حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

۸۳ کشف ۱۲۶ کیلو تریاک دریک عملیات مشترک/دستگیری سارق داخل خودرو در اصفهان/سرعت غیر مجاز و فوت راکب موتور سیکلت/کشف نفت قاچاق در”شهرضا”

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ”غلامحسین صفری” ، اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مطلع شدند یک سوداگر مرگ در استان “هرمزگان” به وسیله یک سواری پژو ۴۰۵ اقدام به توزیع مواد مخدر می کند که بلافاصله موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر آن استان اعلام شد.

وی افزود: ۲ اکیپ از ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان خودروی مورد نظر را در محور “میناب – بندرعباس” شناسایی و متوقف کردند که در بازرسی از آن ۱۰۰ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بررسی های ماموران مشخص شد این سوداگر مرگ قصد داشته مواد را به فرد دیگری تحویل دهد که پس از هماهنگی های لازم از منزل او نیز بازرسی به عمل آمد و ۲۵ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک که در کابینت آشپزخانه جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ صفری اظهار داشت: در رابطه با این عملیات در مجموع ۱۲۶ کیلو تریاک کشف ، ۵ سوداگر مرگ دستگیر و ۲ خودروی سبک نیز توقیف شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان تاکید کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان داده نخواهد شد.#

دستگیری سارق داخل خودرو در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری یک سارق داخل خودرو و کشف چندین فقره سرقت در منطقه جنوب شهر اصفهان خبر داد.

سرهنگ “حسین ترکیان ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت داخل خودرو در منطقه جنوب شهر اصفهان،بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی یک سارق حرفه ای شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از هماهنگی های لازم و در یک عملیات غافلگیرانه این سارق دستگیر شد که به چندین فقره سرقت داخل خودرو در منطقه جنوب شهر اصفهان اعتراف کرد.

سرهنگ ترکیان ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان خاطر نشان کرد: از نگهداری اموال با ارزش و مدارک در خودروی خود خودداری کنید، از پارک کردن خودروی خود در مکان های خلوت و تاریک خودداری و هر گونه موضوع مشکوک را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

سرعت غیر مجاز و فوت راکب موتور سیکلت

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از واژگون شدن یک دستگاه موتورسیکلت در محور “هفت شویه” و فوت راکب آن خبر داد.

 

سرهنگ “حسین پور قیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام واژگونی یک دستگاه موتور سیکلت در محور پیچ هفت شویه بلافاصله عوامل گشت پلیس راه “اصفهان- نایین” به محل حادثه اعزام شدند.

سرهنگ پورقیصری در ادامه گفت: موتورسیکلت در محور فوق در حال حرکت بود که به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه از مسیر خود خارج و واژگون می شود.

رئیس پلیس راه اصفهان تاکید کرد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی ،راکب موتور سیکلت به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

کشف نفت قاچاق در”شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از کشف ۲۵ هزار لیتر نفت قاچاق در بازرسی از یک کامیون تانکردار بنز خبر داد.

سرهنگ “علی ملکی آهنگران” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون تانکردار بنز مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: این خودرو ۲۵ هزار لیتر نفت حمل می کرد که راننده مدارک و مجوزهای قانونی را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شدند.

سرهنگ آهنگران تاکید کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی و افرادی که سرمایه ها و ذخایر ملی کشور را به تاراج می برند برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهند داد.#

قاچاقچیان چوب جنگلی گرفتار شدند

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم از توقیف ۹ دستگاه خودروی قاچاق حامل چوب و زغال بلوط جنگلی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سهراب قرقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران گشت انتظامی شهرستان سمیرم حین گشت زنی و کنترل یکی از محورهای ارتباطی به ۲ دستگاه خودروی وانت نیسان و ۷ دستگاه سواری مشکوک و خودروها را جهت کنترل مدارک و محموله متوقف کردند.

این مقام انتظامی در ادامه بیان داشت : در بازرسی از خودروها مقدار ۲۵۰۰ کیلو گرم چوب بلوط و مقدار ۱۱۰ کیسه زغال به وزن یک تن و ۷۰۰ کیلو کشف شد.

وی افزود : با توجه به اینکه ارزش زغال و چوب بلوط کشف شده توسط کارشناسان منابع طبیعی ۴۳۰ میلیون ریال اعلام شده افزود: در این رابطه ۹ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند و هر ۹ دستگاه خودرو نیز توقیف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مخربان محیط زیست و قاچاقچیان چوب جنگلی که سرمایه های عظیم طبیعت می باشند و اخیرا توسط باند قاچاقچیان برای منافع شخصی ازبین میرود برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد .

استرس و اضطراب و راه هکارهای مقابله با آن

گروه استان ها _ اصفهان _ استرس یا فشار عصبى یا تنیدگى، واکنشى است که در فرد در اثر حضور عامل دیگرى به وجود مى آید و قواى فرد را براى روبرو شدن با آن بسیج مى کند و ارگانیزم یا موجود زنده حالت آماده باش پیدا مى کند.

استرس به معنى فشار و نیرو است و هر محرکى که در انسان ایجاد تنش کند، استرس زا یا عامل استرس نامیده مى شود. تنش ایجاد شده در بدن و واکنش بدن را استرس مى گوییم به عبارتى هر عاملى موجب تنش روح و جسم و از دست دادن تعادل فرد شود، استرس زا یا عامل استرس است.

هنگام وارد شدن استرس، بدن واکنش هایى از خود نشان مى دهد تا تعادل از دست رفته را باز گرداند که این عمل استرس است. استرس یا فشار عصبى یا تنیدگى، واکنشى است که در فرد در اثر حضور عامل دیگرى به وجود مى آید و قواى فرد را براى روبرو شدن با آن بسیج مى کند و ارگانیزم یا موجود زنده حالت آماده باش پیدا مى کند.

چطور اضطراب به وجود می‌آید؟

اضطراب یکی از شایع‌ترین پدیده های احساسی است که آدمی همواره در تمامی اعصار در طیف گسترده‌ای به شکل مبهم و پیچیده با آن دست به گریبان بوده است.

سازمان بهداشت جهانی اضطراب را چنین تعریف می‌کند: «مجموعه‌ای از تظاهرات عضوی و روانی که نتوان به فرد مشخصی نسبت داد و علائم آن به صورت حمله یا حالت مداومی ادامه یابد.»

اضطراب یک حالت احساسی یا هیجانی است که از خصوصیات برجسته آن، تولید یک حالت بی‌قراری و دلواپسی است که با اتفاقات زمان و شرایط مکان تناسب ندارد. لذا اگر اضطراب عکس‌العمل نسبت به شرایط زمان ومکان باشد نه تنها بیماری نبوده بلکه ممکن است سازنده باشد. مثلا دلهره موقع امتحانات درسی و یا اضطراب دیر رسیدن به فرودگاه و یا ایستگاه قطار نمونه‌هایی از اضطراب سالم هستند.

هر نوع نیرویی که ثبات روانی یا جسمی را از میدان خویش به خارج سوق دهد و در فرد ایجاد فشار کند، اضطراب نامیده می‌شود. یا می‌توان گفت اضطراب وقتی روی می‌دهد که تهدیدی نسبت به فرد وجود داشته باشد. البته باید میان اضطراب و ترس تفاوت قائل شویم. معمولا ترس بستگی به محرک شناخته شده‌ای دارد در حالی که اضطراب محرک‌های ناشناخته و غیرمشخص خواهد داشت. در مورد ترس، محرک تحریک‌کننده قابل ملاحظه و مشاهده است ولی اضطراب ناشناخته است.

واکنش اخطار:

از نظر فیزیولوژیک خبر ناگوار پس از شنیده شدن، به صورت اعلام خطر در مغز ثبت مى شود. هیپوتالاموس، احساسات و عواطف این خبر را تفسیر مى کند و اخطار الکتروشیمیایى به غدد هیپوفیز در مرکز جمجمه مى فرستد.

غدد هیپوفیز شروع به ترشح هورمونى براى محرک قشر غدد فوق کلیوى مى کند، غدد آدرنال فعال مى شود و کورتیکوئید ترشح کرده ،در جریان خون مى ریزد و پیامهایى به سایر غدد در سراسر بدن مى برد. در نتیجه ، طحال براى عمل بسیج شده، گلبول هاى قرمز اضافى وارد جریان خون مى شوند، اکسیژن و غذاى اضافى وارد سلولهاى بدن مى شود، قدرت لخته شدن خون ازدیاد مى یابد، کبد، مواد قندى و ویتامین ها را رها مى سازد، ضربان قلب بیشتر مى شود، تنفس تغییر مى کند، خون از پوست و احشا به ماهیچه ها و مغز جارى مى شود، دست ها و پاها سردتر مى شوند و کل ارگانیزم به صورت آماده براى حمله و تهاجم یا فرار در مى آید.

گام مقاومت:

طى این مرحله که ممکن است از چند ساعت تا چند روز به طول انجامد، بدن عملاً براى مبارزه با عامل فشار بسیج است که اگر براى مدتى طولانى همچنان بسیج بماند، ذخایرش به تدریج تخلیه مى شود. مثل کشورى که در حال جنگ است و توان خود را صرف مى کند و ذخایرش به تدریج تمام مى شود.

گام فرسودگى:

بدین معنى است که انرژى بدن تمام و تا حد زیادى در مقابل امراض و بد کار کردن اعضایش آسیب پذیر شده است. این همان جایى است که امراض شروع به تظاهر مى کنند و ممکن است از سرماخوردگى و آنفلوآنزا گرفته تا… شروع به تظاهر کند.

نشانه هاى وجود استرس

احساس افسردگى، بدخلقى، گناه، خستگى

سردرد، دل درد، اختلال خواب

خندیدن و گریه کردن بى دلیل

سرزنش کردن دیگران به خاطر چیزهاى ناخوشایندى که برایتان اتفاق مى‌افتد

فقط جنبه منفى چیز ها را دیدن

احساس اینکه چیز هایى که قبلاً براى شما جالب و سرگرم کننده بوده‌اند، دیگر جذابیت خود را از دست داده‌اند و بیشتر بارى هستند که بر شما تحمیل مى‌شوند.

انزجار از آدم ها یا مسئولیت هایتان

شیوه‌های مفید در مبارزه با استرس

  • خوردن غذای متعادل به صورت منظم
  • کم کردن مصرف چای و قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دار
  • خواب کافى
  • تمرینات منظم ورزشى

تهیه و تنظیم: اداره مشاوره ومددکاری معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نگاهی به وصیت نامه شهدای پلیس اصفهان- قسمت ۲۷ ، وصیت نامه شهید ” مسعود ابوطالبی جزی

گروه استان ها _ اصفهان _ به همه دوستانم و همسن و سالانم وصیت می کنم که نماز را هرگز فراموش نکنید زیرا که نماز گذاردن یعنی طرز علی زیستن ، علی وار اندیشیدن و مانند او عمل کردن است.

« پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان شهید مفتح واقع در خیبان بزرگمهر شهر اصفهان در آزمون تربیت معلم پذیرفته شدم، ولی به خاطر خدمت به وطن و اطاعت از فرمان ولی فقیه شرکت در جبهه های حق علیه باطل را بر ادامه تحصیل ترجیح داده و عازم خدمت مقدس سربازی شدم و پس از سپری کردن دوره آموزشی در شهر جهرم به منطقه عملیاتی دهلران – موسیان (زبیدات – منطقه جنوب) اعزام شدیم تا در مبارزه حق علیه باطل شرکت نماییم و به تکلیف خویش در قبال اسلام و میهن و امام عمل نموده و انشاء اله که در این راه به درجه رفیع شهادت نایل آییم

اگر لطف خدا شامل حال بنده شد که در راه حق و میهن خویش به شهادت برسم از شما همرزمان و هموطنان عزیز تقاضا می کنم که تا رسیدن به پیروزی حق بر علیه باطل، رهبر عزیزمان را تنها نگذارید و راه شهیدان را ادمه دهید.

از پدر و مادر خود بابت تمام زحماتی که برای اینجانب کشیدند کمال تشکر را دارم و از آنها طلب حلالیت می کنم و از تمام اقوام و دوستان و آشنایان طلب حلالیت می کنم.»

بخشی از وصیت نامه شهید مسعود ابوطالبی جزی ، محل شهادت: خوزستان – منطقه زبیدات سال شهادت: ۱۳۶۵/۶/۳۱

تهیه و تنظیم: اداره امور ایثارگران فرماندهی انتظامی استان اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا