شهر و جامعهعناوین اخبار

ساخت ۱۰ ایستگاه خط دوم متروی اصفهان در زیر زمین  

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در گفت و گوی زنده رادیویی با برنامه «سلام اصفهان» با اشاره به دوازدهم بهمن ماه، آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و تبریک این ایام، اظهار کرد: دهه فجر فرصت مهم و ویژه ای برای معرفی دستاوردها و خدماتی است که به مردم از سوی شهرداری اصفهان ارائه می شود.

اجرای دو پروژه زیرساختی در راستای کاهش آلودگی هوا  

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان دو ابرپروژه عمرانی را در حال اجرا دارد و از نظر ما پروژه قطار شهری اصفهان و حلقه حفاظتی شهر با نگاهی که به بسیاری از مشکلات امروز اصفهان داشتیم طراحی شده و کارکرد بالایی می تواند داشته باشد. وقتی به اقدام زیرساختی برای کاهش آلودگی هوا می اندیشیم این دو پروژه، بزرگ ترین اقدام زیرساختی است که در این راستا در حال انجام است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: انتظار مردم این است که برخی از صنایع اطراف اصفهان با پرداخت هزینه هایی که بابت آلودگی به شهر وارد می کنند، با کمک به ساخت این پروژه ها و پرداخت حقوق قانونی شهر در جبران آن کمک کنند تا شهروندان بیش از این بابت الودگی هوا آسیب نبینند.

وی با اشاره به خط دوم متروی اصفهان اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی فرزندان شهر در عمق زمین و به کارگیری بهترین روش ها عملیات اجرایی ۱۰ ایستگاه از ۱۶ ایستگاه خط دوم مترو در جبهه شرق در حال انجام است. طول بخشی از خط دوم متروی اصفهان که در حال انجام است ۱۴٫۵ کیلومتر و دارای ۱۶ ایستگاه و روش اقدام هم در این ایستگاه ها، زیرزمین است.

نوروزی افزود: به همین سبب شاید اجرای این پروژه را شهروندان احساس نکنند، زیرا ابتدا ایستگاه ها احداث می شود و بعد از آن تی بی ام در حال حفاری وارد ایستگاه ها می شود. این روش معضلات ترافیکی و مشکلات ساخت را به حداقل می رساند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که اجرای خط اول مترو برای مردم ایجاد کرده بود و ایستگاه های در حال احداث مدت ها راه ها را بسته بود، در خط دوم تکرار نمی شود، گفت: احداث ایستگاه های خط دوم مترو با برنامه ریزی دقیق و جدول زمان بندی صورت می گیرد به طوری که پیش از عبور تی بی ام از محل ایستگاه، سازه های ایستگاه ساخته می شود تا ضمن صرفه جویی در هزینه ها، آب بندی ایستگاه ها با کیفیت بهتری انجام شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: امیدوارم این تلاش ها سریع تر به نقطه ای برسد تا مترو در خط دوم زودتر در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: با همکاری و مشارکت شهرداری اصفهان در منطقه شش و مجموعه فرهنگی مصلی اصفهان پارکینگی با ۲۰۰ ظرفیت پارک بهره برداری شده است که در دهه فجر در اختیار مردم قرار می گیرد، در این مجموعه هم اتفاقات خوبی افتاده است و به زودی با تکمیل نمای مقابل آن و پیش بینی پارکینگ های بیشتر در خیابان آب ۲۵۰ و این مجموعه بزرگ که از جهات مختلف پیشرفت های خوبی پیدا کرده است، محل خوبی برای همه شهروندان فراهم می شود.

نوروزی ادامه داد: از مدیران این مجموعه و شهرداری منطقه که توانستند در مدتی کوتاه ۲۰۰ جای پارک را به ظرفیت پارکینگ های شهر اضافه کنند، تشکر می کنم چراکه با این کار از مشکلات مردم محل کاسته شد.

وی با بیان اینکه در دهه فجر مانند دیگر ایام سال ما در راه پاسخگویی و حل مشکلات مردم در شهرداری های مختلف در جمع مردم حضور پیدا می کنیم، اظهار کرد: امسال در جمع مردم ۹ منطقه شهر اصفهان حضور پیدا کردیم و در هفته آینده به دیدار شهروندان منطقه چهار در قالب برنامه ملاقات مردمی خواهیم رفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا