تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

انقلاب اسلامی، ساختاری مردمی دارد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی در آیین نمادین نواختن گلبانگ انقلاب در دبیرستان فرهنگ اصفهان اظهار داشت: این انقلاب با وجود تهدیدات نظام‌های استکباری، دستاوردهای عظیمی به همراه داشته که بیانگر توجه خاص الهی است.

وی افزود: هرچند که این انقلاب به هیچ وجه قابل مقایسه با سایر انقلاب‌ها همچون انقلاب فرانسه و روسیه نیست ولی نسل جوان می‌توانند ریشه‌ها و علل به‌وجود آمدن آن را مطالعه و بررسی کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه معیارها، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها بسیار متفاوت است، افزود: این انقلاب همچون سایر انقلاب‌ها دارای یکسری ویژگی‌های عمومی و بخشی ویژگی‌های خاص خود است.

وی با اشاره به پدید آمدن انواع انقلاب‌های صنعتی، کشاورزی، علمی و عقیدتی گفت: انقلاب اسلامی تنها انقلاب الهی است که ریشه‌های بروز آن به هیچ وجه مادی نبوده است.

رضایی تصریح کرد: بنیانگذار انقلاب نیز به هیچ عنوان با دیگر رهبران انقلاب‌ها در جهان قابل قیاس نیست.

وی به دانش‌آموزان توصیه کرد که با استفاده از تحقیقات و مطالعات نظریه‌پردازان و جامعه‌شناسان، تعریف انقلاب، ماهیت انقلاب‌های بزرگ و دستاوردهای آن را مطالعه و مقایسه کنند.

استاندار اصفهان افزود: می‌توان علل بروز و ظهور سه انقلاب بزرگ دنیا شامل انقلاب فرانسه، روسیه و ایران را بررسی و مقایسه کرد و از وضعیت اقتصادی، نظامی قبل از انقلاب اطلاع حاصل کرد.

در این مراسم راس ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه، زنگ انقلاب توسط استاندار و جمعی از مسئولان استان در دبیرستان دخترانه فرهنگ ناحیه چهار اصفهان نواخته شد.

استاندار اصفهان پیش از این مراسم در اولین روز از ایام دهه فجر با حضور در گلزار شهدا در مراسم غبار روبی مرقد شهیدان و گلباران آن حاضر و ادای احترام کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا