اخبار استان ها

استفاده از ظرفیت مرکز پژوهش‌ها برای توسعه شهری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، علی رضایی امروز _چهارشنبه سی‌ام فروردین‌ماه_ در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت اظهار کرد: توسعه همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی و استفاده از تدابیر و اندیشه‌های علمی از وظایف مرکز پژوهش‌ها است که باید از این ظرفیت در راستای توسعه شهری بهره گرفت.

وی با اشاره به قانون شهرداری‌ها در خصوص بهداشت و سلامت، افزود: بر این اساس لازم است تلاش شود که سه مؤلفه سلامت، بهداشت محیط و محیط زیست در فرایند توسعه شهر ارتقا یابد و مورد توجه مدیریت شهری باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان در خصوص اینکه در اجرای پروژه‌ها باید پیوست‌های بهداشتی نیز لحاظ شود، گفت: توزیع عادلانه و برابر امکانات بهداشتی در سطح شهر یکی از مطالبات شورای اسلامی شهر از دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه تلاش شورای اسلامی شهر بر این است که چهره اجتماعی شهر تقویت شود، ادامه داد: کمیسیون بند ۲۰ از کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر و یکی از معیارهای آن برخورد با مشاغل مزاحم است که دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه می‌تواند از ظرفیت آن در حوزه بهداشت و سلامت استفاده کند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: آموزش شهروندی از برنامه‌های مدیریت شهری است که در سال جاری اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده است و می‌توان در حوزه بهداشت سلامت نیز از آن بهره گرفت.

ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی برای کاهش آلودگی‌ها

علی‌اکبر نظری، رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های مدیریت شهری در حوزه خدمات شهری و ارتباط آن با بهداشت و سلامت اظهار کرد: با توجه به نوع فعالیت حوزه خدمات شهری نیروهای این حوزه به دلیل نوع فعالیت در بخش‌های مختلف از جمله جمع‌آوری زباله‌ها و حیوانات بلاصاحب با آلودگی‌های مختلفی مواجه هستند.

وی اضافه کرد: شهرداری در جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر از جمله زباله‌های عفونی و حیوان‌گزیدگی خسارت‌های سنگینی در حوزه بهداشت و درمان متقبل می‌شود که با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی می‌توانیم راهکارهای لازم را برای کاهش آلودگی‌ها و خسارت‌های بهداشتی حوزه خدمات شهری ارائه دهیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان گفت: در انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه علوم پزشکی می‌توانیم علمی‌تر در رفع مشکلات بهداشتی و سلامت وارد شویم، چرا که هرچه به سمت تخصص و علم سوق یابیم بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

همدان ظرفیت قطب گردشگری سلامت را دارد

حمید بادامی‌نجات، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه گفت: استان همدان با بهره‌مندی از مراکز درمانی تخصصی ظرفیت خوبی را برای مطرح‌شدن به‌عنوان قطب پذیرش بیماران داخلی و خارجی و توسعه گردشگری سلامت را دارد اما آن‌طور که باید به این موضوع پرداخته نمی‌شود.

وی با اشاره به وجود آرامگاه ابوعلی سینا، حکیم هزاره‌ها در همدان افزود: بوعلی سینا یکی از برندهای خوب حوزه سلامت است که می‌تواند همدان را به عنوان قطب گردشگری سلامت در کشور معرفی کند.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: این شهر در غرب کشور قطب پزشکی مهمی محسوب می‌شود و از توانمندی بالایی برای ورود به حوزه گردشگری سلامت نسبت به استان‌های هم‌جوار برخوردار است.

وی با بیان اینکه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی می‌توانیم در حوزه سلامت و سرمایه‌گذاری ارتباطاتی داشته باشیم، اضافه کرد: نبود تعامل بین مدیریت شهری با دانشگاه علوم پزشکی نقطه ضعفی در حوزه سلامت به شمار می‌آید که کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان به دنبال ایجاد تعامل با دانشگاه علوم پزشکی است که بتوانیم با تقویت این ارتباط، حوزه گردشگری سلامت را فعال کنیم.

بادامی‌نجات در خصوص اینکه شورای شهر آمادگی همکاری در حوزه گردشگری سلامت را دارد، تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای که در دوره‌های قبل با دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده لازم است هم‌اکنون نیز ادامه داشته و منشأ خیر و برکت برای شهر و شهروندان همدانی باشد.

از اوراق مشارکت دولتی برای پرداخت بدهی استفاده شود

اکبر کاوسی‌امید، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان با شهرداری در سال‌های گذشته گفت: استفاده از اوراق مشارکت دولتی برای پرداخت بدهی‌های بانکی شهرداری توسط علوم پزشکی همدان می‌تواند الگویی برای دیگر دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی اضافه کرد: باید از فرصت‌های به وجود آمده برای جذب بودجه ملی استفاده و در این راستا با همدلی و همکاری پروژه‌های کلان را اجرا کرد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر توزیع عادلانه خدمات درمانی در نقاط مختلف شهر گفت: بعضی از مناطق شهر همدان دارای جمعیت زیادی است و باید با کار کارشناسی درمانگاه‌های محلی خیریه یا دولتی در این مناطق راه‌اندازی شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا