اخبار صنعت، معدن و تجارتتیتر دوصنایع و شرکت هاعناوین اخبار

روزهای خوش سنگ آهنی هادر روزگارکرونایی

در حالی که خطر موج دوم شیوع بیماری هنوز باقی است، بازگشت چین به کار واقعی است. موجودی سنگ آهن بنادر رو به حال کاهش است و تقاضا برای آن رو به افزایش. طبق برآورد بی اچ پی، استفاده از کوره قوس الکتریکی بعد از افت ۱۲ درصدی تا ۵۶ درصد بهبود یافته است. شاید صادرکنندگان محصولات نهایی با ضعف اقتصادی جهانی مواجه شوند، اما سنگ آهن دارای تقاضای بالایی در بازار عظیم داخلی است.

در این بین، عرضه جهانی بدتر از آنچه انتظار می رود پیش می رود. این مشکل تنها برای سنگ آهن نیست. تعطیلات کرونایی به سایر کالاها مانند مس نیز ضربه زده است و عرضه آن تا ۲۰ درصد تحت تاثیر این روند قرار گرفته، در برابر ۸ درصد عرضه جهانی سنگ آهن. این بحران عرضه از فلزات پایه گرفته تا سایر کالاها را درگیر کرده است.

چالش های این روزهای صنعت سنگ آهن 

بازار سنگ آهن جدای از شیوع بیماری، با چالش هایی از جمله اتفاقات واله نیز درگیر است و درصدد بهبود خرابی های حادثه سقوط سد است. در روزهای گذشته،شرکت واله، برنامه تولید ۳۳۰ میلیون تنی خود تا سال ۲۰۲۰ را به ۳۱۰ میلیون تن کاهش داد و اعلام کرد که روند این کاهش ها به دلیل بحران سلامتی می تواند بدتر هم شود. برخورد نادرست دولت برزیل در مبارزه با بیماری همه گیر نیز پیش بینی سقوط بیشتر این تولید را محتمل تر می کند.

برای سایر تولیدکنندگان این اخبار بدی نیست. در حالی که در مورد مس، تولید معادن بزرگ آمریکای لاتین تا آفریقا کند یا متوقف شده اما وضعیت سنگ آهن متفاوت است. عملیات تولید در پیل بارای استرالیا فعالانه ادامه دارد و صادرات ماه گذشته آن به میزان قابل توجهی بالا بوده است. استرالیایی ها نیز در حال تولید و فروش بیشتر هستند. بی اچ پی از رشد ۳ درصدی تولید تا ۹ ماه منتهی به مارس خبر داده است. هفته گذشته نیز ریو تینتو به عنوان تولید کننده برتر جهان، آمار صادرات و تحویل بیشتری برای سه ماهه اول نسبت به سال گذشته گزارش کرده است.

با این حال، کاهش هزینه ها خوب است و این به لطف تأثیر ارز داخلی ضعیف در برابر دلار آمریکا، قیمت پایین نفت و نرخ کرایه پائین است.

روند آینده روشن نیست 

مشخص نیست این روند تا چه مدت ادامه خواهد داشت. ممکن است تولیدکنندگان دیگر به زودی به بازار برگردند یا چین مجددا درگیر مشکلات ویروس شود. در حال حاضر، برزیل آسیب پذیر و چین قوی به نظر می رسد. امسال هم ممکن است یک سال دیگر غیر منتظره برای سنگ آهن باشد.

منبع: msn.com

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا