شهر و جامعهعناوین اخبار

حضور مخابرات منطقه اصفهان در رزمایش مرصاد (۲)

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه اصفهان ؛رزمایش مرصاد(۲) به‌منظور بالابردن سطح آمادگی واحدهای صنعتی منطقه‌ هسته‌ای در صورت بروز حوادث احتمالی، روز چهارشنبه در منطقه هسته‌ای اصفهان برگزار شد.

در این مانور از سناریوهای از پیش تهیه و تایید شده تیم‌های اطفا، امداد و نجات، هلال احمر، اتوبوسرانی داخل شهری، مراکز اورژانسی و بیمارستانی استفاده شد.

استاندار اصفهان در حاشیه برگزاری این رزمایش در منطقه هسته‌ای اصفهان گفت‌: سلامت هم استانی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هیچ مساله‌ای را با سلامت مردم عوض نمی‌کنم.

عباس رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: در شرایط خاص اگر در معرض تهدید باشیم، ضرورت دارد تا هرازگاهی توان خود را در بخش‌های مختلف ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: رزمایش امروز نوعی آمادگی بود تا نیروهای پدافند غیرعامل خود را سنجیده و ارزیابی کنیم.

استاندار اصفهان اظهار داشت: هر جای دنیا مانورهای مختلف در راستای مباحث متعدد وجود دارد از این رو برای حفظ آمادگی لازم باید رزمایش‌های متعدد برگزار شود.

رضایی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل به معنای یادگیری، آموزش و هماهنگی در اجراست تا در صورت احتمال نفوذ یا خرابکاری، میزان تهدیدات به صفر یا حداقل ممکن برسد.

وی گفت: این رزمایش یکی از مسائلی بود که برای حفظ آمادگی و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف از جمله مرکز هسته‌ای، آتش نشانی، اتوبوسرانی، اورژانس، هلال احمر، نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد و در نهایت مانور خوب و موفقی را شاهد بودیم.

استاندار اصفهان افزود: این رزمایش بر اساس زمان بندی پیش بینی شده انجام شد و تنها یک دقیقه عقب بود که قابل ستایش است.

وی خطاب به مردم تاکید کرد: این رزمایش صرفا به منزله نشان دادن همدلی، هماهنگی، ارتقا آموزش و حفظ آمادگی اجرا شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا