عناوین اخبار

نوروز ،تنها جشن واقعی طبیعت در جهان است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،دکتر رضا شعبانی در همایش پاسداشت نوروز باستانی گفت : ایرانیان از دوران باستان، طبیعت را می شناختند و به آن علاقه داشتند، نوروز تنها متعلق به ایرانیان نیست و تمام ملل نیمکره شمالی، همچون ژاپن، چین، هند و …در این آیین شریک هستند.
وی ایرانیان را در آیینه تاریخ مردمی پرنشاط، خلاق، فعال و جدی دانست و افزود: هیچ کشوری در تاریخ به اندازه ایران با بلایای مختلف مواجه نبوده است. ایرانیان پیوسته در پاسداری از این سرزمین و آیین های آن در برابر حوادث و رویدادهای تاریخی کوشیده اند.
در ادامه این همایش ، فریبرز باقری رییس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی نیز فرهنگ ایران را غنی از گنجینه هایی که محصول تفکر، فرهنگ والا و مجاهدت های مردم هستند، دانست وافزود: این گنجینه ها در طول تاریخ و دست به دست به مردم رسیده است.
وی به جشن نوروز به عنوان یکی از این گنجینه ها اشاره کرد و ادامه داد: نوروز زمانی است که طبیعت دوباره احیا می شود و از این رو ملت ایران با ژرف نگری، نوروز را برای شروع مقطع جدیدی از زندگی انتخاب کرده اند و وظیفه ما حفظ و صیانت از این گنجینه بزرگ و گرانقدر است.
** افزایش حجم سفرهای داخلی از نتایج تشکیل کمپین تحریم سفرهای خارجی توسط مردم است.
محمد سلطانی فر مدیرگروه علوم ارتباطات اجتماعی این واحد دانشگاهی، از نتایج تشکیل کمپین تحریم سفرهای خارجی ابراز خرسندی کرد و افزود: کاهش سفرهای ایرانیان به کشورهای جهان نظیر ترکیه و امارات، نشان دهنده تمایل آنان به بازدید از زیبایی های توریستی و طبیعی کشور است.
وی در همایش پاسداشت نوروز باستانی گفت: جشن نوروز از ارزش بالایی در نزد ایرانیان برخوردار است.
سلطانی فر، با اشاره به اینکه ۶۰۰ هتل در کشور در دست احداث است، ادامه داد: با رشد سفرهای داخلی ناشی از کاهش سفرهای خارجی، لزوم بهبود وضعیت هتل ها، امکانات و سرویس های خدماتی حوزه گردشگری احساس می شود.
جهانگیری رییس پلیس ترافیک راهور ناجا نیز در این همایش با بیان اینکه سفر چه کوتاه باشد چه مسافت زیادی را در بر گیرد، نیازمند شرایط خاصی برای تأمین ایمنی سفر است، گفت: فارغ از شرایط راننده نظیر خستگی، خواب آلودگی، رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و … کیفیت جاده ها و وسایل نقلیه نیز حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: نوروز در کالبد خود شادی، نشاط و محبت را به همراه دارد و شاهکار آن افزایش شادی و سرزندگی بین مردم است. از همان دیرباز ترفیع سربازان، بخشایش محکومان، پاکسازی منازل و دشت ها به مناسبت این آیین باستانی صورت می گرفت.
وی افزود: در نوروز سال ۹۴ بالغ بر ۲۸۷ میلیون تردد صورت گرفت که نسبت به سال ۹۳ (سال قبل آن ) چهار درصد افزایش داشته است. در این میان استان هایی نظیر البرز، گیلان، فارس بیشترین بار سفرهای نوروزی را داشتند.
وی گفت: برنامه ریزی بنیادی و مسوولانه توسط دستگاه های مرتبط با حمل و نقل، دانشگاه ها، نخبگان، فرهیختگان و … برای داشتن سفری ایمن ، کاهش آمار حوادث رانندگی و استمرار شادی مردم لازم و ضروری است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا