اخبار استان هاحوادث پلیس

حمایت قاطع دستگاه قضائی از نیروی انتظامی/ طرح برخورد با حاملان سلاح سرد در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان،”محمد رضا حبیبی” ، در جلسه مشترک با فرمانده انتظامی استان اصفهان ضمن تبریک میلاد فاطمه معصومه (س) و فرا رسیدن دهه کرامت گفت: لازم می دانم از همه نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی که شبانه روز برای عزت و اقتدار ایران اسلامی تلاش می کنند تقدیر و تشکر شایسته داشته باشم.
وی افزود: دشمن از اول انقلاب تا کنون توطئه ها و دسیسه های زیادی را بر علیه نظام ما بکار بسته که اگر سایه ولایت و همچنین همدلی و هم پوشانی بین دستگاه ها و نهادهای انقلابی نبود هر یک از آنها ممکن بود در زندگی مردم و اقتدار نظام اخلال ایجاد کند.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان ، به نقش نیروی انتظامی در برقراری امنیت جامعه اشاره و تلاش های این نیرو را ضامن تامین عدالت اجتماعی دانست و اظهار داشت: دستگاه قضائی وظیفه خود می داند از نیروی انتظامی خدوم و زحمت کش نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع نماید.
***اجرای طرح برخورد با حاملان سلاح سرد در اصفهان
سردار” محمدرضا میرحیدری” نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره شهید “بهشتی” و شهدای دستگاه قضائی گفت: فرماندهی انتظامی استان اصفهان آمادگی دارد تا در کنار دستگاه هایی که الحمد الله همه در سایه سار ولایت خدمت می کنند، در جهت ارتقای امنیت استان و حتی فراتر از آن در راستای اقتدار ملی نقش خود را ایفا کرده و رسالتش را با قوت دنبال کند.
وی با بیان اینکه پلیس و دستگاه قضائی هر دو مکمل هم هستند اظهار داشت: بحمد الله تعامل و ارتباط تنگاتنگ و صمیمانه ای که بین پلیس و دستگاه قضائی وجود دارد باعث تسهیل در ارائه خدمت رسانی به مردم و ایجاد ترس و وحشت بیشتر در بین مجرمان و خلافکاران شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان، تشدید برخورد با تحرک اراذل و اوباش، قاچاق کالا، مواد مخدر و سلاح و مبارزه با سارقان به ویژه سارقان به عُنف را در اولویت اول دوره جدید این فرماندهی برشمرد و تصریح کرد: در این خصوص تیم های ویژه ای را تشکیل داده ایم که با نظارت و هماهنگی دستگاه قضائی کار خود را شروع کردند و امیدواریم نتایج خوب این اقدامات را به زودی شاهد باشیم و قطعاً با برخورد قاطعانه ای که دستگاه قضائی با این مجرمان صورت خواهد داد دیگر جرأت تکرار اعمال مجرمانه را نخواهد داشت.
سردار میرحیدری همچنین از اجرای طرح برخورد با حاملان سلاح سرد در اصفهان خبر داد و گفت: عده ای که غالباً هم به صورت موتورسوار هستند با حمل سلاح سرد برای مردم ترس و وحشت ایجاد می کنند که در این خصوص نیز گشت هایی ویژه را طراحی کردیم و شناسایی و دستگیری هوشمندانه این افراد در دستور کار جدی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفته است.
انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم در شرایط سختی که پیش رو داریم، دین خود را نسبت به نظام و انقلاب و شهدای عزیز ادا کنیم و سربازی خوبی برای ولایت و خدمتگزاری برای مردم شریف ایران باشیم.

***کشف انبار احتکار لاستیک خودرو در اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ جانشین فرماندهی انتظامی استان، از کشف انبار لاستیک های داخلی و خارجی خودرو احتکار شده به ارزش ۲۴ میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین حسین زاده” در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، در راستای طرح های ویژه مبارزه با محتکران کالاهای اساسی و مورد نیاز جامعه با اشرافیت و هوشمندی خود از احتکار محموله بزرگی از لاستیک های داخلی و خارجی در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم، با اخذ مجوز از مقام قضائی در محل مورد نظر حاضر شده و طی بازرسی از آن تعداد ۳ هزار حلقه انواع لاستیک داخلی و خارجی خودروهای سواری کشف شد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در بررسی های صورت گرفته مشخص شد لاستیک های مکشوفه مدت های زیادی است که در این انبار نگهداری شده و هیچ خروجی به بازار نداشتند که همین امر مصداق بارز احتکار محسوب می شود خاطر نشان کرد: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله احتکاری را ۲۴ میلیارد ریال برآورد کردند.
سرهنگ حسین زاده از پلمب انبار مذکور با دستور مقام قضائی خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ فرد متخلف نیز دستگیر و همراه با پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند.
این مقام انتظامی احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز جامعه را باعث اخلال در اقتصاد کشور و افزایش قیمت ها و بروز مشکلات عدیده در زندگی مردم عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی قاطعانه با کسانی که اقدام به احتکار کالا کنند برخورد می کند و از مردم می خواهیم هرگونه اخبار و اطلاعات خود در این حوزه را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.
***کشف ۳۱۰ کیلو تریاک دراصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان، از دستگیری ۶ سوداگر مرگ و کشف ۳۱۰ کیلو تریاک در عملیات ویژه و ضربتی ماموران یگان تکاوری این فرماندهی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “غلامحسین صفری” در تشریح این خبر گفت: نیروهای رزمی یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود حین کنترل و رصد دقیق یکی از جاده های خاکی و کویری حوزه ماموریتی خود در منطقه شرق اصفهان به ۳ دستگاه خودروسواری پژو۴۰۵، پژو پارس و ال ۹۰ که در حال عبور از این مسیر بودند، مشکوک و آن ها را متوقف کردند.
وی با بیان اینکه خودروهای مذکور از مرزهای شرقی به سمت استان های مرکزی در حرکت بودند، افزود: ماموران پس از متوقف کردن آنها طی بازرسی دقیق از ۳۱۰ کیلو تریاک کشف کردند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در این عملیات ۶ قاچاقچی حرفه ای و سابقه دار مواد افیونی دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.#

***دستگیری سارقان اماکن خصوصی و داخل خودرو
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری ۲ سارق حرفه ای و سابقه دار اماکن خصوصی و محتویات داخل خودرو خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسین ترکیان” با اعلام این مطلب اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی و انبار مجتمع های مسکونی، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: در ادامه تحقیقات صورت گرفته در خصوص این پرونده، یکی از شهروندان با مراجعه به این پایگاه عنوان کرد که از انبار متعلق به وی تعداد زیادی لباس نو و یک جلد کتاب خطی با ارزش قدیمی به سرقت رفته است.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری یک سری تجهیزات هوشمند و همچنین کارهای اطلاعاتی و تخصصی سرانجام مشخص شد این سرقت ها توسط ۲ نفر از سارقان سابقه دار شکل گرفته است.
سرهنگ ترکیان، خاطر نشان کرد: با تکمیل تحقیقات کارآگاهان، طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ویژه پلیسی، هر ۲ متهم شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر شدند.
این مقام انتظامی با اشاره به کشف تعدادی از لباس های نو و کتاب خطی به سرقت رفته از مخفیگاه سارقان عنوان کرد: متهمان در تحقیقات صورت گرفته ضمن اعتراف به بزه انتسابی خود به ۲۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و سرقت محتویات داخل خودروهای پارک شده شهروندان در کنار خیابان ها و کوچه های خلوت و کم نور اعتراف کردند که در این خصوص پرونده تشکیل و هر ۲ نفر برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.#
***تحویل ۱۷ وسیله نقلیه مسروقه به مالباختگان در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۱۷دستگاه وسیله نقلیه مسروقه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “محمدرضا خدادوست” با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای افزایش ضریب امنیت محله ها،کاهش جرایم و شناسایی اموال مسروقه و تحویل آنان به مالباختگان، طرح پیشگیری از سرقت توسط مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان در تعدادی از محل های این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی با بیان اینکه طرح مذکور به مدت ۲۴ ساعت اجرایی شد افزود: در این طرح تعداد ۱۲دستگاه خودروی سواری و ۵دستگاه موتور سیکلت مسروقه کشف و پس از طی مراحل قانونی به صاحبانشان تحویل شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تعدادی سارق نیز در این طرح دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند گفت : از شهروندان درخواست می کنیم به توصیه های پلیسی و هشدارهای انتظامی توجه کرده و خودروهای خود را به سیستم های بازدارنده و ایمنی مجهز کنند.
سرهنگ خدادوست اضافه کرد : یکی از مواردی که در پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه نقش مهمی ایفا می کند پارک وسایل نقلیه در نقاط خلوت و کوچه های بدون تردد است.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه تمام وسایل نقلیه مکشوفه فاقد سیستم ایمنی مناسب بودند بیان داشت: سارقان در تحقیقات پلیسی یکی از عوامل موفقیت خود در انجام سرقت ها را عدم نصب تجهیزات ایمنی نظیر دزدگیر و قفل فرمان ، ***کشف ۴۸ کیلو تریاک در “شهرضا”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف ۴۸ کیلو تریاک در بازرسی از یک کامیون کشنده خبر داد.
سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۴۸ کیلو تریاک که در اطاق بار خودرو جاساز شده بود کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
****کشف ۵۸۰ میلیون ریال کالای قاچاق در “نایین”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نایین” از کشف محموله ای کالای قاچاق به ارزش ۵۸۰ میلیون ریال خبرداد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی شهرستان نایین در راستای کنترل محورهای مواصلاتی با هدف برخورد با قاچاقچیان کالاو نا امن سازی مسیرهای اصلی وفرعی اقدام به راه اندازی گشت هایی کردند.
وی بیان داشت: در این رابطه به ۳ دستگاه کامیون که از جنوب کشور به مقصد استان های مرکزی در حرکت بودند مشکوک و آنها را متوقف کردند.
این مقام انتظامی بیان داشت: دربازرسی تخصصی از این خودروها، ۲ دستگاه کولر گازی و یک ماشین لباسشویی خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.
سرهنگ کاکاوند افزود: ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۵۸۰ میلیون ریال اعلام شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان نایین با اشاره به دستگیری ۳ نفر در این رابطه خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق ، را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
***کشف یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کولر گازی قاچاق در “شاهین شهر”
گروه استان ها_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از کشف ۱۶ دستگاه کولر گازی خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری شهر “گز” حین گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی این شهر به ۳ خودروی سبک مشکوک و آنها را متوقف کردند.
وی افزود: هر ۳ خودرو طی عملیاتی غافلیگرانه متوقف شدند که در بازرسی از آنها ۱۶ دستگاه کولر گازی خارجی قاچاق فاقد مدارک قانونی و گمرکی کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: ارزش کولرهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.
سرهنگ بساطی اظهار داشت: در این رابطه ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
***سقوط از ارتفاع با یک کشته و یک مجروح
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “اصفهان” از سقوط ۲ کارگر ساختمانی از ارتفاع و مرگ یکی از آنها و مجروح شدن دیگری خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدرضا خدادوست” اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد حادثه منجر به فوت در ساختمانی نیمه کاره، بلافاصله ماموران انتظامی کلانتری “امیرحمزه” به همراه نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.
وی افزود: با حضور ماموران در محل و در بررسی های اولیه مشخص شد، ۲ کارگر ساختمانی در ارتفاع مشغول به کار بوده اند که تخته چوبی زیر پای آنها شکسته می شود و سقوط می کنند.
این مقام انتظامی بیان داشت: متاسفانه در اثر این حادثه یکی از کارگران که جوانی ۲۸ ساله بود، فوت و دیگری نیز به شدت مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.
سرهنگ خدادوست خاطر نشان کرد: جسد متوفی توسط نیروهای امدادی به پزشکی قانونی انتقال داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان تصریح کرد: رعایت اصول و نکات ایمنی در کارها تا حد زیادی از وقوع حوادث تلخ و جبران ناپذیر پیشگیری می کند که امید است شهروندان عزیز رعایت اصول ایمنی را مقدم بر کارها بدانند.#
دستگیری سارقان ۴میلیارد ریال طلا در”شاهین شهر”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از شناسایی و دستگیری ۲سارق حرفه ای که ۴ میلیارد ریال طلا را از خانمی سرقت کرده بودند خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “حسین بساطی” اظهار داشت: پس از وصول شکایتی مبنی بر سرقت ۴میلیارد ریال طلا از خانمی در شهر “میمه” ، بلافاصله ماموران انتظامی این فرماندهی وارد عمل شدند.
وی افزود: پس از انجام یکسری کارهای تخصصی ۲ سارق که یکی از آنها زن بود در ارتباط با این سرقت شناسایی و دستگیر شدند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه طلاهای مسروقه کشف و پس از طی مراحل قانونی تحویل مالک می شوند بیان داشت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از شهروندان خواست، از نگهداری وجوه نقد و طلاو زیور آلات در منازل خود خودداری کنید و آنها را به صندوق امانات بانک ها بسپارید.

***کشف ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در “فلاورجان”
گروه استان ها _ اصفهان _ سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان از کشف ۹۰۰ لیتر سوخت گازوئیل قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون کشنده خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین ابراهیمی” در تشریح این خبر گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از حمل سوخت قاچاق توسط یک دستگاه خودور کامیون کشنده مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران پس از اطمینان از صحت موضوع و کسب اطلاعات لازم طی یک عملیات ویژه خودروی مذکور را در یکی از خیابان های سطح شهر متوقف و طی هماهنگی با مقام قضائی از آن بازرسی به عمل آورده و از باک اضافه ای که به بدنه خودرو تعبیه شده بود ۹۰۰ لیتر سوخت گازوئیل قاچاق را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان، با اشاره به کشف۸ عدد کارت سوخت از خودروی مذکور، گفت: در این اربطه راننده خودرو دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا