شهر و جامعهعناوین اخبار

تعلیم و تربیت اقتصادی مخاطبان در قالب ادبیات

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان به نقل از خالقی پور، دکتر مهدی طغیانی عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه اصفهان است که در طی چندین جلسه برای نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان اصول و مباحث اقتصادی را بیان می کند تا بهتر بتوانند قصه هایی با موضوعات اقتصادی بنویسند.
وی افزود: در نخستین جلسه از این مجموعه جلسات که پنج شنبه هفته گذشته در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد دکتر طغیانی به بررسی فرهنگ اقتصادی و اقتصاد توسعه، آسیب های اقتصاد غیر مولد و لوازم پیشرفت اقتصادی در دانش اقتصادی پرداخت.
معاون فرهنگی حوزه هنری اصفهان تصریح کرد: در این نشست ضمن معرفی کتاب های «داستان تصمیم های جانی»، داستان فنجانی برای هرکس، داستان فکر تازه دکتر طغیانی به این نکته پرداخت که راه اصلاح فرهنگ اقتصادی، در سطح نازل یعنی خانواده و در سطح کلان، یعنی اجتماع، «تعلیم و تربیت» (education) است. تعلیم و تربیت اقتصادی یعنی مجموعه ای از شناخت ها، انگیزه ها و رفتارها در حوزه ی انتخاب های اقتصادی.
وی ادامه داد: در کتاب تصمیم های جانی، به کودکان موضوع انتخاب و تصمیم گیری اقتصادی آموزش داده می شود. همچنین کودک، با موضوعاتی مانند مدیریت زمان، مشورت با والدین و تحلیل موقعیت ها آشنا میشود و روش بررسی هزینه ها و منافع را می آموزد و ذهن کودک به سمت یافتن الگوریتم های صحیح در خصوص هزینه های فرصت و هزینه های آشکار می رود.
خالقی پور اظهار داشت: داستان فنجانی برای هرکس، داستان یک بچه پنگوئن هست که شغل پدرش، ساخت فنجان های سفالی ست. مردم شهر دیگر از او فنجان نمی خرند و بچه پنگوئن با تغییری در ظاهر فنجان ها، مشتری های بسیاری را به سمت پدرش می کشاند.
وی تاکید کرد: در کتاب های «فنجانی برای هرکس و فکر تازه»، به مفاهیم کارآفرینی پرداخته می شود و هدفش دعوت به کسب و کار در اقتصاد از طریق اشتغال دانش بنیان می باشد. همچنین به موضوعات رکود، بازاریابی، نیازبازار، تبلیغات و… پرداخته شده است.
در پایان معاون فرهنگی حوزه هنری استان اصفهان هدف از برگزاری این سلسله جلسات، را تعلیم و تربیت اقتصادی مخاطبان در قالب ادبیات عنوان کرد تا بدین طریق، مولفه ها و گرایشهای صحیح اقتصادی به مخاطبان عرضه شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا