اخبار استان هااصفهانحوادث پلیس

بسته خبری و آموزشی پلیس استان اصفهان ۲۵فروردین ماه ۱۴۰۳

فرمانده انتظامي شهرستان شهرضا از کشف 2 میلیارد ریال کالاي خارجي قاچاق در بازرسی مأموران انتظامی این فرماندهی از یک انبار خبر داد.مشروح این خبر و سایر اخبار پبیسی استان اصفهان را در ادامه دنبال کنید.

سرهنگ” صادق کاظمزاد” در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا در اجرای طرح  مبارزه با قاچاق کالا وارز، با اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری کالای قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود فرار دادند.

وی افزود: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به انبار مذکور اعزام و در بازرسی از محل تعداد ۶ دستگاه ماینر ،۲ دستگاه مودم و۲۲ قطعه انواع لوازم الکتریکی قاچاق که فاقد مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا ارزش محموله قاچاق مکشوفه را۲میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه مالک انبار پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

محموله لاستیک و تیوپ قاچاق به بازار نرسید

گروه استان ها- اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف ۲ محموله لاستیک و تیوپ قاچاق در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ” صادق کاظمزاد” در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز، ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید” امامی” فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به ۲ دستگاه کامیون مشکوک و برای بررسی بیشتر آنها را به پارکینگ ایستگاه منتقل کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی صورت گرفته از این خودروها، تعداد۶ حلقه لاستیک و ۳۵حلقه تیوپ کامیون قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بوده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا ارزش محموله های مکشوفه را۳میلیارد  ریال اعلام و گفت: در این رابطه رانندگان متخلف هر۲خودرو پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 

انهدام باند سرقت محصولات باغی در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گفت: باند ۴ نفره سارقان مسلح  که اقدام به سرقت ۶۲۰ کیلو محصولات باغی در اصفهان کرده بودند در عملیات ضربتی کارآگاهان دستگیر شدند.

سرهنگ”حسین ترکیان” در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در پی وقوع سرقت مسلحانه محموله محصولات باغی دراصفهان و شکایت مال باخته، موضوع با حساسیت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص تیم ویژه ای از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی تحقیقات در خصوص پرونده مذکور را آغاز کرده و دریافتند که سارقان به وسیله یک دستگاه سمند اقدام به شناسایی خودرو مالباخته نموده و پس از تعقیب وی با شلکیک به وسیله اسلحه شکاری، خودرو را متوقف و محموله آن را سرقت کرده و به سرعت از محل متواری می شوند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: کارآگاهان با به کارگیری یک سری اقدامات تخصصی و هوشمندانه پلیسی موفق شدند ۴ سارق  را در این ارتباط شناسایی و در عملیاتی ضربتی آنها را در مخفیگاه هایشان دستگیر و در بازرسی از محل یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز بکار رفته در سرقت را کشف کردند.

این مقام انتظامی گفت:سارقان در تحقیقات کاراگاهان به سرقت مسلحانه محموله محصولات باغی و فروش آن ها به یک مالخر اعتراف که مالخر نیز طی عملیاتی در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ ترکیان با اشاره به این که در بازرسی از مخفیگاه مالخر کلیه اموال مسروقه به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ ریال کشف شد تصریح کرد: مالخر و سارقان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

 

اجرای طرح آرامش در ” شاهین شهر

گروه استان‌ها-اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از شناسایی و دستگیری ۳۳ نفر فروشنده مواد افیونی و جمع آوری ۹۶ معتاد متجاهر با اجرای طرح ضربتی برخورد با خرده فروشان مواد مخدر در سطح این شهرستان خبر داد.

سرهنگ هادی کیان مهر” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با پدیده شوم خرده فروشی مواد افیونی و همچین فروپاشی پاتوق های مصرف مواد مخدر در سطح محلات ، پارک ها و تفرجگاه ها و در تداوم اجرای طرح آرامش، پس از هماهنگی با مرجع قضائی اجرای طرح ضربتی برخورد با خرده فروشان مواد افیونی و جمع آوری معتادان متجاهر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در این رابطه مأموران واحدهای مختلف انتظامی شهرستان با محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر طی ۵ روز گذشته با اجرای این طرح تمام نقاط شهرستان موفق به دستگیری ۳۳ خرده فروش مواد افیونی و جمع آوری ۹۶ معتاد متجاهر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: در بازرسی از محل اختفاء متهمان مقدار بیش از ۳ کیلو انواع مواد مخدر به همراه مقادیری وجه حاصل از فروش مواد افیونی کشف شد.

سرهنگ کیان مهر با اشاره به تحویل متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی بر عزم جدی پلیس در برخورد با سوداگران مرگ تأکید و از شهروندان خواست اخبار خود را در خصوص خرده فروشان محلات و پارک ها با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند .

 

توقیف محموله قطعات کامپیوتر

گروه استان ها- اصفهان- فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از توقیف یک دستگاه خودرو سواری سمند و کشف ۳۶۷ قطعه انواع لوازم وقطعات کامپیوتر قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ صادق کاظمزاد” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان کرد: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو سواری سمند مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را به پارکینگ ایستگاه منتقل کردند.

وی در ادامه افزود: ضمن هماهنگی ماموران با مرجع قضائی و در بازرسی صورت گرفته از این خودرو تعداد ۳۶۷ قطعه انواع لوازم و قطعات کامپیوتر که فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا با اشاره به اینکه ارزش محموله مکشوفه ۱۵ میلیارد ریال برآرود شده است خاطر نشان کرد: در این رابطه راننده متخلف خودرو پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به اداره تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.#

 

سیگارهای قاچاق در یک منزل مسکونی

گروه استان ها-اصفهان-فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف هزار و ۹۳۵ پاکت سیگار قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال از یک منزل مسکونی خبرداد.

سرهنگ حسین بساطی ” در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران کلانتری ۱۱ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با انجام تحقیقات میدانی از نگهداری سیگار قاچاق در یک منزل مسکونی در سطح شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی در ادامه گفت: در این خصوص مأموران پلیس ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل هزار و ۹۳۵ پاکت انواع سیگار قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به این که ارزش محموله قاچاق مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است تصریح کرد: در این رابطه فرد متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در عملیات پلیس ” لنجان

گروه استان ها-اصفهان-فرمانده انتظامی شهرستان لنجان از کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و دستگیری ۲سارق در عملیات ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ اسماعیل پریشانی ” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس گفت: ماموران گشت انتظامی کلانتری ۱۵ شهرستان حین گشت زنی فعال و هدفمند در یکی محلات سطح حوزه استحفاظی خود به راکب ۲ دستگاه موتورسیکلت که در حال پرسه زنی بود مشکوک شده و جهت بررسی وارد عمل شدند.

وی در ادامه گفت: متهمان به محض رویت ماموران قصد متواری شدن از محل را داشته که با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران هر ۲موتورسیکلت متوقف و راکبان آن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان با بیان اینکه مأموران پلیس در بررسی های اولیه و استعلام پلاک، پی به مسروقه بودن موتور سیکلت ها بردند تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی و در تحقیقات اولیه انجام شده به بزه ارتکابی و سرقت موتورسیکلت اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

 

تماس به موقع شهروند با پلیس و دستگیری سارق کولر گازی

گروه استان ها- اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: با تماس به موقع یک شهروند و حضور سریع مأموران انتظامی شهرستان، سارقی که درحال سرقت کولرهای گازی یک مغازه بود دستگیر شد.

سرهنگ هادی کیان مهر ” در گفت و گو با خبر نگار خبرگزاری پلیس گفت: در ساعات نیمه شب و در پی تماس یکی از شهروندان با کلانتری ۱۱ شاهین شهر مبنی بر حضور مشکوک فردی ناشناس در پشت بام یک باب مغازه، سریعا مأموران گشت انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی تصریح کرد: با حضور مأموران در محل سارقی سابقه دار که بالای پشت بام مغازه در حال سرقت کمپرسور کولرهای گازی بود مشاهده و در عملیاتی ضربتی و هماهنگ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به اعتراف سارق به بزه ارتکابی و معرفی او به مرجع قضائی خاطر نشان کرد: شهروندان ضمن رعایت کامل توصیه های پلیس برای پیشگیری از سرقت، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

رازی که برملا شد

گروه اجتماعی _اصفهان _ از وقتی رازم برملا شده همسرم زندگی را برایم جهنم کرده و حالا به همین بهانه می خواهد مرا طلاق بدهد و التماس های من هم دیگر فایده ای ندارد.

یک سال پیش بود که فهمیدم دخترم با پسری به نام شهرام دوست شده و آنها با هم به صورت تلفنی ارتباط دارند، دخترم به من التماس کرد که چیزی راجع به این موضوع به پدرش نگویم، من هم قبول کردم و اجازه دادم که دوستی این دو ادامه پیدا کند چون فکر می کرم این دوستی یک روز به آشنایی بیشتر و ازدواج آنها ختم می شود.

البته به شرطی با این دوستی موافقت کردم که در جریان کامل تماس ها و رفت و آمدهای آنها باشم چون فکر می کردم اگر خودم بدانم و نظارت کنم کافی است و به همین خاطر این راز را پیش خودم نگهداشتم و به شوهرم چیزی نگفتم.

همه چیز به خوبی پیش می رفت و من هم کم کم با شهرام آشنا شدم و در زمان هایی که همسرم سرکار بود همراه دخترم و دوست پسرش به بیرون برای خرید، سینما، پارک و گشت و گذار می رفتم تا اینکه چند روز پیش شهرام به گوشی دخترم زنگ زد و او را به جشن تولد یکی از دوستانش دعوت کرد.

با اصرار دخترم، هر دو لباس های شیک و مجلسی پوشیدیم و به آدرسی که شهرام داده بود رفتیم، تقریباً اواسط شب بود ، وقتی وارد منزل شدم با تعجب دیدم میهمانی مختلط  است و تعداد زیادی دختر و پسر با هم در حال رقص و پایکوبی هستند و صدای موسیقی تندی هم درحال پخش بود.

هرچقدر به دخترم اصرار کردم که بیا از اینجا برویم قبول نکرد ، به شهرام زنگ زد و او هم به استقبال ما آمد و ما را به داخل منزل برد. من به گوشه ای رفتم و روی صندلی نشسته و در فکرم به خودم لعن و نفرین می کردم که چرا حاضر شدم به چنین جایی بیایم. اصلاً چه فکر می کردم و چه شد! فکر می کردم دوستی دخترم با پسر مورد علاقه اش تحت نظارت باشد هیچ اتفاقی نمی افتد اما حالا سر از جایی  در آورده بودم که معلوم نبود آخر و عاقبت دخترم چه می شود. در همین فکر ها بودم که ناگهان ماموران پلیس وارد منزل شده و همه حاضران در میهمانی را دستگیر کردند.

آخر شب همسرم به وسیله ماموران پلیس از ماجرا مطلع شده و به بازداشتگاه آمد و آنجا بود که هر چه خواست نثارم کرد! هرچند که همان شب با دادن تعهد، من و دخترم آزاد شدیم اما با برملا شدن راز دوستی دخترم با شهرام شوهرم زندگی را برایم جهنم کرد و حالا هم می خواهد به همین بهانه طلاقم بدهد.

حالا نمی دانم چکار کنم، التماس های من هم دیگر فایده ای ندارد چون شوهرم هم به من بد بین شده و نه تنها مرا همدست دخترم در این ماجرا می داند بلکه فکر می کند که من هم با فرد دیگری ارتباط دارم، ای کاش همان موقع که از دوستی دخترم با شهرام مطلع شدم تن به خواسته اش نمی دادم و کارم به این جا نمی کشید…..

دوستی های نامتعارف آسیب زا هستند

کارشناس مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان در این باره  به خبرنگار ما گفت: نکته حائز اهمیت در پرونده مذکور این است که خانواده ها باید  در دوران نوجوانی که دوران حساس و بلوغ است بدانند چگونه نحوه برقراری ارتباط با دیگران به فرزندانشان آموزش دهند.

این کارشناس ارشد روانشناسی، با اشاره به آسیب زا بودن دوستی های نامتعارف دختران و پسران گفت: اینکه این دوستی ها تحت نظارت خانواده ها باشد کافی نیست چرا که هر دوستی اگر خارج از عرف و شئونات باشد و باعث از بین رفتن حیا و عفت شود با آسیب و انحراف نیز همراه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد بیش از ۸۰ درصد دوستی هایی که با هدف ازدواج پایه گذاری می شوند یا به ازدواج ختم نمی شوند و اگر هم منجر به ازدواج شوند سرانجام خوبی پیدا نمی کنند به دلیل اینکه دختر و پسر هیچ شناختی از یکدیگر نداشته و هدفی هم برای زندگی آینده خود ندارند و با این موضوع بسیار مهم به صورت احساسی و عاطفی برخورد می کنند.

تهیه و تنظیم: حمید رضا محمدی ، خبرنگار خبرگزاری پلیس اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا