حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

مالباختگان با مراجعه به سامانه نما می توانند اموال خود را شناسایی کنند/برخورد پژو پارس با تیر چراغ برق، یک کشته برجای گذاشت/هشدار پلیس راهور اصفهان در خصوص وکالت برای نقل و انتقال خودروها

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “حسین ترکیان”  اظهار داشت: در راستای آگاهسازی عمومی به افرادی که اموال آنها سرقت شده و تحویل اموال مسروقه کشف شده به مالباختگان ، پلیس آگاهی سامانه ای با نام “نما” را راه اندازی کرده است.

وی افزود: در این سامانه تصاویر اموال مسروقه کشف شده توسط پلیس ثبت می شود و مالباختگان می توانند با مراجعه به سایت پلیس و سامانه “نما” اموال خود را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از شناسایی اموال توسط مالباختگان اقدامات قانونی برای بازگرداندن آنها توسط پلیس و مراجع قضائی انجام خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان استرداد اموال مسروقه به مالکان را یکی از اهداف پلیس دانست و خاطر نشان کرد: پس از شناسایی و دستگیری سارقان ، کشف اموال مسروقه و تحویل آنها به مالکان به صورت ویژه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و این نیرو همه توان خود را بکار می گیرد تا اموال مسروقه کشف و به مالکان آنها بازگردانده شوند.

 

کشف ۳ هزار بطری آب رادیاتور غیر مجاز خودرو در “برخوار

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “برخوار” از کشف ۳ هزار قوطی آب رایاتور غیر مجاز خودرو خبر داد.

سرهنگ” غلامرضا براتی” در تشریح این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا موضوع بازرسی از صنوف را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با انجام گشت های ویژه و هدفمند و همچنین به کارگیری یک سری اقدامات علمی و تخصصی موفق به شناسائی انباری از بطری های آب غیر مجاز رادیاتور خودرو شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار اظهار داشت: ماموران پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از انبار مذکور تعداد ۳ هزار قوطی آب غیر مجاز رادیاتور خودرو را کشف کردند.

سرهنگ غلامرضا براتی گفت: در این خصوص انبار مذکور پلمپ و یک نفر نیز دستگیر که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

 

برخورد پژو پارس با تیر چراغ برق، یک کشته برجای گذاشت

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از برخورد یکدستگاه سواری پژو۴۰۵ با تیر چراغ برق و فوت راننده آن ، در شهر”اصفهان” خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: برابر اعلام فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف فوتی در “اصفهان”، بلافاصله ماموران کلانتری ۲۲ به همراه عوامل امدادی و پلیس راهور به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که این تصادف بر اثر برخورد یکدستگاه سواری ۴۰۵ پارس با تیر چراغ برق رخ داده است.

وی تصریح کرد: در این حادثه، راننده خودرو بعلت شدت جراحات وارده قبل از اعزام به بیمارستان جان خود را از دست داده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: کارشناسان تصادفات پلیس راهور اصفهان علت وقوع این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرده اند.

سرهنگ خدادوست در پایان به رانندگان توصیه کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ضامن سلامتی در رانندگی است پس با احترام به آن حوادث تلخ رانندگی را برای خود و دیگران رقم نزنید.

 

هشدار پلیس راهور اصفهان در خصوص وکالت برای نقل و انتقال خودروها

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اینکه فروشنده و خریدار خودرو می بایست همزمان و با یکدیگر در مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک حضور داشته باشند گفت: متاسفانه وکالت برای تعویض پلاک خودرو مشکلات فراوانی برای خریدار و فروشنده ایجاد می کند.

سرهنگ “محمدرضا محمدی” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در برخی موارد ارکان اصلی خودرو عوض شده و یا خودرو تصادف شدید بالای ۶۰ درصد داشته است و از لحاظ پلیس ایمنی و استاندارد لازم را برای شماره گذاری ندارد و خریدار عملاً نمی تواند خودرو را تعویض پلاک کند.

وی با اشاره به اینکه در اکثر موارد خودروها به صورت وکالتی خرید و فروش می شوند بیان داشت: اگر خودرو به هر دلیلی پلاک نشود خریدارآن متضرر می شود.

این مقام انتظامی افزود: مواردی مشاهده شده که خودرو سرقتی بوده و مشکلات زیادی برای خریدار ایجاد شده و فروشنده نیز متواری گشته است.

وی خاطرنشان کرد: در موارد برعکس هم فروشنده وکالت داده و خریدار تعویض پلاک نکرده و تخلفات رانندگی که در این مدت مرتکب شده در کد ملی فروشنده نشسته و جریمه ها برای فروشنده آمده است.

وی تاکید کرد: اکیداً توصیه می کنیم خریدار و فروشنده خودرو باید حتما ابتدا به مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک مراجعه کرده و پس از کنترل خودرو و مدارک مربوطه تعویض پلاک کنند.

رئیس پلیس راهور اصفهان یادآور شد: تأکید می‌کنیم با توجه به مشکلات یاد شده فروشندگان و خریداران خودرو از دادن و گرفتن وکالت تعویض پلاک جدا خودداری کنند تا متضرر نشوند.

 

دستگیری سارقان حرفه ای کابل برق و کشف ۱۳ فقره سرقت در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ۲ سارق کابل و کشف ۱۳ فقره سرقت کابل برق در این شهرستان خبر داد.

 

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در اجرای طرح پیشگیری از سرقت و مبارزه با سارقان ماموران کلانتری ۲۶ حین گشت زنی های هدفمند خود در سطح حوزه دو نفر را در حال سوزاندن مقادیر زیادی کابل برق مشاهده می کنند و بلافاصله جهت بررسی موضوع وارد عمل می شوند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان به محض مشاهده ماموران و در تاریکی شب قصد فرار داشتند که با هوشیاری و اقدام به موقع و سرعت عمل ماموران دستگیر شدند.

وی افزود: طی هماهنگی با نماینده شرکت مخابرات و دعوت از تعدادی شکات به کلانتری متهمان لب به اعتراف گشوده و ضمن اعتراف به بزه انتسابی خود به ۱۳ فقره سرقت سیم و کابل های مخابراتی اقرار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان ادامه داد: در این خصوص سیم و کابل های کشف شده صورتجلسه و سارقان پس از بازسازی تمام صحنه های سرقت جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ خدادوست در پایان با اشاره به اینکه توجه شهروندان به توصیه ها و هشدارهای پلیس موجب ناکام ماندن سارقان و بزهکاران در رسیدن به اهداف پلیدشان می شود، از عموم مردم خواست تا درصورت مشاهده افراد مشکوک درحوالی منزل و محل کسب خود مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ با پلیس درمیان بگذارند.

 

ایام پایانی سال و افزایش انواع جرایم/شهروندان فرصت های ارتکاب جرم را از بین ببرند

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان گفت: در ایام پایانی سال حضور شهروندان در مراکز تجاری ، بازار و شهر افزایش و به میزان آن وقوع انواع جرایم علی الخصوص جرم سرقت نیز افزایش می یابد.

سرهنگ “جواد درستکار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: همه ساله در آستانه سال جدید و ایام نوروز شاهد افزایش تردد شهروندان عزیز در شهر و مراکز تجازی و بازار ها هستیم و به همان میزان وقوع جرایم نیز افزایش می یابد.

وی افزود: یکی از جرایمی که در این ایام شاهد وقوع آن هستیم جرم سرقت است که به میزان چشمگیری افزایش می یابد.

این مقام انتظامی بیان داشت: شهروندان عزیز اگر به توصیه های پلیس توجه و آنها را بکارگیری کنند می توانند فرصت های ارتکاب جرم را از مجرمان سلب کنند.

سرهنگ درستکار تاکید کرد: در این ایام حضور شهروندان در اماکن عمومی مانند بازارها، مجتمع های تجاری، بانک ها، طلافروشی ها و دیگر مکان ها افزایش یافته که باعث افزایش وقوع سرقت خودرو، وسایل و قطعات داخل خودرو و موتوسیکلت در این اماکن می شود.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از وقوع اینگونه جرائم حتما می بایست از پارکینگ های سطح شهر استفاده شود و از نگهداری اموال با ارزش در داخل خودروها و در معرض دید اکیدا خودداری شود.

سرهنگ جواد درستکار اشاره ای نیز به سرقت جیب بری و کیف قاپی کرد و بیان داشت: حتی الامکان از حمل پول نقد زیاد خودداری شود و بانوان محترم نیز در اماکن شلوغ مانند اتوبوس های شهری و اماکن تجازی مراقب کیف خود باشند.

وی اظهار داشت: همچنین یکی از سرقت هایی که در این ایام شاهد آن هستیم سرقت اموال داخل خودرو از خودروهای مسافران نوروزی است که در این خصوص نیز به مسافران عزیز توصیه می شود حتی برای لحظه ای کوتاه خودروی خود را در پارکینگ های مطمئن پارک کنند و از نگهدرای اموال با ارزش در داخل خودرو و در معرض دید اکیدا خودداری کنند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان در پایان از شهروندان خواست، در این ایام با پلیس همکاری و مشارکت داشته باشند و با رعایت توصیه های انتظامی فرصت های ارتکاب جرایم را از مجرمان سلب کنند تا انشاءالله در این ایام شاهد کاهش چشمگیر وقوع انواع جرایم نسبت به سال های قبل باشیم.

 

کشف ۳۰ فقره سرقت داخل خودرو در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری یک سارق داخل خودرو و کشف ۳۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “حسین ترکیان ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وصول شکایاتی مبنی بر سرقت داخل خودرو در منطقه شرق شهر اصفهان، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی یک سارق در این رابطه شدند.

سرهنگ ترکیان با اشاره به دستگیری این سارق اظهار داشت: متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به ۳۰فقره سرقت داخل خودرو در منطقه شرق شهر اصفهان اعتراف کرد.

این مقام انتظامی بیان داشت: سارق دستگیر شده پس از تکمیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان از مالکان خودروها خواست، از پارک خودروی خود در محل های تاریک و خلوت و نگهداری وسایل ارزشمند و مدارک در داخل خودرو خودداری و در صورت مشاهده هر گونه موضوع مشکوک بلافاصله با پلیس تماس و موضوع را اعلام کنید

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا