شهر و جامعه

از برگزاری مراسم عزا و ماتم در سوگ امام هادی (علیه السلام )تاثبت وقف در کاشان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان اظهار داشت: در سالروز شهادت غمبار دهمین پیشوای شیعیان، حضرت علی النقی(ع) هیئت های مذهبی شهرستان آران و بیدگل، یکپارچه و منسجم، از مناطق مختلف شهر، به سمت بارگاه منور فاطمی ترین حرم اهل بیت(ع) در ایران، امامزاده هلال بن علی(ع) به راه افتاده و همنوا با زائران آن حضرت، به عزاداری پرداختند.

وی در ادامه افزود: ذکر مصیبت ، مداحی و مرثیه سرایی توسط مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، قرائت قرآن کریم و قرائت زیارت نامه ی امام هادی(ع)، از دیگر برنامه های مراسم شهادت امام هادی(ع) در صحن و سرای فرزند بلافصل امیر مومنان علی(ع) بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه افزود: حضرت محمدهلال (علیه السلام) از طرف پدر فرزند بلافصل علی (علیه السلام) و از سوی مادر با دو واسطه به حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) انتساب دارد و آستان امامزاده هلال بن على (علیه السلام) در شهرستان آران و بیدگل و در ۱۲ کیلومترى شهر کاشان واقع شده است.

**برگزاری سوگواری دهمین امام شعیان درامامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان گفت: حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام) اصفهان در سوگ شهادت امام هادی(علیه السلام) غرق عزا و ماتم شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: همزمان با شب شهادت امام هادی (علیه السلام) حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) سیاه پوش و غرق در عزا و ماتم شد.

وی در ادامه افزود: در این مراسم که از ساعت ۲۱ آغاز و تا ساعت ۲۳ ادامه داشت، خیل عظیمی از زائران و مجاوران بارگاه منور خواهر بزرگوار امام رضا ( علیه السلام ) به حرم مطهر مشرف شده بودند تا از ویژه برنامه های شب شهادت این امام همام (علیه السلام)، بهرمند شوند.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان در ادامه گفت: در این مراسم حجت السلام و المسلمین داستانپور به ایراد سخن پرداخت و سپس مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) کربلایی مهدی خیامیان و کربلایی مجتبی مسعودی در مصیبت امام هادی (علیه السلام) به مرثیه خوانی و عزاداری پرداختند.

بهزاد صبری ادامه داد: همچنین در یایان این مراسم زائرین دختر موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) نیز مهمان سفره کریمانه امام دهم حضرت امام هادی ( علیه السلام ) بودند.

وی در پایان تصریح کرد: گفتنی است، مراسم شب شهادت امام هادی ( علیه السلام ) با همکاری هیئت یا حسین ( علیه السلام ) برگزار شد.

**ثبت دومین وقف جدید در کاشان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری، خانواده کاشانی یک وقف جدید را جهت فعالیت های فرهنگی در این شهرستان به نام خود به ثبت رساندند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: وراث مرحوم عموحسنی و وراث مرحوم تمنایی با مراجعه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان همگی و تمامیت ششدانگ قطعه زمین مسکونی خود را وقف کردند.

وی در ادامه افزود: این واقفان وقف خود رابه نیت احداث مسجد و حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) و همچنین ساخت کتابخانه و خانه عالم وقف کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه خاطر نشان شد: مساحت این موقوفه یک و نیم سهم از هفت سهم عرصه و عیان است که ۱۱۰۰ متر مربع است و ارزش آن نیز بالغ بر ۴ میلیارد ریال برآورد می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا