تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

حفاری یک چهارم خط دوم متروی اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در ارتباط زنده رادیویی با برنامه «سلام اصفهان» با اشاره به اینکه اکنون ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نقد شده و قرار است در خط بی آر تی هزینه شود و با آن اتوبوس خریداری کنیم، اظهار کرد: البته در شرایط کنونی به علت تحریم ها خرید اتوبوس از کارخانه های داخلی کار مشکلی است اما تلاش ما بر بازسازی و نوسازی است تا شرایط را مساعدتر کنیم.
وی با اشاره به بازسازی اتوبوس ها و بهبود شرایط در این بخش، گفت: در یک سال گذشته تعدادی اتوبوس بازسازی شده است و قرارداد برای بازسازی بخش دیگری از اتوبوس ها هم منعقد شده است. تعدادی هم در کارگاه در حال بازسازی است.
شهردار اصفهان ادامه داد: در ناوگان تاکسیرانی هم برای نوسازی تاکسی ها مذاکراتی داشتیم تا با مشارکت تاکسیرانان و مساعدت شهرداری، هزار دستگاه را در مرحله اول نوسازی کنیم.
وی تصریح کرد: امیدواریم، این مجموعه اقدامات به اضافه دیگر اقدامات به حل مشکل آلودگی هوا که یکی از بدترین وضعیت ها را ایجاد کرده کمک کند.
نوروزی با اشاره به پیشرفت پروژه خط دوم متروی اصفهان افزود: بهترین و مطمئن ترین وسیله برای حمل و نقل و برای جلوگیری از آلودگی هوا مترو است. امروز دو اقدام زیرساختی مهم در شهر اصفهان در حال انجام است که هر دو به کاهش آلودگی ها کمک می کند که یکی خط دوم مترو و دیگری حلقه چهارم حفاظتی است.
آخرین میزان پیشرفت ایستگاه های خط دوم متروی اصفهان
وی اظهار کرد: خط دوم مترو با تلاش همه جانبه مدیریت شهری در حال پیشرفت است. قطعا سخن گفتن از این طرح امیدوارکننده است و بسیار می تواند شرایط را در آینده مساعد کند. این پروژه از ایستگاه دارک تا میدان امام حسین(ع)، در مجاور میدان امام علی(ع) نزدیک به ۲۲ درصد پیشرفت داشته است و به زودی اعلام خواهیم کرد که یک چهارم مسیر حفاری شده است.
شهردار اصفهان تصریح کرد: در کنار این حفاری تونل ایستگاه ها هم سهم زیادی در ساخت مترو دارد که از لحاظ پیشرفت وضعیت مناسبی دارد. ایستگاه زینبیه به عنوان دومین ایستگاه خط دو ۷۳ درصد پیشرفت در اجرا داشته است. ایستگاه عاشق اصفهانی به عنوان سومین ایستگاه ۷۴ درصد، عمان سامانی ۴۶ درصد و پنجمین ایستگاه در میدان لاله هم پیشرفت ۵۰ درصدی داشته است.
وی افزود: این آمارها امیدوارکننده است و کسانی که با کارهای عمرانیِ سخت آشنا هستند، می دانند که اتفاقات خوبی در مترو می افتد که حاصل تلاش کارکنانی است که به صورت شبانه روزی در زیر زمین کار می کنند. این تلاش ها شاید در دید مردم نباشد برای همین از همه علاقمندان دعوت می کنم به زیرزمین شهر هم سری بزنند و به این سربازان پرتلاش انقلاب عمرانی خسته نباشید بگویند. هم اکنون برای ساخت مترو بیش از هزار نفر زیر زمین کار می کنند که به آنها خسته نباشید می گویم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا