اخبار صنعت، معدن و تجارتصنایع و شرکت هاعناوین اخبار

بر میزان واردات فولادنظارت می کنیم

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از رویترز، یوروفر افزود: پس از تحمیل تعرفه های ۲۵ درصدی از سوی واشنگتن بر فولاد اروپا، بازار آمریکا بر روی بسیاری از صادرکنندگان بسته شد لذا در سال ۲۰۱۸ اتحادیه اروپا برای حفاظت از تولیدکنندگان اروپایی، اقدامات محافظتی را برای کنترل فولادهای ورودی اعمال کرد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، میزان سهمیه امسال تا اول جولای مشخص خواهدشد. که در این خصوص ابتدا، کمیسیون پیش بینی افزایش بیش از ۵ درصد در سهمیه را پیشنهاد داده بود اما با توجه به بحران کرونا ویروس ،این موضوع در دست بررسی است.

یوروفر با بیان اینکه بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نگرانی خود را درخصوص دپوی احتمالی فولاد به ویژه توسط چین و اتفاقی که درصورت کاسته شدن محدودیت ها برای موجودی انبارها خواهد افتاد، هستند ، گفت:ما در این زمینه در حال بررسی و اتخاذ تدابیر حفاظتی در زمینه فولاد هستیم.

وی با ابراز نگرانی از اینکه صادرکنندگان کشورهای ثالث می توانند به طور جدی بازار فولاد اتحادیه اروپا را هنگامی که تقاضا در ۲۷ کشور اروپایی احیا شود، دچار اختلال کنند،اظهارداشت:برخی صادرکنندگان کشورهای ثالث ممکن است تصمیم بگیرند که محصولات خود را با قیمت کمتر یا با هر قیمتی با هدف دستیابی به سهم بزرگتری در بازار کوچک اتحادیه اروپا، به این بازارها صادر نموده و بفروشند.بطوری که در حال حاضر شاهد ارائه قیمت های بسیار پایینی از سوی صادرکنندگان کشورهای ثالث برای گریدهای خاص فولاد هستیم.

یوروفردر پایان با بیان اینکه تولید فولاد اتحادیه اروپا در حال حاضر به نصف کاهش یافته و سفارشات جدید حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد کاهش یافته است، اظهارداشت: با تداوم کاهش بیشتر تقاضا، بخش خودرو تقریبا بطور کامل و بخش ساختمان نیز تا حد زیادی متوقف خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا