اخبار استان هاشهر و جامعه

اعلام برنامه های کمیته امداد اصفهان در ماه مبارک رمضان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل ار روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان،کریم زارع، سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، خاطر نشان ساخت: این ماه پر خیر و برکت پر از رویدادها و لحظه های خاطره انگیزی است که علاوه بر ابعاد معنوی، کارکردهای گسترده اجتماعی به ویژه در عرصه خیر و احسان و کمک به نیازمندان دارد.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و نگرانی هایی که بابت آن در سطح جامعه وجود دارد، الزامات جدیدی برای فعالیت در عرصه خیر و احسان ایجاد کرده است، گفت: کمیته امداد اصفهان در سال های گذشته با همکاری خیران و نیکوکاران اقدام به برپایی سفره های بزرگ اطعام نیازمندان می کرد ولی شیوع بیماری کرونا و ضرورت فاصله گذاری هوشمند باعث شده که اجرای این سنت حسنه با تغییراتی همراه باشد.

زارع ادامه داد: اطعام نیازمندان امسال در قالب رزمایش ملی بخشش ایرانیان و با اجرای طرح بزرگ اطعام مهدوی صورت خواهد گرفت که در آن به نیت ۳۱۳ یار امام عصر (عج) ۳۱۳ آشپزخانه در سراسر کشور برپا می شود و کمیته امداد اصفهان نیز با برپایی حداقل ۳۷ آشپزخانه ویژه بهداشتی(با حضور دائم نماینده اداره بهداشت) در سراسر استان در آن مشارکت خواهد کرد.

وی افزود: در این طرح حداقل ۵۰۰ هزار وعده غذای گرم با همکاری و همراهی خیران و مردم نیکوکار استان طبخ شده و پس از بسته بندی با لحاظ همه دستورالعمل های بهداشتی، درب منازل نیازمندان توزیع می شود.

زارع ادامه داد: تفاوت این طرح با سال های گذشته در متمرکز کردن مراکز پخت به علت مسائل بهداشتی است ولی در نهایت نیات خیران و نیکوکاران است که درباره شیوه، محل و شکل توزیع غذای طبخ شده یا بسته های ارزاق، مد نظر قرار خواهد گرفت.

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان در توضیح سایر برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان امسال، گفت: هر ساله با همکاری خیران و نیکوکاران اقلام خوراکی خانوارهای نیازمند در قالب سبد کالا در میان آنها توزیع می شد که امسال در شرایط سختی که به خاطر شیوع ویروس کرونا و آسیب های اقتصادی آن برای اقشار نیازمند به وجود آمده است به لطف خدا و در صورت همکاری و همراهی مردم توزیع ۱۱۰ هزار بسته از این اقلام ضروری در برنامه این نهاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه کمک به نیازمندان و به ویژه ایتام است، گفت: طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین نیز که با هدف جلب حمایت خیران و نیکوکاران از این فرزندان اجرا می شود، در این ماه مبارک و به ویژه در شب های نورانی قدر با جدیت دنبال خواهد شد.

زارع تحقق برنامه های حمایت از مددجویان، نیازمندان و اقشار آسیب پذیر را مستلزم همکاری گسترده مردم عنوان کرد و گفت: راه های ارتباطی این نهاد با مردم برای جمع آوری مشارکت ها در شرایط کنونی به سمت روش های الکترونیکی هدایت شده و کد #۰۳۱*۸۸۷۷*، شماره ۰۹۶۸۸۷، پایگاه اینترنتی emdad.ir ، شماره حساب «۲۴۰۱۱۱۳۰۹۱۴۰۷۲» و شماره کارت «۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹» نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران در کنار مراجعه حضوری به دفاتر و مراکز نیکوکاری در اختیار همشهریان عزیز قرار دارد.

وی در پایان گفت: همشهریان عزیز برای مشارکت در طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین می توانند به به سامانه ekram.emdad.ir مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا