اخبار استان هاحوادث پلیس

کشف مواد مخدر در نایین و بسته خبری حوادث روز پلیسی استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “مهدی معصوم بیگی” در خصوص جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی رصد اطلاعاتی پیچیده و هوشمندانه ماموران انتظامی شهرستان نایین مشخص شد یک محموله سنگین مواد مخدر از شرق کشور در حال انتقال به استان اصفهان است.
وی افزود: در این رابطه یک خودرو سواری که محموله را حمل می کرد شناسایی و توسط ماموران انتظامی شهرستان به راننده آن دستور ایست داده شد.
سردار معصوم بیگی اظهار داشت: پس از هماهنگی های لازم در بازرسی از خودرو ۲ تن و ۳۷۳ کیلو تریاک کشف شد که یکی از بزرگترین کشفیات مواد مخدر پلیس استان بوده است.
سردار معصوم بیگی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶ تن و ۲۰۰ کیلو انواع مواد مخدر در استان اصفهان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان از انهدام ۳ باند قاچاقچیان افیونی در سال ۹۹ خبر داد و خاطر نشان کرد: مقابله بی امان با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ برخورد قاطع و قانونی میکند و هرگز اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

*کشف ۲۶۰ کیلو مواد افیونی در یک عملیات مشترک پلیسی
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدراستان از کشف ۱۳۰ کیلو حشیش و ۱۳۰ کیلو تریاک در عملیات مشترک با پلیس مبارزه با مواد مخدر “هرمزگان” خبر داد.

سرهنگ “غلامحسین صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر اینکه سوداگران مرگ در حال انتقال محموله ای از مواد افیونی در محورهای مواصلاتی استان “هرمزگان” هستند بلافاصله با پلیس مبارزه با مواد مخدر آن استان هماهنگ شده و رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “هرمزگان” نیز بلافاصله وارد عمل شده و ۲ خودرو سواری حامل مواد مخدر را شناسایی و توقیف کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان بیان داشت: در بازرسی از این خودروها ۱۳۰ کیلو حشیش و ۱۳۰ کیلو تریاک کشف و ۲ سوداگر مرگ نیز دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.#
*ارتقای زیرساخت ها برای افزایش خدمات غیر حضوری و آنلاین پلیس راهور
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از ارتقای زیرساخت ها برای افزایش خدمات غیر حضوری و آنلاین این پلیس خبر داد.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و ابلاغ دستورالعمل هایی برای کاهش تردد در شهر و افزایش خدمات غیر حضوری به شهروندان، پلیس راهنمایی و رانندگی نیز زیرساخت های خدمات غیر حضوری خود و شهروندان را افزایش داد.
وی افزود: بر این اساس انجام اموری مانند پرداخت جرایم رانندگی، اطلاع از میزان جرایم، استعلام نمره منفی گواهینامه، استعلام تصادفات رانندگی، استعلام تخلفات حادثه ساز ودیگر موارد تماماً از طریق سایت راهور ۱۲۰ انجام خواهد شد و طی روزهای آینده، امکان ترخیص خودروها نیز از طریق دفاتر پلیس +۱۰ انجام خواهد شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خاطر نشان کرد: با پیگیری های انجام شده، زیر ساخت های خدمات غیر حضوری نیز ارتقا یافته و آماده افزایش مراجعات است.

* توقیف ۹۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق درشاهین شهر
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از کشف ۹۰۰لیتر گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک کامیون کاویان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ “حسین بساطی” با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای کنترل ورود و خروج خودروهای عبوری از محورهای مواصلاتی شاهین شهر و در راستای اجرای طرح کشف انواع کالای قاچاق ماموران گشت انتظامی پاسگاه مورچه خورت در پلیس راه اصفهان،تهران مستقر شدند.
این مقام انتظامی افزود: ماموران حین گشت زنی درسطح حوزه استحفاظی خود و کنترل ورود و خروج خودرو ها مقابل پلیس راه شهرستان،به یک دستگاه خودرو کامیون کاویان که از غرب استان اصفهان به مقصد شمال کشور در حرکت بود مشکوک و جهت بررسی دقیق تر خودرو را متوقف کردند.
وی در ادامه بیان داشت: در بازرسی از این خودرو ۹۰۰ لیتر سوخت گازوئیل قاچاق که در داخل مخزن پلاستیکی بوده کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد : در این رابطه یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

* کشف ۲ تُن برنج قاچاق در “بوئین میاندشت”
گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان بوئین میاندشت از کشف ۲ تُن برنج خارجی قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” علی مرشد فریدنی” اظهار داشت: اموران واحد گشت یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان بوئین میاندشت با هوشیاری و هوشمندی خود یک دستگاه خودروی کامیون ایسوزو حامل بار قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.
وی افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازدید بعمل آوردند که در نتیجه ۲ تُن برنج خارجی که فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه و بارگیری شده بودند را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بوئین میاندشت ارزش محموله مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲۰۰میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و همراه با پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

* دستگیری سارق ۲ تن چوب از یک کارگاه چوب بری در “دهاقان”
گروه استان ها_اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان از دستگیری فردی که اقدام به سرقت ۲ تن چوب از یک کارگاه چوب بری کرده بود خبر داد.
سرهنگ “اسماعیل پریشانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع سرقت چوب از یک کارگاه چوب بری و شکایت مال باخته بلافاصله ماموران کلانتری مرکز فرماندهی انتظامی شهرستان دهاقان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود:ماموران با انجام تحقیقات علمی و بکارگیری یک سری اقدامات پلیسی ویژه هویت فردی که در این سرقت دست داشت را به دست آورده و طی هماهنگی با مقام قضائی وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان دهاقان از کشف ۲ تُن چوب سرقتی از مخفیگاه متهم خبر داد و گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و سارق برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

* توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق در “نطنز”
گروه استان ها – اصفهان– فرمانده انتظامی شهرستان نطنز از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل انواع کالاهای خارجی قاچاق به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.
سرهنگ “مرتضی هادیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان نطنز با هوشیاری و هوشمندی خود یک دستگاه اتوبوس مسافربری که در حال انتقال انواع کالاهای خارجی قاچاق بود را شناسایی و متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران پس از متوقف شدن خودرو طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی کردند که در این عملیات ۱۲۲ عدد توپ بادی بزرگ ورزشی، یک دستگاه آسیاب خرد کن قهوه، ۲۷ فنجان خارجی، ۲۴ عدد لیوان چینی در دار، ۱۵ عدد هم زن دستی کوچک ، ۱۵ عدد دمنوش ساز،۲۵ عدد قهوه ساز ،۵ عدد قهوه ساز و ۱۱ کیسه ۱۰ کیلیویی نسکافه و کاپوچینو کشف شد.
سرهنگ هادیان با بیان اینکه راننده فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی برای کالاهای مکشوفه بود ارزش این کالاها را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این زمینه راننده اتوبوس دستگیر و همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

**غرق شدن ۲ برادر ۲ قلو در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از فوت ۲ برادر ۲ قلو به علت غرق شدن در کانال آبی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ “محمدرضا خدادوست” عنوان داشت: درپی اعلام مرکز فوریت های پلیس۱۱۰ مبنی بر غرق شدن ۲ نفر در کانال آبی در منطقه “دستجاء” ، بلافاصله ماموران کلانتری این فرماندهی به محل اعزام شدند.
وی افزود: ماموران هنگامی که به محل اعزام شدند مشاهده کردند ۲ فرد که برادر ۲ قلو بودند در کانال آب غرق شده اند.
این مقام انتظامی بیان داشت: جسد متوفیان برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی انتقال داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه علت کارشناسی این حادثه در دست بررسی است به جوانان و نوجوانان توصیه کرد: از شنا کردن در رودخانه ها و آب های سطحی و استخر های غیر مجاز اکیدا خودداری کنید تا انشاء الله شاهد این گونه حوادث تلخ و جبران ناپذیر نباشیم .

*برخورد قانونی با ۲۱ واحد صنفی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در اصفهان
گروه استان ها _اصفهان_ رئیس پلیس امنیت عمومی استان از برخورد قانونی با ۲۱ واحدصنفی آرایشی و بهداشتی که بدون رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرده بودند خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی” گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا برخی از مشاغل با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند فعالیت خود را از سر بگیرند اما در این میان برخی افراد فرصت طلب و سودجو با عنایت اقدام به تبلیغات گسترده و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی با عدم رعایت پروتکل های ابلاغی بهداشتی کردند.
وی افزود: در این رابطه اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با همکاری اتحادیه مربوطه ۲۱ واحد صنفی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی که بدون رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت می کردند را شناسایی و با اخذ دستور از مقام قضایی با آنان برخورد قانونی کردند.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان اظهار داشت: در این طرح ۶ واحد صنفی متخلف با حکم مقام قضائی پلمپ و برای ۱۵ واحد صنفی دیگر نیز اخطاریه پلمپ صادر شد.
این مقام انتظامی با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

*کشف ۲۰۰ کیلو چوب بلوط قاچاق “خمینی شهر”
گروه استان ها__اصفهان _فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف بیش از ۲۰۰ کیلو چوب بلوط قاچاق به ارزش ۲۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ”علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با بیان این خبر گفت: ماموران فرماندهی انتظامی خمینی شهر با اشراف اطلاعاتی خود از وجود انبار چوب بلوط قاچاق و تولید ذغال به صورت غیر مجاز مطلع و موضوع را در دستور کارخود قرار دادند .
وی افزود:مأموران این فرماندهی با هماهنگی مقام قضائی به همراه اکیپی از کارشناسان منابع طبیعی شهرستان در محل کارگاه تولید ذغال حاضر و ۲۰۰ کیلوچوب بلوط قاچاق کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر ارزش چوب های قاچاق مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲۰ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه یک نفردستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد..
سرهنگ “جعفری نژاد” در پایان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق از اولویت های پلیس است به افراد سودجو و قاچاقچیان منابع طبیعی هشدار داد نیروی انتظامی جهت حفاظت از منابع ملی، قاطعانه با این گونه جرائم برخورد می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا