شهر و جامعهعناوین اخبار

توقیف انباری با محموله میلیاردی کالای قاچاق در اصفهان/محموله میلیونی کالای قاچاق به مقصد نرسید/کشف ۵۸ فقره سرقت منزل در اصفهان /کشف ۲هزار کیلو چوب درخت گز قاچاق در برخوار

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “کامران ریاحی”  اظهار داشت: طرح بازرسی از انبارهای تخلیه بار توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی در باربری های شمالی شهر اصفهان اجرایی شد.

وی افزود: در بازرسی از یک انبار تخلیه بار ۵۱ دستگاه گوشی تلفن همراه ، ۳ دستگاه تبلت و ۲ کارتن ماینر همگی خارجی کشف شد که مالک مدارک گمرکی و مجوزهای قانونی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی با اشاره به توقیف محموله کشف شده اظهار داشت: ارزش اموال کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی اصفهان از دستگیری یک متهم در این رابطه و تحویل او به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: هر گونه فعالیت در زمینه کالای قاچاق باعث اخلال در نظم اقتصادی کشور، افزایش بیکاری جوانان و افزایش تورم می شود که امید است مردم عزیز با پلیس تعامل داشته باشند و اخبار مربوطه را در اسرع وقت اطلاع دهند.

محموله میلیونی کالای قاچاق به مقصد نرسید

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از کشف محموله ای کالای قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسین بساطی” اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان شاهین شهر حین کنترل ورود و خروج خودروهای عبوری از محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۳ دستگاه ماشین ظرفشویی،۱۰ دستگاه آب میوه گیری برقی ،۷ دستگاه هم زن برقی و ۷ عدد چمدان بزرگ خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ بساطی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۷۰۰ میلیون ریال اعلام شده بیان داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

 

کشف ۵۸ فقره سرقت منزل در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری ۲ سارق منزل و کشف ۵۸ فقره سرقت در منطقه جنوب شهر اصفهان خبر داد.

 

سرهنگ “حسین ترکیان ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت چندین شهروند مبنی بر سرقت از منازلشان در منطقه جنوب شهر اصفهان،بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان تحقیقات خود را دراین زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق به شناسایی ۲ سارق در این رابطه شدند.

سرهنگ ترکیان با اشاره به دستگیری سارقان اظهار داشت: متهمان هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به ۵۸ فقره سرقت منزل در منطقه جنوب شهر اصفهان اعتراف کردند .

این مقام انتظامی بیان داشت: سارقان دستگیر شده پس از تکمیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان خاطر نشان کرد: منازل خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید و از نگهداری وجوه نقد ، زیورآلات و طلا در منزل خودداری و آنها را صندوق امانات بانک ها بسپارید.

 

دستگیری سارقان حرفه ای کابل برق با ۱۵فقره سرقت

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از شناسایی و دستگیری ۲ سارق حرفه ای کابل های برق و کشف ۱۵ فقره سرقت در این خصوص خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ “حسین بساطی” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت کابل و تجهیزات برقی در شهرستان شاهین شهر رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقاتی موفق شدند، ۲ سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی آنها را دستگیر کردند.

وی در ادامه بیان داشت:افراد دستگیر شده دربازجوئی های تخصصی پلیس به ۱۵ فقره سرقت کابل و تجهیزات انتقال برق اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد : در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شده اند.

 

کشف ۲هزار کیلو چوب درخت گز قاچاق در برخوار

گروه استان ها_ اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از کشف ۲ هزار کیلو چوب درخت گز قاچاق خبر داد.

سرهنگ” غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا موضوع سرکشی از صنوف را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با انجام گشت های ویژه و هدفمند و همچنین به کارگیری یک سری اقدامات علمی و پلیسی موفق به شناسائی یک دستگاه خودروی نیسان با بار قاچاق چوب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار اظهار داشت: ماموران ضمن متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن مقدار ۲ هزار کیلوگرم چوب درخت گز قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ غلامرضا براتی گفت: در این رابطه خودرو و محموله توقیف و متهم به مراجع قضائی تحویل داده شد.

 

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۰ فقره سرقت در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از دستگیری ۲ سارق حرفه ای با ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

 

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی تماس تلفنی مردمی با کلانتری ۲۶ اصفهان در خصوص وجود سارقان اماکن در یک مکان خصوصی ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران آن یگان قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران بلافاصله به محل اعزام و در این خصوص ۲ سارق را شناسایی و در اقدامی ضربتی هر ۲ نفر را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از متهمان ۶ دستگاه دوچرخه، دو حلقه لاستیک دوچرخه ، ۲ دستگاه تبلت ، ۷ عدد ساعت مچی، جعبه آچار و مقادیری سیم و کابل برق ، کارواش خودرو، دستگاه دیجیتال جک خودرو، ۲ دستگاه تلفن همراه، ۴ عدد کیف زنانه و مدارک شناسایی و کشف شد.

سرهنگ خدادوست بیان داشت : متهمان در بازجویی های پلیسی به ۱۰ فقره سرقت اماکن عمومی اعتراف کردند .

رئیس پلیس راهور اصفهان در پایان با اشاره به تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی برای متهمان به شهروندان توصیه کرد: مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

هر گونه عملیات اجرایی بر روی راه ها با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهور استان گفت: هر گونه عملیات اجرایی بر روی راه ها مستلزم هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی و گرفتن مجوز مربوطه است.

سرهنگ”محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مطابق ماده “۲۱۱” آیین نامه راهنمایی و رانندگی ، دستگاه های مسئول موظفند پیش از بسته شدن تمام با بخشی از راه برای انجام هرگونه عملیات اجرایی اعم از تعریض ،تعمیر،نگهداری ،حفاری و مانند آنها هماهنگی های لازم را با پلیس راهنمایی و رانندگی انجام و مراتب را به آگاهی مردم برساند.

وی افزود: برای انجام هر گونه عملیات اجرایی بر روی راه ها نیاز به هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی و گرفتن مجوزهای مربوطه است.

این مقام انتظامی بیان داشت: برابر ماده “۲۱۲” آیین نامه راهنمایی و رانندگی، اشخاصی که به هر عنوان روی راه های عمومی کار می کنند موظفند پیش از شروع به کار علام ایمنی عبور و مرور را بر اساس ضوابط و استاندارهای لازم در عملیت اجرایی راه ها به تایید مسئولین مرتبط رسانده و در محل نصب کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خاطر نشان کرد: همچین لوازم کار، لباس کار و وسایل نقلیه آنان نیز می بایست به علایم هشدار دهنده مجهز باشند ، در غیر اینصورت پلیس راهمنایی و رانندگی از فعالیت آنها جلوگیری خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا