شهر و جامعهعناوین اخبار

پیشرفت ۴۰درصدی ساختمان مدیریت بحران شهر اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از ایمنا، علی اصغر شاطوری اظهار کرد: ساختمان مدیریت بحران واقع در باغ فدک نخستین ساختمان مدیریت بحران شهری کشور به شمار می‌رود، البته با توجه به اینکه این ساختمان باید در زمان بحران به فرودگاه، معابر اصلی و شاهراه‌های ورودی اصفهان دسترسی داشته باشد، تصمیم گرفته شد در ضلع غربی باغ فدک در مجاورت خیابان نخل احداث شود.

وی افزود: این ساختمان در سه سقف به ارتفاع هر طبقه ۴.۵ مترمربع در حال احداث است، همچنین موتورخانه آن به ابعاد ۱۰*۱۰ متر مربع در مجاورت ساختمان ایجاد و در حال حاضر فونداسیون موتورخانه اجرا شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه برای مرحله سفت‌کاری ۶۵۰ میلیون تومان بوده و در بودجه ۹۸ برای تکمیل آن چهار میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده است.

وی با اشاره به قابلیت‌های ساختمان مدیریت بحران، گفت: در زمان بحران همه افرادی که در تصمیم‌گیری برای شهر مشارکت دارند، در این مکان مستقر می‌شوند و از این مکان تمام موضوعات شهری در زمان بحران مدیریت می‌شود، زیرا تجهیزاتی که در این ساختمان نصب خواهد شد به گونه‌ای است که امکان ارتباط با نقاط مختلف را فراهم می‌کند.

شاطوری از روکش آسفالت معابر فرعی این منطقه با اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در شش ماه نخست سال‌جاری روکش آسفالت معابر جنوب چمران به طول ۵۰ هزار مترمربع انجام شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به نیاز معابر بافت فرسوده منطقه به روکش آسفالت، سعی شد معابری برای اجرای آسفالت انتخاب شود که مدت زیادی(حدود ۲۰ سال) روکش نشده بود.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان افزود: در شش ماه نخست سال‌جاری روکش آسفالت معابر جنوب چمران به طول۵۰ هزار مترمربع (حد فاصل از غرب خیابان شاهد تا خیابان فروردین، از جنوب خیابان لاله و از شمال اتوبان چمران) و تعدادی به صورت پراکنده که بیشتر در تماس شهروندان با اداره ۱۳۷ مطرح شده بود، اقدام شده است.

وی همچنین از پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات احداث رفیوژ میانی کوی ولی‌عصر خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه تاکنون نزدیک به دو میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شاطوری ادامه داد: رفیوژ میانی بوستان فضای سبز کوی ولی عصر با عرض ۲۰ متر و طول بیش از ۱۰۰۰ متر است که در آن مسیر دوچرخه، مبلمان شهری، وسایل حرکت درمانی، نورپردازی خاص و فضای نشیمن خانوادگی در نظر گرفته شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا