اقتصادیشهر و جامعهعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

راه اندازی سیستم گزارش مکانیزه ارقام (سیگما) در برق منطقه ای اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان ،علی اسلامی معاون بهره برداری این شرکت عنوان کرد : پروژه تجهیز ایستگاه های انتقال از نوع کانونشنال به سیستم HMI در راستای جلوگیری از خطای انسانی در ایستگاه های انتقال برق منطقه ای اصفهان اجرا گردید.

مهندس اسلامی افزود: یکی از اهداف اصلی اتوماسیون سازی در همه صنایع ، کم کردن درصد خطای انسانی و جایگزینی فرایند های سیستمی بجای فرایند های سنتی است که در این راستا سیستم HMI از طریق تجهیزات موجود سیستم اسکادای دیسپاچینگ ، امکانات اجمالی معادل با سیستم های SMS را برای اپراتور ایستگاه ها فراهم می سازد.

معاون بهره برداری در ادامه توضیح داد: از مزایای این طرح جایگزین شدن نرم افزار بجای فرم Log-sheet در راستای افزایش دقت ثبت ارقام و صرفه جویی در هزینه های چاپ فرم ها و همچنین وقت اپراتور است که قبلا بصورت دستی انجام می گرفت.

وی در پایان اذعان داشت : با این وجود ، مسئولیت اپراتور صحت سنجی مقادیر ثبت شده ، کنترل هشدارهای Off-Limit شدن مقادیر و ثبت دستی مقادیری همچون جریان و ولتاژ شارژ ها ، دمای ترانس و شرایط جوی می باشد که هنوز اتوماسیون سازی نشده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا