شهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

بهره برداری از ایستگاه  CGS کمشچه و ۱۷ کیلومتر خط انتقال گاز

 ۲۰۰هزارمتری کمشچه با حضور فرماندار برخوار، نماینده مجلس مردم این شهرستان، مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان و جمعی دیگر از مسئولان و همچنین اصحاب مطبوعات در شهر کمشچه برگزار شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، دراین خصوص گفت: این ایستگاه  متشکل از یک خط انتقال ورودی ۱۶اینچی به طول۱۷متر و یک خط خروجی۲۴اینچی به طول ۱۸ کیلومتر است که هم اکنون با بهره برداری  از۱۷ کیلومتر خط انتقال۱۶ اینچ ، این  ایستگاه به رینگ خط تغذیه  اصفهان بزرگ متصل  می شود.

 مهندس علوی، افزود: ۱۷ کیلومتر خط انتقال گاز ۱۶ اینچی و ایستگاه CGS  ۲۰۰هزارمتری کمشچه با هزینه ای بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان در ناحیه گازرسانی شهرستان برخوار راه اندازی شد.

وی بیان داشت: با بهره برداری از این ایستگاه شهرهایی که در مبادی ورودی این خط تغذیه قرارمی گیرند از کیفیت گازرسانی بالاتری برخوردار خواهند شد.

 سید مصطفی علوی افزود: استان اصفهان ۶٫۵درصد از جمعیت کل کشور و ۶٫۵درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می دهد و در حال حاضر بالغ بر ۹۹٫۶درصد از خانوارهای شهری و ۹۵ درصد از خانوارهای روستایی  سطح استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، گفت: از سال ۱۳۴۸ تا کنون در سطح استان اصفهان، بیش از یک هزار و ۱۱۱کیلومترخط انتقال گاز، ۹۳۳ ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از زنگ، بیش از ۲۶هزار کیلومتر شبکه گازرسانی، یک میلیون و ۸۳۰هزار انشعاب و اشتراک پذیری بیش از۱ میلیون و ۷۴۲ هزار مشترک در سطح استان اجرایی شده است.

وی، با اشاره به اینکه پروژه ایستگاه CGS کمشچه و ۱۷ کیلومتر خط انتقال گاز یک طرح کلان در سطح استان و کشور می باشد گفت: یک ساختمان اداری با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان نیز در کنار این ایستگاه برای تکریم ارباب رجوع احداث شده است.

 وی، با تاکید بر پایداری خوب جریان گاز دراستان اصفهان، بیان داشت: سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه گاز مصرفی در اصفهان می شود.

در ادامه ، نماینده مردم شاهین شهر ، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی احداث ایستگاه گاز شهر کمشچه را یک زیر ساخت اساسی عنوان کرد که هم برای مصارف صنعتی در منطقه و ایجاد ارزش افزوده و هم  برای بخش خانگی بسیار حائز اهمیت  است.

حاجی دلیگانی، با تاکید بر صرفه جویی در مصرف گاز گفت: متاسفانه کشور ما میزان گاز مصرفی و سایر انرژی ها نسبت به دیگر کشور ها بسیار بالا است .

همچنین تاجمیری فرماندار برخوار در این مراسم از افتتاح چندین پروژه درشهرستان برخوار خبر داد و با اشاره به موقعیت تاریخی و فرهنگی برخوار و نزدیکی آن به شهر اصفهان، از رتبه نخست چهار شهر برخوار  در صنعت استان و ایجاد ارزش افزوده در منطقه سخن راند و گفت: در دهه فجر امسال شاهد افتتاح ۱۳ پرژه مهم صنعتی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی توسط بخش خصوصی بوده ایم که ۴۰ میلیارد تومان از پروژه های افتتاحی در این ایام توسعه زیر ساخت ها به ویژه زیرساخت های تاسیسات گاز است.

وی، از فعالیت بیش از ۲۵ هزار نفر در حوزه صنعت و معدن در این منطقه خبر داد و گفت: ۵۰ درصد از ادارات در این منطقه  فاقد ساختمان ملکی مناسب هستند ولی خوشبختانه احداث ساختمان اداری مناسب گاز در منطقه می تواند در تکریم ارباب رجوع و خدمات رسانی موفق تر باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا