اخبار صنعت، معدن و تجارت

۱۹۷ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد

به گزارش سرمایه گستران، مهناز همتی با اشاره به اهمیت و لزوم توجه واحدهای تولیدی به استاندارد و کیفیت، اظهار کرد: استاندارد نقطه عطف پایداری اقتصادی و کلید ورود به بازارهای جهانی بوده که با وجود مرز بین‌المللی مهران ظرفیت‌های زیادی برای صادرات کالاهای تولیدی در این استان وجود دارد.

وی افزود: سازمان استاندارد در تحقق اهداف حوزه تولید، صادرات و واردات کالا و همچنین رضایتمندی مصرف‌کنندگان کالاها با تأیید و اطمینان بخشی نسبت به کیفیت و سلامت کالا نقش مهمی دارد.

مدیرکل استاندارد ایلام با اشاره به ظرفیت‌های مرز بین‌المللی مهران برای صادرات کالا، تصریح کرد: به طوری قطع استانداردسازی کالا شرط تحقق توسعه صادرات در مرز مهران است، چرا که کیفیت نامطلوب ماندگاری و دوامی در بازار ندارد.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۹۷ هزار و ۹۶۸ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق صادر شده است، ادامه داد: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در طول یک سال گذشته، شامل سنگ‌های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی، صنایع شیمیایی، چرم و قطعات یدکی خودرو بوده است، همچنین در سال گذشته برای هزار و ۲۹۷ فقره پرونده صادراتی و وارداتی مجوز صادرات و واردات صادر شده است.

همتی اضافه کرد: تعداد هزار و ۶۳۶ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به مصالح ساختمانی است.

منبع: مهر

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا