اخبار استان هاشهر و جامعه

پرداخت کمک هزینه خرید مسکن به مددجویان اصفهانی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، کریم زارع، سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه تامین مسکن نیازمندان یکی از پیش نیازهای توانمندسازی آنهاست، گفت: هزینه مسکن در سبد کالای مصرفی خانوارهای شهری به ویژه در کلانشهرها روز به روز افزایش می یابد و بیشترین آسیب در این زمینه به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر وارد می شود.

زارع حمایت موثر از مددجویان کمیته امداد را مستلزم توجه به اموری فراتر از تامین معیشت، دانست و تاکید کرد: خدمات حوزه مسکن و ساختمان این نهاد با همین رویکرد ارائه می شود و در سال ۹۸ بیش از ۳۴ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان در این زمینه به ۴۲۰۶ خانوار تحت حمایت پرداخت شد.

وی با اشاره به جزئیات کمک های پرداختی این نهاد، گفت: بیش از ۲۰ میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه در سال ۹۸ به مسکن مددجویان اصفهانی اختصاص یافت.

زارع بیشترین کمک بلاعوض پرداخت شده در سال گذشته را مربوط به خرید، احداث، تکمیل و بهسازی مسکن شهری و روستایی به مددجویان تحت پوشش اعلام کرد و گفت: ۶۹۸ خانوار از بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان کمک بلاعوض در این زمینه بهره مند شدند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان کمک به تعمیر و نگهداری منازل مددجویان را از دیگر خدمات بلاعوض ارائه شده توسط این نهاد معرفی کرد و گفت: بیش از ۸ میلیارد و ۵۶۵ میلیون تومان برای تعمیر منازل ۳۵۰۸ خانوار تحت حمایت در سال ۹۸ پرداخت شد.

زارع در پایان یادآور شد: از مجموع کمک بلاعوض پرداخت شده در سال ۹۸ بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۸۱ میلیون تومان از محل بودجه دولتی و بیش از ۷ میلیارد و ۹۱۳ میلیون تومان از محل صدقه و کمک های مردمی تامین شده است.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا