اخبار صنعت، معدن و تجارتشهر و جامعهعناوین اخبار

امضای سه تفاهم نامه تولید ریل بین ذوب آهن اصفهان ، شرکت های مترو و شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل کشور

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از ذوب آهن اصفهان، در آیین ویژه امضای این تفاهم نامه ها که در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد ، مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ، دکتر خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدور ، دکترعلی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری  و مسئولین شرکت های مذکور حضور داشتند .

تفاهم نامه ذوب آهن با شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای تولید ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن ریل به ارزش ۱۲ میلیون یورو است که جهت تامین ریل راه آهن محور میانه – اردبیل می باشد . قرارداد با شرکت بهره برداری متروی تهران برای تامین ۸۰۰ تن ریل این مترو و به ارزش یک میلیون یورو می باشد .تفاهم نامه با شرکت متروی اصفهان نیز برای تامین کل ریل مورد نیاز جهت متروی اصفهان امضا شد . مجموع ارزش این تفاهم نامه ها ۱۸میلیون یورو و ۲۴۰ میلیارد تومان است .

شایان ذکر است به زودی تفاهم نامه ای نیز بین ذوب آهن اصفهان با قرارگاه خاتم الانبیا جهت تامین ۵ هزارتن ریل امضا می شود.

گفتنی است ذوب آهن اصفهان تنها تولید کننده ریل در خاورمیانه است و توانایی تولید انواع ریل خطوط پرسرعت و همچنین انواع ریل مترو را دارد . کارگاه نورد ۶۵۰ این شرکت سالانه  قادر به تولید ۴۰۰ هزار تن ریل است که بسته به سفارش انجام می شود . این کارگاه توانایی تولید تیراهن بال پهن را نیز دارد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا