اخبار استان هاشهر و جامعه

تجربه شهرهای موفق جهان برای مقابله با کرونا را با اصفهان به اشتراک می گذاریم

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، با شیوع کرونا و بسته شدن مرزهای جغرافیایی اما مرزهای ارتباطی شهرها با یکدیگر هنوز باز است و دریچه اشتراک تجربه ها و تبادل دانش برای غلبه بر مشکلات نه تنها بسته نشده بلکه شهرداران شهرهای خواهرخوانده و رئیس اتحادیه بین المللی اینتا (انجمن بین المللی توسعه شهری) را بر آن داشته تا شکل جدیدی از رابطه دیپلماتیک را میان همتایان خود برای تحکیم دیپلماسی شهری ترتیب دهند.
در همین راستا رئیس اتحادیه بین‌المللی اینتا (انجمن بین المللی توسعه شهری) در نامه ‌ای خطاب به شهردار اصفهان، ضمن همدردی با مردم اصفهان در روزهای مبارزه با کرونا، بر مأموریت دشوار شهرهای ایران در مقایسه با همتایان خود در سرتاسر جهان به دلیل فشارهای ناشی از تحریم‌های آمریکا تأکید کرد.
فرناندو نونس داسیلوا در این نامه که پاسخی به مکاتبه اخیر شهردار اصفهان مبنی بر غیرانسانی بودن تحریم‌های آمریکا در زمان شیوع بحران کرونا بود، نوشت: علیرغم همه فشارها، ما همواره همراه اصفهان بوده و خواهیم بود.
وی همچنین پیشنهاد برگزاری ویدیوکنفرانس‌هایی میان گروه‌های کارشناسی از اصفهان و شهرهای برتر عضو اینتا در حوزه برنامه‌ریزی و پزشکی را مطرح کرد.
داسیلوا اعلام آمادگی کرد تا با فراهم آوردن بستری، تجربیات شهرهای موفق جهان و راهکارهای مفید آنها در مقابله با بیماری کووید ۱۹ را با اصفهان به اشتراک بگذارد.
گفتنی است، INTAیک انجمن بین المللی عضویت است که در آن سیاستگذاران دولتی، خصوصی و مسئولان شهری برای اشتراک دانش، تجربه و ابزارهای اجرایی برای توسعه یکپارچه شهری با یکدیگر جمع می شوند.
اعضای انجمن اینتا، متخصصان با تجربه در زمینه های فرهنگ، خلاقیت، نوآوری شهری، دانش، اقتصاد، معماری و طراحی و …. هستند که فعالیت های خود را در این زمینه ها با تجربه و تخصص ترکیب می کنند تا با ایجاد هم افزایی به تعمیق درک توسعه یکپارچه شهری کمک کنند.
همچنین پنج شهر خواهرخوانده اصفهان همزمان با درگیری اکثر شهرهای جهان از جمله اصفهان با بیماری کووید ۱۹، با ارسال پیام همدلی و آمادگی برای اشتراک تجربه های کرونایی، همچنان دریچه گفت و گو و ماندن در شبکه ارتباطی شهرها را باز نگه داشته اند.
خواهرخوانده های شهر اصفهان هم از این شبکه ارتباط جهانی خود را جدا نکرده اند و با ارسال پیام های همدلی به شهردار اصفهان، از آرزوهای خود برای شهرهای پساکرونا و روابط جدید مبتنی بر این شرایط گفته اند.

پیام شهردار بارسلونا 
شهردار بارسلونا در پیامی به شهردار اصفهان در این زمینه گفت:
شهرها به عنوان خط مقدم مشکلات جهانی هستند اما با این حال باید راهکارهای آنها از طریق اشتراک تجربیات و استراتژی ها به کمک یکدیگر بیاید تا این همه گیری به بهترین شکل مدیریت شود.

پیام شهردار شیان 

شیان هم یکی دیگر از این شهرها بود که شهردارش دست به قلم شده و در این روزها برای همتای اصفهانی خود نوشته است:
امیدوارم اصفهان هرچه زودتر در این جنگ پیروز شود تا به شیوع (کرونا) نیز پایان داده شود. «دوست آن است که گیرد دست دوست در پریشان حالی و درماندگی»، بنابراین بهترین آرزوها را برای همه بیماران دارم و امیدوارم هرچه زودتر بهبود یابند.

پیام شهردار فرایبورگ
شهردار فرایبورگ هم پیام سلامتی خود برای ساکنان شهرها را دریغ نکرده است و در پیامی آورده است:
خواستارم شما را از همبستگی خود (با شما) مطمئن کنم و برای شما آرزوی توانایی و موفقیت در اجرای اقدامات مورد نیاز دارم. آرزو می کنم همه شهروندان شهرهای خواهرخوانده ما در سلامتی باشند و به زودی بهبودی یابند.

پیام شهردار کوالالامپور 
شهردار کوالالامپور هم در روزهای سخت کرونایی به بزرگ تر کردن قاب روابط خود با اصفهان می اندیشد و اینگونه پیام خود را ابراز می کند:
در این شرایط دشوار، بهترین آروزها را برای مردم بزرگ اصفهان دارم. در این شرایط ما با هم هستیم و با هم بهبود می یابیم. کوالالامپور در انتظار تقویت بیشتر روابط با اصفهان به عنوان خواهرخوانده خود است.

پیام شهردار کوالالامپور
ایتالیا هم که تاریخ دشواری را برای فائق آمدن بر کووید ۱۹ از سر می گذراند، با پیام شهردار فلورانس به ابراز همدلی با اصفهان پرداخت:
آرزومندم بر این کابوس غلبه کنیم و هرچه زودتر به زندگی عادی بازگردیم تا دوباره بتوانیم برای یک بار دیگر تبادلات بین المللی داشته باشیم و روابط بین شهرهای خود را تقویت کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا