تيتر يكعناوین اخبار

جایگزینی اقتصاد استارت‌آپی با اقتصاد نفتی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه شورای عالی فضای مجازی، عصر امروز به ریاست حسن روحانی، رئیس‌جمهوری با تصویب اهدافی در حوزه اقتصاد دیجیتال برگزار شد. در پایان این جلسه محمدجواد آذری جهرمی، در رشته توییتی مصوبات این جلسه را تشریح کرد.

او توییت نخست خود را با عنوان «یک هدف‌گذاری خوب» منتشر کرد و نوشت: امشب در شورای عالی فضای مجازی، مصوب شد که تا ۱۴۰۴، اندازه اقتصاد دیجیتال ایران، ده درصد کل اقتصاد کشور شود. اولین هدف‌گذاری مهم برای جایگزینی اقتصاد نفتی با اقتصاد استارت‌آپی.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه «برای رسیدن به این هدف تغییرات زیادی لازمه، مشکلات قرن۲۱، راه‌حل‌های قرن بیست‌ و یکمی دارد» ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سال باید به عدد ۲۰۰ میلیون یورو برسد، این عدد در حال حاضر ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود. تغییرات و نیز تسهیل مقررات در جذب سرمایه از طریق بورس یک اتفاق مهم است که رخ خواهد داد.

آذری جهرمی تأکید کرد: در تجارت الکترونیک، خرده‌فروشی الکترونیکی باید به سهم ده درصدی برسد، تسهیل گری ویژه برای این مهم در نظر گرفته شده است. متوسط سرعت دسترسی خانگی برای همه جمعیت ایران تا سال ۱۴۰۰، بایستی به عدد ۲۵مگابیت در ثانیه برسد و در موبایل به حداقل ۱۰مگابیت در ثانیه، تا ۱۴۰۴، ده درصد جمعیت ایران باید به خدمات فیبرنوری منازل و یا ۵G متصل شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به مصوبه دیگر شورای عالی فضای مجازی نوشت: شکل‌گیری سه قطب مرکز داده در کشور، و در کنار آن، ارتقای خدمات ابری از دیگر هدف‌گذاری‌هاست که باید تا ۱۴۰۴ عملیاتی شود.

او ادامه داد: بیست درصد گوشی تلفن همراه مورد نیاز بازار باید تولید داخل باشد، در تولید تجهیزات امنیتی برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی در شبکه ملی اطلاعات باید به خودکفایی برسیم. رشد خدمات پایه در شبکه ملی باید به‌گونه‌ای باشد که از اقتصاد دیجیتال کشور در برابر تحریم‌های ظالمانه محافظت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا