصفهان حین گشت زنی در یکی از خیابان های حوزه استحفاظی به یک دستگاه مینی بوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی های لازم از مینی بوس بازرسی شد که تعداد ۴۸ هزار و ۴۸۰ نخ سیگار خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص یک نفر نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از شهروندان خواست، هر گونه اخبار و موضوع مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

 

توقیف پوشاک قاچاق در”سمیرم

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “سمیرم” از کشف محموله پوشاک خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰ میلیون ریال خبر داد.

 

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “رئیسیان” شهرستان “سمیرم” حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۴۰۲ ثوب شلوار لی و ۱۸۸ ثوب پوشاک مردانه خارجی کشف شد که مالک مدارک گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی با اشاره به توقیف خودرو و محموله بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۲۰ میلیون ریال اعلام شده است.

سرهنگ قرقانی ادامه داد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “سمیرم” خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.#

 

لزوم آشنایی نیروهای انتظامی با فناوری های نوین مقابله با جرایم/ آموزش در ناجا مبتنی بر قانون است

گروه استان ها _ اصفهان _ معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر لزوم آشنایی پلیس با شگردهای جدید و متنوع مجرمان گفت: آشنایی با فناوری های نوین مقابله با جرایم جزو محتوای درسی در مراکز آموزشی و دانشگاه علوم انتظامی امین قرار می گیرد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار” محمد علی نوری نژاد” در حاشیه مراسم دانش آموختگی فراگیران مرکز آموزش درجه داری شهید بهشتی اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به متنوع بودن ماموریت ها در نیروی انتظامی گفت: برای این که ماموران ناجا بتوانند ماموریت های خود را به بهترین نحو انجام دهند مقاطع آموزشی مختلفی برای آن ها پیش بینی شده است.

وی افزود: در این رابطه دانشگاه امین نیروی انتظامی مامور تربیت افسران در رسته های مختلف است و مراکز آموزشی درجه داری نیز به همین ترتیب وظیفه تربیت درجه داران توانمند و با دانش را عهده دار هستند.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی بیان کرد: طی هفته جاری در مرکز آموزشی شهید چمران، مرکز آموزشی شهید بهشتی و دانشگاه امین ناجا بیش از هزار درجه دار و افسر پلیس، دانش آموختگی خود را جشن گرفته و در محل های خدمتی خود به کارگیری شدند.

وی با بیان اینکه آموزش در نیروی انتظامی مبتنی بر قانون است، تصریح کرد: تجربه اجرایی ماموریت های مختلف در اختیار پلیس است و ماموران  همان طور که با مجرمان متنوعی سروکار دارند با شگردهای مختلف برای مقابله با آنان نیز آشنا هستند.

این مقام عالی انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس باید با شگردهای جدید و متنوع مجرمان آشنا باشد، اظهار داشت: در همین رابطه اقدامات خوبی صورت گرفته و آشنایی با فناوری های نوین مقابله با جرایم جزو محتوای درسی افسران و درجه داران جدید در مراکز آموزشی و دانشگاه علوم انتظامی امین قرار می گیرد.

سردار نوری نژاد با بیان اینکه در کنار آموزش های موثری که به درجه داران و افسران ارائه می شود، افزایش بصیرت کارکنان نیز در دستور کار قرار می گیرد، گفت: مراسم امروز دانش آموختگان مرکز شهید بهشتی هم در محتوا و هم در اجرا از نظم بالایی برخوردار بود و معنویت خوبی همراه داشت و رجزخوانی ها و سرودها نشان می داد که همکارانمان در بُعد معنوی نیز کار کرده اند.#

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا