اخبار صنعت، معدن و تجارتشهر و جامعهعناوین اخبار

برنامه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا ) برای واگذاری تعدادی از شرکت های تابعه

به گزارش سرمایه گستران ، در این جلسه دکتر مهر علیزاده استاندار اصفهان ضمن تبریک ایام ا… دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای  انقلاب اسلامی ، برگزاری جلسه ارائه برنامه های شستا برای واگذاری شرکت های تابعه آن راکاری مهم و در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد و یادآور شد : دولت با هر شیوه ای به دنبال تقویت بخش خصوصی و واگذاری واحدهای تولیدی به آن بوده و برگزاری چنین جلساتی با حضور علاقمندان  و خریداران در نوبت های بیشتر و با اطلاعات دقیق تر اجرای خصوصی سازی را تسهیل می کند . وی گفت : هر دو بخش دولتی وخصوصی مسئول ساختن کشور هستند و خوب است اتاق بازرگانی اصفهان محور این جلسات باشد و استانداری نیز تسهیلات لازم را در این زمینه فراهم می آورد .

در این نشست مهندس مرتضی لطفی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز طی سخنانی یادآور شد : با مشارکت سازمان تامین اجتماعی ۱۵۷ شرکت و بنگاه اقتصادی مختلف شناسایی و در قالب بورس کالا و فرابورس به بخش خصوصی واگذار می شود .

وی افزود : با این کار از رقابت با بخش خصوصی پرهیز کرده و به تقویت آن می پردازیم و با برون سپاری بعضی از شرکت های مجموعه شستا ،  اصلاح ساختاری و سرمایه ای در این مجموعه انجام خواهد شد .

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) تصریح کرد : به دنبال تعامل بیشتر با دولت و مجلس هستیم و تا سال آینده همه مطالبات سازمان تامین اجتماعی  با بانک مرکزی به گونه ای تهاتر می شود که مشکل بدهی های بانکی و تسهیلاتی که شرکت های تابعه تامین اجتماعی دریافت نموده اند حل شود  .

مهندس لطفی افزود : فرایندها و تشریفات این واگذاری ها انجام شده و جلسات متعددی  هم برگزار شده و در آینده نیز این جلسات ادامه خواهد داشت .

وی افزود : ما به طور جدی در این راه وارد شده و مسئله اشتغال و حقوق شاغلین این شرکت ها بعد از واگذاری نیز مد نظر بوده و مشوق های لازم نیز برای خریداران در نظر گرفته شده است .

در ادامه این جلسه دکتر سعید خدادادی مدیر عامل هلدینگ صبا تامین نیز طی سخنانی گفت : تا پایان سال ۹۸ خروج کامل از همه بنگاه ها با حفظ سهام ۴۰ درصدی انجام خواهد شد و مجموعه صبا تامین تا سال ۱۴۰۴ به ۵ هلدینگ بزرگ و اصلی تبدیل خواهد شد . وی ضمن برشمردن شرایط شرکت های درحال ادغام ، پراکندگی مدیریتی و عدم هم افزایی فعلی آنها را عامل اصلی این ادغام دانست .

وی گفت : واگذاری۴۵ شرکت مد نظر به بخش خصوصی نیز موجب بهره وری بیشتر آنها خواهد شد .

دکتر خدامرادی ضمن تشریح نحوه واگذاری شرکت ها به سه مرحله فراخوان ، تفاهم و عقد قرارداد واگذاری شرکت ها اشاره کرده و در پایان نام ۴۵ شرکت مختلف ومتنوع تولیدی قابل واگذاری در اولین مرحله واگذاری را معرفی نمود . شایان ذکر است مشخصات کامل ۴۵ شرکت مذکور در وب سایت هلدینگ صبا تامین عرضه شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا