تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

اولین محموله غذایی و اقلام مورد نیاز از شهرداری اصفهان به نیک شهر ارسال شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در ارتباط زنده رادیویی با برنامه «سلام اصفهان» با اشاره به اینکه هفته گذشته با مشخص شدن ابعاد سیل در استان سیستان و بلوچستان، نیازهایی که در منطقه وجود داشت و نیز با توجه به تجربه هایی که شهرداری اصفهان از سیل گلستان و خوزستان به دست آورده بود بنا به درخواست های مردم تجهیزات و نیرو به سوی این منطقه راهی شد، اظهار کرد: با انگیزه ای که شهرداری و شورای شهر اصفهان برای کمک به مردم داشتند، مدیریت شهری آمادگی خود را برای کمک رسانی به شهرداران و مسئولان سیستان و بلوچستان اعلام کردند.
وی ادامه داد: از همین رو روز چهارشنبه تجهیزات و نیروهای امدادی را فرستادیم و نیروهای شهرداری از دیروز صبح در شهر کنارک تا حالا در حال امدادرسانی هستند.
شهردار اصفهان تصریح کرد: جلسه ای در استانداری اصفهان در ستاد بحران برای تقسیم وظایف برگزار شد و روز پنجشنبه من و تعدادی از همکاران به سیستان و بلوچستان، شهر کنارک، دشتیاری و بخش اورکی رفته و از وضعیت آنها بازدید داشتیم.
وی با اشاره به مشاهدات خود از حجم سیل و عمق تخریب در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان، گفت: در این سیل زمین های کشاورزی، راه ها و دام ها تلف شده و خوشبختانه تلفات جانی کم بوده است.
نوروزی افزود: همچنین جلساتی با استاندار سیستان و بلوچستان و برخی مسئولان در مورد نحوه امدادرسانی و نیازها در فرودگاه کنارک داشتیم. بر همین اساس تصمیم گرفته شد، برای خدمت رسانی بهتر در شهرهای نیک شهر به قصرقند و بخش هایی که در این مناطق مستقر هستند، توسط نیروهای اصفهان و خیریه ها امدادرسانی شود.
وی با بیان اینکه از مردم اصفهان که همیشه کمک رسان نیازمندان بودند می خواهیم، هرچه سریعتر کمک های خود را با هماهنگی ستاد بحران، هلال احمر و شهرداری به این نقاط ارسال کنند تا اقداماتی که صورت می گیرد با هماهنگی باشد و آنهایی که مستحق یاری هستند به آنها کمک برسد، گفت: علاوه بر کمک هایی مانند غذا و پتو باید با تامین اعتبار و ارسال تجهیزات در بازسازی زیرساخت هایی که تخریب شده کمک رسانی کرد.
شهردار اصفهان تصریح کرد: هم اکنون برخی خیریه های اصفهان در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان مستقراند و مردم می توانند با ارسال کمک های خود به آنها به مردم منطقه کمک کنند. همه افرادی که می توانند کمک کنند به میدان بیایند تا آلام مردم کاسته شود چراکه وسعت تخریب ها بالاست.
وی افزود: امروز اولین محموله شهرداری اصفهان که شامل پتو و مواد خوراکی است با تصویب شورای شهر تجمیع شده و به طرف نیک شهر ارسال می شود تا هرچه سریعتر شرایط زندگی مردم سیستان و بلوچستان عادی شود و امیدواریم خیریه ها هم در ساخت خانه ها، مراکز بهداشتی و موارد ضروری کمک کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا