تيتر يكعناوین اخبار

فراهم کردن دسترسی همگانی بویژه بانوان کشور به امکانات ورزشی ضروری است/ در افتخارات ملی، قومیت، تیم، باشگاه، حزب و جناح معنا ندارد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح سه‌شنبه در این مراسم که مسوولان ورزش کشور، روسای فدراسیون های ورزشی، ورزشکاران ، قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور در میادین آسیایی و بین المللی طی سال ۹۳ حضور داشتند، با بیان این که اساس ورزش بر پایه نیاز روح و بدن انسان به سلامت و نشاط است، گفت: ما برای سلامت جامعه و ایجاد نشاط در مردم نیاز به ورزش داریم؛ همانگونه که در فرهنگ اسلام به تقویت روحیه نشاط و سرزندگی در جامعه سفارش شده است.
رییس‌ جمهوری با انتقاد از برخی کسانی که فرهنگ دینی را در تضاد با ایجاد نشاط در جامعه می‌دانند، گفت: ورزش یکی از اموری است که باعث نشاط در روح و روان مردم و جامعه خواهد شد.
روحانی با بیان این که ورزش بهترین راه برای پرکردن اوقات فراغت جوانان و دور کردن جامعه جوان کشور از آسیب های اجتماعی است ، خاطرنشان کرد: کسی که انرژی خود را در ورزش بکار گیرد هم بدن سالم‌تری دارد و هم در زندگی اجتماعی، نشاط و بهره بیشتری خواهد داشت.
رییس‌ جمهوری با اشاره به تعبیری از رهبر معظم انقلاب درباره ورزش که آن را برای جوانان مستحب و برای میانسالان و بزرگسالان واجب دانسته‌اند، گفت: ورزش یک کار ارزشمند اجتماعی و دارای آثار مفید و بسیار مهمی برای جامعه است.
روحانی با تأکید بر لزوم فراهم کردن دسترسی همگان بویژه بانوان کشور به امکانات ورزشی ، اظهار داشت: ما باید در عرصه ورزش عدالت را رعایت کرده و امکانات ورزشی را برای بانوان کشور مهیا کنیم چرا که شرایط جامعه و سنت‌هایی که وجود دارد و لزوم حفظ حریم بانوان به گونه‌ای است که ما باید مکان‌های مناسب، راحت و امن را برای ورزش آنان فراهم کنیم.
رییس‌ جمهوری ادامه داد: همه مسئولان ورزش کشور باید برای ایجاد و توسعه فضاهای ورزشی مناسب بانوان به ویژه در مناطق محروم، تلاش کنند.
دکتر روحانی با اشاره به این که در کنار ورزش همگانی به ورزش قهرمانی در کشور نیاز داریم، گفت: ورزش قهرمانی الگو، محرک و مشوق در جامعه است و افتخارات ملی در ورزش قهرمانی هم از لحاظ اجتماعی و هم سیاسی و بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است.
رییس‌ جمهوری برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران در میادین جهانی ورزش را موجب افتخار ملی هر ایرانی دانست و گفت: در افتخارات ملی قومیت، تیم، باشگاه، حزب و جناح معنا ندارد و هر ایرانی در هر نقطه از جهان که به وطن خود عشق می‌ورزد از این افتخارآفرینی شاد خواهد شد.

روحانی ورزش را یکی از عوامل تقویت وحدت ملی عنوان کرد و افزود: در عرصه‌های افتخارآفرینی جهانی ورزش، غرور ملی به خوبی هویدا و متجلی می شود.
رییس‌ جمهوری با بیان این که اگر از رقابت‌های بین‌المللی ورزش دور باشیم از پیشرفت در این عرصه عقب خواهیم ماند، گفت: در رقابت‌های بین‌المللی نقاط ضعف و قوت مشخص خواهد شد و می‌توانیم در راستای ارتقاء ورزش و رفع نقاط ضعف برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.
روحانی با بیان این که در مذاکرات سیاسی نیز زمانی می‌توانیم به شاخص‌ها و اهداف خود در این عرصه دست پیدا کنیم که در میادین سیاسی بین‌المللی حضور پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: در عرصه ورزشی هم زمانی که با قوی‌ترین تیم‌های دنیا رقابت می‌کنیم می‌توانیم به اهداف خود رسیده و غرور‌آفرینی داشته باشیم.
رییس‌ جمهوری با بیان این که موفقیت در پیچیده‌ترین مذاکرات سیاسی تاریخ جهان و دستیابی به نتیجه برد- برد نیز افتخاری ملی است، افزود: مذاکره کنندگان ایرانی در یک صحنه جهانی برای منافع ملی تلاش کردند و در این مواجهه با دنیا، درّ گرانمایه این جامعه را در منظر جهانیان قرار دادند.
روحانی گفت: با تلاش مذاکره کنندگان، در سال ۹۴ خرید و فروش مواد هسته‌ای برای ایران قانونی و آزاد شد و ما وارد تجارت جهانی در حوزه هسته‌ای شدیم و این در حالی بود که در سال ۹۳ طبق مصوبه های شورای امنیت، حتی غنی سازی در ایران هم غیرقانونی بود.
رییس‌ جمهوری با اشاره به موفقیت‌های بدست آمده در پی مذاکرات و توافق در مسأله هسته‌ای از جمله رفع تحریم‌ها در بسیاری از امور از جمله روابط بانکی و بیمه‌ای، فروش نفت، خرید کالا و قطعات، خاطرنشان کرد: ما به سال ۹۴ تا پایان تاریخ افتخار خواهیم کرد.
روحانی اداره کشور در شرایط کاهش کم سابقه بهای نفت در بازارهای جهان را یکی از افتخارات دولت در سال ۹۴ دانست و گفت: دولت در ابتدای کار خود باوجود مشکلات گوناگون و نظر کارشناسان مبنی بر اینکه حتی قادر به پرداخت حقوق کارمندان نخواهد بود، توانست بدون استقراض از بانک مرکزی این کار و بسیاری از اقدامات مهم را انجام دهد.
رییس‌ جمهوری با اشاره به شرایط بوجود آمده در اقتصاد کشورهای منطقه و همسایه در اثر کاهش قیمت جهانی نفت و کاهش ارزش پول ملی در این کشورها در مقایسه با واحدهای جهانی ارز، گفت: ما توانستیم با وجود این شرایط روند کاهش تورم در کشور را حفظ کنیم و این رقابت اقتصاد ما با اقتصاد کشورهای تولیدکننده نفت در دنیا است و نوید می‌دهم که سال آینده سال خوبی برای ما در اقتصاد خواهد بود.
روحانی همچنین برگزاری انتخابات پرشور مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال ۹۴ را یکی دیگر از موفقیت‌های دولت برشمرد و از ورزشکاران و مدال‌آورانی که در این انتخابات به صحنه آمده و مردم را به حضور پای صندوق آرا تشویق کردند، تقدیر و سپاسگذاری کرد.
رییس‌ جمهوری با اشاره به این که ورزش همواره در روزهای سخت ملی به کمک مردم و کشور آمده است، گفت: ورزشکاران در ایام دفاع مقدس با حضور در صحنه‌های نبرد و نثار جان خود و در روز ملی انتخابات با تشویق مردم به حضور در صحنه، کار بزرگ و ارزشمندی را برای کشور انجام دادند.
روحانی با تقدیر از تلاش ورزشکاران برای کسب مدال و افتخار آفرینی برای کشور در میادین ورزشی افزود: حضور ورزشکاران ما در رقابت‌های جهانی و افتخارآفرینی آنان عیار و جایگاه ورزش کشور را مشخص می‌کند.
رییس‌ جمهوری ادامه داد: مسئولین از ورزشکاران در صحنه رقابت‌های جهانی نمایش رقابتی جوانمردانه و خوب و مردم از آنان پیروزی، مدال و افتخار را می‌خواهند.
روحانی با بیان این که ورزش یکی از صحنه‌هایی است که در آن نشاط توأم با معنویت نمایان است، افزود: ورزشکاران ما در میادین ورزشی هویت ایران اسلامی خود را به نمایش می‌گذارند.
رییس‌ جمهوری همچنین با تجلیل از عفاف و حجاب بانوان ورزشکار ایرانی در میادین بین‌المللی ورزش، آن را موجب افتخار و غرور ملی برشمرد و خاطرنشان کرد: اخلاق، تواضع، جوانمردی و فتوت همواره در تاریخ کشور ما با ورزش توأم بوده است.
روحانی با تأکید بر ضرورت خصوصی‌سازی در ورزش و سپردن کار به مردم و صاحبنظران این اقدام را موجب دستیابی به موفقیت‌های بیشتر دانست و افزود: دولت هرتلاشی که برای پیشرفت ورزش کشور لازم باشد انجام خواهد داد و امیدوارم ورزشکاران کشور سال آینده در رقابت‌های المپیک و پارا المپیک برای کشور موفقیت و افتخار کسب کنند.
رییس‌ جمهوری در این مراسم از قهرمانان و مدال‌آوران کشور در رقابت های آسیایی و بین المللی در سال ۹۳ تجلیل کرد و هدایای آنان را به نمایندگی به رؤسای ۲۶ فدراسیون ورزشی کشور اهدا نمود. همچنین در این مراسم لوح تقدیری از سوی مربیان، ورزشکاران، رؤسای فدراسیون‌های ورزشی و مدیران ورزش کشور به پاس حمایت‌های رییس جمهوری و دولت تدبیر و امید از ورزش و قهرمانان ورزشی به دکتر روحانی اهدا شد.
پیش از سخنان رییس جمهوری، دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز در سخنانی گزارشی از عملکرد و برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان برای حضور پرافتخار ورزشکاران ایرانی در میادین بین‌المللی ورزش و گسترش امکانات و فضاهای ورزشی در کشور ارائه کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا