شهر و جامعه

۷۵درصدبودجه منطقه ۴شهرداری اصفهان تاکنون تحقق یافته است

شهردار منطقه ۴اصفهان با بیان این مطلب افزود: بودجه سال جاری شهرداری منطقه چهار اصفهان ۱۳۵ میلیارد تومان بوده که ۷۵ درصد آن تحقق پیدا کرده است .همچنین بودجه سال آینده، ۱۷۴ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

رضا اخوان با اشاره به مساحت منطقه اظهارداشت: مساحت منطقه ۴ شهرداری اصفهان بالغ بر هفت ۷۵۰۰ هکتاراست که از نظر وسعت، دومین منطقه شهرداری می باشد.

اخوان درارتباط با سرانه فضای سبز منطقه ۴ بیان داشت: سهم سرانه فضای سبز در این منطقه برای هر نفر ۷۰ متر است، که هزار هکتار از ۳۷۰۰ هکتاری فضای سبز شهرداری در منطقه ۴ قرار گرفته است.

وی با اشاره به پروژه های منطقه ۴ شهرداری اصفهان افزود: یکی از ابر پروژه‌های منطقه ۴ شهرداری اصفهان پروژه میدان شهدای هسته‌ای با وسعت ۴۰ هزار مترمربع با فرم هندسی ترافیکی خاص است.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان اضافه کرد: در پروژه میدان شهدای هسته ای سه خیابان اصلی به این میدان منتهی می‌شود که یکی از آنها ادامه خیابان سلمان فارسی به طول ۷۰۰ متر و عرض ۶۰ متر است که آزادسازی آن انجام شده است.

اخوان گفت: توسعه میدان شهدای هسته ای پس از سال ها مسکوت ماندن در متراژ ۴۰ هزار مترمربع در حال پیشرفت است و حلقه ترافیکی این میدان و ادامه خیابان سلمان فارسی تا پایان اسفندماه سال ۹۸ در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین بدنه سازی، پیاده روسازی و فضای سبز پروژه میدان شهدای هسته ای تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ انجام و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه ۴شهرداری اصفهان بیان کرد: آزادسازی خیابان ارغوانیه به عنوان یکی از محورهای منتهی به میدان شهدای هسته‌ای به طول ۹۰۰ متر با عرض ۶۰ متر و همچنین خیابان روشن شهر به طول یک هزار و ۹۰۰ متر با عرض ۶۰ متر است که تاکنون یک هزار و ۵۰۰ متر آن آزادسازی شده و ۴۰۰ متر دیگر که در بافت ریزدانه تجاری منطقه پینارت واقع شده آزادسازی آن سخت و دشوار بوده است.

اخوان افزود: امیدواریم در سال آینده آزادسازی دو خیابان روشن شهر و ارغوانیه انجام و مجموعه پروژه میدان شهدای هسته‌ای سال آینده به طور کامل در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی با اشاره به پارک طبیعی شرق نیز گفت: پارک طبیعی شرق با وسعت ۳۴۰۰ هکتار که دو هزار و۴۰۰ هکتار از آن در اختیار منطقه ۴ شهرداری اصفهان است به عنوان بزرگ ترین پارک طبیعی شهر محسوب می شود.

مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان ادامه داد: با نیازسنجی و شرایط محیط زیستی فاز یک پردیس اشراق (کوه نخودی) به بهره برداری می رسد و فاز دوم و سوم هم با مشارکت بخش خصوصی در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص تپه تاریخی اشرف گفت: تپه اشرف یکی از نقاط تاریخی و میراثی شهر اصفهان با وسعت ۷هکتار در اراضی حاشیه رودخانه زاینده رود و خیابان مشتاق واقع شده که در اختیار میراث فرهنگی استان است.

رضا اخوان اظهار کرد: در سال گذشته اقدامات کاوش باستان شناسی در مدت زمان ۲ ماه در تپه اشرف انجام شد ولی در حال حاضر به علت کمبود اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی این منطقه بلاتکلیف مانده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا