اخبار استان هاشهر و جامعه

بهره برداری و کلنگ زنی ۴ طرح ترافیکی، عمرانی و فرهنگی در منطقه ۱۲ شهر اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در این آیین فرهنگسرای دکتر کتابی در زمینی به مساحت ۳۳۷ مترمربع و زیربنای ۷۵۰ متر مربع در دو طبقه با هزینه ۱۱ میلیارد ریال بهره برداری شد. زنده یاد دکتر محمدباقر کتابی، مفسر قرآن و نهج البلاغه و مثنوی پژوه برجسته کشور و اهل اصفهان بود.
همچنین عملیات اجرایی خیابان آرمان به طول ۶۰۰ متر و عرض ۳۰ متر با هزینه آزادسازی ۳۶۰ میلیارد ریال و اجرای ۲۸ میلیارد ریال آغاز شد. احداث این خیابان بیش از ۲۰ سال مطالبه مردم محله ناصرخسرو و امیرالمومنین منطقه ۱۲ بوده است.
افتتاح ادامه خیابان محمد باقر حکیم به طول ۳۵۰ متر و عرض ۲۰ متر، دیگر پروژه منطقه ۱۲ شهرداری بود که برای انجام عملیات اجرایی آن ۱۱ میلیارد ریال و برای آزادسازی آن ۵۵ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
ادامه خیابان فرعی نهم به طول ۳۰۰ متر و عرض ۲۰ متر نیز با صرف هزینه ای افزون بر ۹ میلیارد ریال در این منطقه به بهره برداری رسید.
*وعده هایی که محقق شد
قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان در حاشیه این آیین با بیان اینکه از این پس برنامه های هر یکشنبه یک افتتاح در مناطق مختلف شهر اصفهان و در ادامه برنامه های اصفهان در مسیر امید اجرا می شود، اظهار کرد: تلاش می کنیم این برنامه ها در شرایط کرونا با رعایت فاصله گذاری و پیش بینی شرایط لازم برگزار شود. کلید این برنامه ها در منطقه ۱۲ با افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه زده شد، در این منطقه فرهنگسرای دکتر کتابی، خیابان آیت الله حکیم و خیابان نهم فرعی با حضور مردم افتتاح و خیابان آرمان نیز کلنگ زنی شد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه قول‌هایی که به شهروندان داده شده در موعد مقرر عملیاتی می‌شود. به عنوان مثال دو خیابان از ۴ طرح امروز که بهره برداری و کلنگ زنی شد، مواردی بود که شهروندان در ملاقات مردمی منطقه ۱۲ درخواست کرده بودند و در این مدت محقق شد.
وی با اشاره به کلنگ زنی خیابان آرمان ملک شهر، گفت: مدیر منطقه ۱۲ با تلاش بسیار مسیرهای اجرای این خیابان را آزاد کرده و از امروز اعلام شد که ظرف سه ماه اجرای این پروژه به پایان برسد. مردم نیز باید مدیریت شهری را در مسیر اجرای پروژه برای آزادسازی های احتمالی باقیمانده کمک کنند تا هر چه سریعتر خیابان آرمان در اختیار شهروندان قرار گیرد.
شهردار اصفهان رضایت مردم را بهترین تشویق برای مدیریت شهری ذکر کرد و افزود: مردم در این منطقه از اجرای این پروژه ها خرسند بودند و از مشکلات قبل از اجرای این پروژه ها سخن می گفتند و از اینکه این موانع رفع، خیابان ها آسفالت و پیاده روها ساماندهی شده ابراز رضایت می کردند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه افتتاحیه ها به معنای ارائه یک خدمت مناسب برای زندگی بهتر و ایجاد آسایش و آرامش برای همه شهروندان است، تصریح کرد: پروژه هایی که از امروز تا پایان سال قرار است هر یکشنبه به بهره برداری برسد پروژه هایی است که رفاه را برای مردم یک گام جلو برده، توسعه را تقویت و امید را در دل مردم زنده می کند.
*پروژه های شهری یکی پس از دیگری به بهره برداری می رسد
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه های شهری با وجود همه سختی های موجود اقتصادی یکی پس از دیگری مورد بهره برداری قرار می گیرد و به مردم عزیز قول می دهیم به سمت سرزندگی بیشتر شهر پیش برویم.
علیرضا نصر تصریح کرد: امیدواریم علاوه بر افتتاح پروژه هایی که در دستور کار قرار گرفته و باعث امیدبخشی مردم و اعتمادافزایی میان آنها می شود شرایط به گونه ای رقم بخورد که برنامه های اجتماعی و فرهنگی را در کلیه محلات مناطق ۱۵ گانه از سر بگیریم و با برگزاری برنامه های جشن و نشاط، مردم را از حالت روحی که در آن گرفتار آمده اند تا حدودی رها کنیم.
وی اضافه کرد: عزم مدیریت شهری بر آن است تا در سایه وحدت، همدلی و تعامل، به خدمت به مردم فکر کرده و کارهای شهر را پیش ببریم، انسجام در مدیریت شهری کاملا مشهود و ملموس است و نتیجه این موضوع عاید مردم می شود و اکنون تمام تمرکز مدیریت شهری باید مصروف امور اصلی شهر باشد.
*افتتاحیه ها به مردم امید می دهد
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: علاقه داشتیم برنامه های متمرکز و با حضور جمع بسیاری از مردم مناطق در افتتاحیه های خود داشته باشیم اما با وجود شرایط کرونا باید پروتکل های بهداشتی را نیز در برنامه ها رعایت کنیم. امیدواریم با بهتر شدن شرایط، برنامه های افتتاحیه در سالن های مختلف شهر با حضور هر چه بیشتر مردم برگزار شود. چراکه این افتتاحیه ها به مردم امید می دهد.
وی با بیان اینکه ۲۰۰ محله در شهر اصفهان وجود دارد، تاکید کرد: با تشخیص مدیران مناطق، کمبودها و نیازهای محلات در بودجه در نظر گرفته می شود و پروژه ها متناسب با نیاز مردم آن محلات طراحی می شود.
نصر تاکید کرد: روز جمعه به اتفاق معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه های کلان شهر اصفهان مانند مرکز همایش های بین المللی، پل های سردار سلیمانی،‌ تقاطع غیر همسطح آفتاب، ۵ کیلومتر بزرگراه فرزانگان و نمایشگاه بزرگ اصفهان و … بازدید به عمل آمد. این پروژه ها از پروژه های شاخص شهری هستند و امیدواریم تا پایان سال شاهد افتتاح چند مورد از این پروژه ها باشیم. پروژه های مهم منطقه ای و پروژه هایی که بیشتر حالت محله محوری دارد از دیگر برنامه هایی است که در شهر اصفهان اجرا می شود.
وی ایجاد عدالت فضایی و توزیع متناسب خدمات در شهر را از سیاست های مدیریت شهری ذکر کرد و افزود: باید به گونه ای عمل کرد تا دیگر شاهد هیچ محله محرومی در شهر اصفهان نباشیم.
*پروژه های بسیار زیاد و متنوع در شهر اصفهان آماده بهره برداری است
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این برنامه با بیان اینکه پروژه های بسیار زیاد و متنوع در شهر اصفهان آماده بهره برداری است، گفت: خیابان سازی، پیاده روسازی، پارک سازی، فرهنگسرا، ورزشگاه و پروژه های بزرگ در دستور کار است که با برنامه ریزی های انجام شده قرار است هر یکشنبه بخش های مختلفی از این پروژه ها به بهره برداری برسد.
ایرج مظفر با اشاره به بهره برداری از فرهنگسرای دکتر کتابی در منطقه ۱۲، تصریح کرد: این فرهنگسرا در دو طبقه با ۷۵۰ مترمربع زیربنا با اعتبار ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان شامل دو سالن مطالعه، ۴ کلاس درسی، کارگاه آموزشی و … است.
وی با اشاره به بهره برداری از خیابان محمدباقر حکیم در منطقه ۱۲، افزود: این خیابان به طول ۳۵۰ متر و عرض ۲۰ متر است که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نیز هزینه اجرای این پروژه شده است.
*پروژه های مناطق، عامل توسعه محلات
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: همچنین کلنگ زنی خیابان آرمان یا ادامه خیابان مفتح به آزادگان ملک شهر امروز انجام گرفت، اجرای این خیابان که داخل بافت متراکم منطقه بود تاثیر بسزایی در توسعه شهری این محله دارد. منطقه ۱۲ پروژه های دیگری نیز دارد که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ تا ۶۰ پروژه در شهر اصفهان آماده افتتاح است، ادامه داد: این پروژه ها در کنار پروژه های کلان و بزرگ اصفهان در حال انجام و در آستانه افتتاح است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا