بازار‌های مالی ، بورس و بانکبورستیتر دوعناوین اخبار

سمت و سوی شاخص بورس در روزهای آینده

بازار سهام پس ازاصلاح ۱۲ درصدی در شاخص کل و اصلاح قیمتی حدود ۳۰ درصدی در اکثر نمادهای مهم بازار رفته رفته به سطوح تعادلی نزدیک شده است.
بر این اساس با مشخص شدن ابعاد عرضه سهام عدالت که به صورت کنترلی انجام خواهد گرفت ابهام منفی و ترس بازار انتظار میرود کاسته شود. در عین حال افزایش نرخ
ارز دیگر پتانسیل نهفته ای است که در دل بازار وجوددارد و می تواند همچنان انتظارات تورمی را در سال جاری در سطوح بالایی حفظ کند.
بر این اساس نرخ دلار به محدوده ۱۷۰۰۰ تومان و نرخ نیما در حال ورود به کانال ۱۶ هزار تومان است که نسبت به میانگین سال گذشته افزایش ۴۰ درصدی داشته است.اثر این مهم در بورس کاال و رشد قیمت ها و افزایش تقاضا کاملآ مشهود است.از سوی دیگر در بازار جهانی قیمت نفت با ادامه روندافزایشی به مرز ۴۰ دلار رسیده است و نرخ سایر
کامودیتی نیزدر حال خروج از روند نزولی می باشدکه این مهم نیز میتواند بر جذابیت های آتی بازار بیافزاید.
اما دیگر نکته مهم بازار آغاز صدور مجوز افزایش نرخ صنایع می باشد. بر این اساس در هفته گذشته شاهد صدور مجوز افزایش نرخ ۵۵ درصدی قیمت شکر از ۴۰۰۰ تومان به ۶۲۰۰ تومان در هر کیلو،افزایش ۲۵ درصدی نرخ محصوات شوینده، حذف رسمی ارز ۴۲۰۰ تومان برای داروهای بدون مجوز و مکمل ها بودیم.
انتظار می رود در هفته های آتی افزایش نرخ سیمان، تایر، مواد غذایی نیز کلید بخورد که میتواند بر جذابیت صنایع داخلی نیز بیافزاید.
در عین حال رشد نرخ ارز، افزایش قیمت های جهانی و رونق در بورس کالا در محصولات فلزی معدنی و پتروشیمی گروه های مرتبط را نیز مورد توجه قرارخواهد داد.
به نظر می رسد در مجموع شاخص به زودی اهداف ۱٫۲میلیون واحد را در پیش خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا