بازار‌های مالی ، بورس و بانکبورستیتر دوعناوین اخبار

فشارعرضه ها، بورس را قرمز پوش کرد

هر چند خریداران به دلیل انتظارات تورمی تمایل دارند تا روند صعودی بازار حفظ شود اما فشار عرضه ها باعث کاهش بسیاری از قیمت ها تا کف های قیمتی روزانه گردید.
این در حالی است که افزایش نرخ ها در بسیاری از صنایع همچون سیمانی ها، دارویی ها، قندی ها، شوینده ها، لاستیکی ها خریداران را همچنان در صف جلو نگه داشته اما روند کلی بازار و ریزش در برخی از نمادهای بزرگ، بازار را به سمت فروش سوق می دهد.
عاملی که میتواند همسو با نوسانات نرخ دلار آزاد و نیمایی در غیاب دیگر مولفه ها تعیین کننده بازار در روزهای آینده هم باشند.

برخی منابع همچنان ورود پول جدید به بورس را ادامه دار میدانند اما ترس سهامداران سفارش ها را به قیمت ها پایین تر برای فروش سوق می دهد، به طور که هر چه به سمت پایین بازار نزدیک میشویم فشارها برای ریزش شاخص بیشتر می شود، هرچند باید منتظر ماند و تاب خریداران و فروشندگان را در روزهای آینده دید که کدام سمت زور بیشتری بر دیگری دارد اما آنچه مهم است ارزندگی بسیاری از نمادهای بزرگ و ارزآوری است که می توانند در ماه های آینده به عنوان لیدر در بازار نقش آفرینی کنند .
در پایان معاملان شاخص کل منفی و هم وزن مثبت به کار خود پایان دادند و این نشان می دهد که شرکت های کوچک بر خلاف بزرگ ترهای بازار با افزایش قیمت مواجه بودند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا