اخبار استان هاشهر و جامعهعناوین اخبار

تدوین برنامه جامع شهر اصفهان وارد فاز گفت و گو با شهروندان شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، احسان مالکی پور، نماینده مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در کمیته اجرایی برنامه جامع شهری در این خصوص گفت: برنامه جامع شهر اصفهان برای اولین بار در کشور و به صورت پایلوت در شهر اصفهان با رویکرد مشارکتی تدوین خواهد شد. به این معنا که در تدوین این برنامه، سهم‌داران (ذی‌نفعان و ذی‌ضرران)، یعنی همه افراد و گروه‌ هایی که چه مثبت و چه منفی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از برنامه تاثیرپذیرفته یا بر آن تاثیر می‌گذارند، دخیل و سهیم خواهند بود.
وی ادامه داد: در همین زمینه، سال گذشته جلسات و نشست های مشورتی با گروه ها، اصناف و اقشار مختلف مردمی در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برگزار شد و مرحله شناسایی مشکلات و ریشه های آنها در قالب جلسات تخصصی ادامه پیدا کرد.
مالکی پور افزود: امسال در ادامه فرآیند تدوین برنامه جامع شهر اصفهان و همزمان با برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در ابتدای اردیبهشت ‌ماه، پویش «یک شهر، گفت ‌و گو» با محوریت جلسات گفت‌ و گوی مجازی میان شهروندان اصفهانی برگزار خواهد شد.
به گفته وی، در این جلسات اصفهانی‌ها به بیان دیدگاه‌های خود درباره شهر مطلوبشان می‌پردازند تا از برآیند صحبت ‌های شهروندان در تدوین سیاست ‌های کلان توسعه شهر در عرصه‌های مختلف و به ویژه بیانیه چشم‌ انداز آن استفاده شود.
*برگزاری نزدیک به ۱۰۰ جلسه با بیش از ۶۰۰ نفر از متخصصان و شهروندان
کارشناس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: این برنامه به عنوان اولین نمونه برنامه‌ جامع با رویکرد مشارکتی در کشور مطرح است. در مراحل قبلی برنامه که به شناسایی مشکلات شهر اصفهان و ریشه‌یابی آن‌ها اختصاص داشت نزدیک به ۱۰۰ جلسه برگزار شده که بیش از ۶۰۰ نفر از متخصصان و شهروندان به نمایندگی از گروه های هدف مختلف از جمله هنرمندان، دانشگاهیان، ورزشکاران، اصحاب رسانه، بانوان، سالمندان، مهاجران و …در آن مشارکت داشته ‌اند.
پویش «یک شهر، گفت‌وگو» به همت شورای شهر و شهرداری اصفهان برگزار شده و مجری جلسات آن جهاد دانشگاهی اصفهان است. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک http://isfahanplan.ir/participation برای حضور در این پویش ثبت نام کنند.


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا