اخبار صنعت، معدن و تجارتعناوین اخبار

واردات ورق گرم به کشور با افتتاح پروژه نورد گرم دو قطع می شود

سرپرست وزارت صمت روز پنجشنبه، ۲۹ خرداد در مراسم کلنگ زنی خط نورد گرم دو با اشاره به اینکه فولادمبارکه یک نماد پرافتخار مجموعه صنعت کشور است، اظهار کرد: این مهم هم به لحاظ عظمت تولید و هم به لحاظ فناوری و هم به لحاظ کیفیت پیشرو است.

مدرس خیابانی گفت: پروژه نورد گرم دو، امروز کلنگ زنی شد و با همت و درایت و پشتکار مدیران فولادمبارکه ۹۰۰ روز دیگر افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه فولادمبارکه یک مجموعه تولیدی است که به حدود ۴۰ کشور دنیا صادرات دارد، اظهار کرد: پارسال ۱.۵ میلیارد دلار صادرات داشته و علیرغم فشار تحریم ها میزان صادرات این واحد صنعتی به دو برابر افزایش یافته است.

سرپرست وزارت صمت ادامه داد: بخشی از صادرات محصولات فولادمبارکه که به لحاظ کیفیت برابری می کند با رقبای خارجی به کشورهای اروپایی نیز صادرمی شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه نقطه قوت حضور ما در فولادمبارکه این پیام روشن را دارد که کشور یک لحظه هم از توسعه متوقف نمی شود و مدار توسعه کشور با سرعت و قدرت ادامه یافته است، تصریح کرد: امروز خرسندیم که این پروژه نورد گرم دو با ظرفیت ۴.۲ میلیون تن کلنگ خورد و مدیرعامل فولادمبارکه تعهد دادند که کمتر از ۹۰۰ روز دیگر توسط نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی این طرح افتتاح شود که این افتخار دیگری از مجموعه افتخارات فولادمبارکه است.

مدرس خیابانی اضافه کرد: ماحصل این افتتاح ها، قطع وابستگی به واردات ورق گرم کشور است، مجموع نیازهای واحدهای خودروسازی، کشتی سازی لوازم خانگی و لوله سازی و صنایع پایین دست مرتفع می شود و کشور هیچ نیازی به واردات ورق گرم نخواهد داشت.

 وی گفت: شاید آن چیزی که به عنوان توصیه به فولادمبارکه می شود گفت اینکه همه تلاششان را به کار ببندند تا حد امکان این پروژه با توانمندی تولید داخلی به انجام برسد.

سرپرست وزرات صمت با تاکید براینکه همانگونه که در مجموعه تولیدات صنعتی خودکفایی و خوداتکایی و روحیه خودباوری ایجاد شده حتما در بخش فناوری و انتقال تکنولوژی نیز باید به این مهم دست پیدا کنیم، افزود: اینکه مجموعه این پروژه فولادی ۴.۲ میلیون تنی سهم عمده ای از محل ساخت داخل باشد برای ما بسیار اهمیت دارد و از حداکثر توان شرکت های ظرفیت مهندسی طراحی ساخت و اجرا استفاده کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا