اخبار استان ها

ضرورت اصلاح فرهنگ ترافیک با استفاده از تمام ابزارها

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان ، ایوب درویشی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت های موجود استان در این راستا بهره برد، گفت: آموزش کودکان و دانش آموزان، آموزش بزرگسالان و متقاضیان دریافت گواهینامه رانندگی، استفاده از ظرفیت رسانه ها و … باید تحت نظر یک کمیته فرهنگی در ذیل کمیسیون ایمنی استان در دستور کار قرار گیرد.
وی تصریح کرد: اقدامات فرهنگی مکمل حضور پلیس در محورهای مواصلاتی استان، تشدید نظارت های تصویری، جریمه و… خواهد بود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اصفهان همچنین در این جلسه خواستار هم افزایی و همگرایی دستگاه های مختلف استان اصفهان برای کاهش تصادفات جاده ای شد و افزود: ماحصل عدم هماهنگی دستگاه ها رشد تصادفات رانندگی خواهد بود.
رشد موثر ۲۰ پله ای استان اصفهان درکاهش تلفات حوادث رانندگی
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: استان اصفهان به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه و واقع شدن در چهارراه ترانزیت کشور، سهم قابل توجهی از میزان راه ها و تردد در بستر راه های کشور را به خود اختصاص داده است. مهدی خضری با بیان اینکه در سال های اخیر تلاش های قابل توجهی برای کاهش تصادفات جاده ای انجام شده است، افزود: اما با تشکیل کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل در استان اصفهان و حمایت های استانداری و سایر دستگاه ها، موفقیت های قابل توجهی در زمینه کاهش تصادفات جاده ای کسب کرده ایم.
مهدی خضری خواستار استمرار مشارکت دستگاه ها برای کاهش تصادفات جاده ای شد و گفت: تعداد متوفیان در سال ۹۷ برابر ۷۰۱ نفر بوده که این آمار در سال گذشته به۶۲۹ نفر رسیده است.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان تصریح کرد: کاهش ۷۲ نفری در آمار متوفیان، گواهی بر موثر بودن اقدامات کمیسیون ایمنی استان بوده و ضرورت استمرار این همکاری بین بخشی را مورد تاکید قرار می دهد.
وی با اشاره به موفقیت کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی در استان اصفهان در کاهش تصادفات و تلفات رانندگی اظهار کرد: ارزیابی استانهای کشور در زمینه کاهش تعداد فوتی های ناشی از تصادفات و تلفات جاده ای نیز نشان می دهد که استان اصفهان ازرتبه ۲۵ در سال ۱۳۹۷ به رتبه ۵ در سال ۱۳۹۸ رسیده است.
خضری همچنین از کاهش قابل توجه تصادفات جرحی در سه ماهه ابتدایی سال به نسبت مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: کاهش ۱۷ درصدی ترددها درکاهش تصادفات و تلفات رانندگی در سه ماهه نخست سال جاری تاثیر گذار بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا