اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

انهدام ۶۸ باند سرقت و سایر اخبار و حوادث روز گذشته استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران ، سردار” محمد رضا میرحیدری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مبارزه با سرقت را یکی از اولویت های اصلی و مهم فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد و گفت: ما خود را حافظ جان، مال و ناموس مردم می دانیم و هرگز اجازه نخواهیم داد عده ای قانونشکن به اموال و حقوق مردم تعرض کنند.
وی به اقدامات موفقیت آمیز پلیس آگاهی استان اصفهان در خصوص مبارزه با جرم سرقت طی مدت مدت ۴ ماهه ابتدایی سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت ۶۸ باند سازمان یافته جرم سرقت توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان متلاشی شدند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: ۱۱ مورد از این باندها مربوط به سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو، ۵ باند مربوط به سرقت به عُنف، ۲۹ باند مربوط به سرقت منزل، مغازه و اماکن ، ۳ باند مربوط به سرقت خودرو و موتورسیکلت، ۵ باند مربوط به سرقت احشام ، ۶ باند مربوط به سرقت های خُرد و ۹ باند نیز مربوط به سرقت سیم برق بودند.
سردار میرحیدری از افزایش ۱۵٫۳ درصدی دستگیری ها نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در زمینه انهدام باندهای سرقت هم با رشد ۷۴ درصدی نسبت به بازه زمانی سال قبل مواجه بودیم .
این مقام ارشد انتظامی، با بیان اینکه بیشتر باندهای سرقت منهدم شده، افراد غیربومی و به اصطلاح سارقان در حرکت بودند اضافه کرد: اقدامات بسیار دقیق، منسجم و هوشمندانه ای به منظور کنترل و رصد این باندها صورت گرفته که زحمات کارآگاهان سخت کوش پلیس آگاهی استان اصفهان در این بخش قابل تقدیر است .
سردار میرحیدری در ادامه از کشف یک هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال اموال مسروقه طی مدت ۴ ماهه ابتدایی سال جاری توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد و گفت: عمده این اموال شامل خودرو، موتورسیکلت، لوازم منزل، لوزام صوتی و تصویری، قطعات خودرو، گوشی تلفن همراه، سکه و طلاجات بودند که با تلاش های صورت گرفته به مال باختگان تحویل شده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان اذعان کرد: آمارها نشان می دهند طی مدت مذکور در حوزه سرقت منزل ، خودرو، احشام و کیف قاپی با کاهش های قابل توجهی روبرو بودیم که یکی از دلایل آن نیز انهدام باندهایی است که در این گونه سرقت ها فعال بودند.
این مقام ارشد انتظامی به افزایش ۴٫۱ درصدی سرقت های مهمه در استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: بحمد الله با تدابیر رئیس پلیس آگاهی ناجا و تمرکزی که کارآگاهان بر این موضوع داشتند شاهد کاهش های قابل توجهی در استان اصفهان از نظر وقوع سرقت های مهمه به ویژه سرقت های خشن بودیم.
سردار میرحیدری از افزایش ۲۰ درصدی قدرت کشف پلیس آگاهی استان اصفهان در زمینه مقابله با سرقت محموله خبر داد و گفت:در کشف سرقت منزل۵٫۷ درصد، در کشف کیف قاپی ۳٫۷ درصد، در کشف سرقت موتورسیکلت ۳٫۴ درصد و در سرقت اماکن ۷/. درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشتیم.
فرمانده انتظامی استان اصفهان، تلاش برای ارتقای سطح دانش ومهارت کارکنان، افزایش توان عملیاتی و آمادگی جسمانی و حرفه ای گرایی ماموران، کاهش فاصله وقوع تا کشف، توسعه کشف علمی جرایم ، تجهیز آزمایشگاه های تشخیص هویت و تمرکز بر هوشمندسازی را جزو اقدامات این فرماندهی به منظور تقویت پلیس آگاهی استان عنوان کرد.
وی اظهار داشت: مجموعه اقدامات صورت گرفته باعث شده میزان تماس های تقدیر شهروندان از کارکنان پلیس آگاهی ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و انتقاد از این پلیس نیز ۸ درصد کاهش یابد که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد و ماموران ما در این بخش در کسب رضایت مردم که بالاترین عبادت نزد خداوند است همچنان موفق عمل کنند.

قاچاق کالا، ترور فرهنگ یک ملت است
گروه استان ها _ اصفهان _ مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، قاچاق کالا را ترور فرهنگ یک ملت عنوان کرد و گفت: نتیجه قاچاق کالا باعث شده تا امروز مردم ما خرید جنس خارجی را به خرید تولیدات داخلی ترجیح می دهند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “غلامرضا صالحی” در نشست علمی تخصصی بررسی عوامل افزایش کشفیات قاچاق کالا و نقش آن در کاهش احساس امنیت اقتصادی با تاکید بر دستیابی به راهکارهای مقابله با آن که به همت اداره برآورد اجتماعی و افکار سنجی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد گفت:تا سال ۹۲ تعریف مشخصی از جرم قاچاق نداشتیم، یک تعریف عرفی و استنباطی بود که مراجع و قضات و دادگاه ها حسب استنباط و فهمی که از فهوای قانون داشتند قاچاق را تعریف می کردند.
وی افزود: خوشبختانه در سال ۹۲ قانونگذار برای اولین بار ، جرم قاچاق را به صراحت در ماده یک قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعریف کرد و به موجب این ماده هر فعل یا ترک فعلی که با نقض تشریفات گمرکی منجر به ورود یا خروج غیرقانونی کالا به داخل یا خارج از کشور از نقطه صفر مرزی تا آنجایی که به دست مصرف کننده می رسد جرم قاچاق محسوب می شود.
لزوم بازنگری قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان اضافه کرد: هرچند قانون مبارزه با قاچاق کالا مربوط به سال ۹۲ است و در سال ۹۴ هم بازنگری شده ولی به نظر من باز با توجه به وضعیت موجود نیازمند بازنگری و اصلاح جدید خصوصاً در بحث قاچاق کالا از طریق فضای مجازی است.
این مقام مسئول، فقدان گلوگاه های بازرسی از بنادر تا ورودی استان اصفهان را علت افزایش کشفیات قاچاق کالا در این استان ذکر کرد و اظهار داشت: ۹۰ درصد محموله های قاچاقی که وارد استان اصفهان می شوند از راه های فرعی می گذرند.
ورود ۸۰ درصد قاچاق کالای کشور از مبادی رسمی
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد قاچاق کالای کشور از مبادی رسمی وارد می شود گفت: برخی قوانین وضع شده خود زمینه ساز قاچاق کالا هستند چون به جای اینکه به اشتغال پایدار در مناطق مرزی پرداخته شود در قالب ماده ۹ قانون ساماندهی مبادلات مرزی به مرزنشینان اجازه داده شده برای تامین معیشت خود بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی کالای ته لنجی وارد کشور کند .
صالحی بیان کرد: بعد هم به مرزنشینان گفته شده اگر می خواهند به صورت تجمیعی کالاها را به سایر نقاط کشور حمل کنند اول موافقت شورای ساماندهی مبادلات مرزی را کسب کرده و دوم اینکه، حقوق و عوارض گمرکی را پرداخت کنند و از آنجا که ابزاری دقیقی برای نظارت و کنترل این موضوع وجود ندارد خود این مسئله باعث پدیده قاچاق کالا می شود.
قاچاق کالا، ترور فرهنگ یک ملت
وی قاچاق کالا را ترورفرهنگ یک ملت دانست و اظهار داشت: امروز ما به لحاظ فرهنگی هم مشکل داریم و این ذهنیت در مصرف کننده بوجود آمده که جنس خارجی بهتر از جنس ایرانی است در حالی که این طور نیست و رسانه های گروهی به ویژه رسانه ملی باید برای تبلیغ کالاهای داخلی اقدامات مؤثرتری انجام دهند.
اختلاف قیمت فاحش بین کالای قاچاق با کالای تولید داخل
صالحی، یکی از دلایل اصلی قاچاق کالا را اختلاف فاحش قیمتی بین کالای قاچاق و کالای تولید داخل عنوان کرد و گفت: چرا جنس تولید داخل قیمت آن بالا است چون دستگاه ها و تجهیزات تولید کننده داخلی نو نیست و به همین دلیل نمی تواند جنسی را همپا و مشابه کالای خارجی تولید کند و بنابر این از میدان رقابت خارج می شود.
وی منطقی نبودن تعرفه ها، سخت بودن فرآیند واردات کالا و طولانی شدن مراحل ترخیص کالا را از دیگر دلایل افزایش قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: وقتی تاجری می بیند اگر بخواهد کالایی را از مسیر قانونی وارد کند ۶ ماه طول می کشد تا از گمرک ترخیص شود مسلم است که ترجیح می دهد آن را از مبادی غیر قانونی وارد کند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان تصریح کرد: اگر تعرفه ها را منطقی کرده و فرآیند واردات و ترخیص کالا را تسهیل کنیم می توانیم مقداری از انگیزه سودجویانه کسانی که به خاطر مسایل مالی مرتکب جرم قاچاق می شوند را کم کنیم.
لزوم سهیم کردن مردم در امر مبارزه با قاچاق کالا
صالحی بر لزوم مردمی شدن مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از دلایلی که نمی توانیم مبارزه را از بخش دولتی به حالت مردمی تبدیل کنیم این است که مردم خود را سهیم نمی دانند .
وی بیان کرد: اگر هما نطور که حق السهمی برای ماموران تعیین شده یک سهمی هم برای شخصی که از وجود قاچاق کالا خبر داده اختصاص یابد باعث خواهد شد که مردم خود را در امر مبارزه با قاچاق کالا سهیم بدانند و انگیزه بیشتری برای همکاری در این بخش پیدا کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان مشارکت مردم در پیگیری تخلفات را به طور کلی کمرنگ عنوان کرد و گفت: نه تنها در بحث قاچاق کالا بلکه در بحث گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و … نیز با مشارکت کم مردم مواجه هستیم و در این خصوص به نظر می رسد بایستی برای مردم انگیزه ایجاد کنیم.

رشد ۹۸ درصدی ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه
گروه استان ها _ اصفهان _ مدیرکل گمرک استان از کشف ۵۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در مدت ۴ ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۸ درصد رشد داشته است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “رسول کوهستانی” در نشست علمی تخصصی بررسی عوامل افزایش کشفیات قاچاق کالا و نقش آن در کاهش احساس امنیت اقتصادی با تاکید بر دستیابی به راهکارهای مقابله با آن که به همت اداره برآورد اجتماعی و افکار سنجی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد گفت: ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در سال گذشته ۹۶۰ میلیارد ریال بوده است که این رقم نسبت به سال ۹۷ نزیک به ۲۲ درصد رشد داشت.
وی افزود: در ۴ ماهه امسال نیز ۵۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق با همکاری نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و نیروهای سپاه استان کشف شده است که با رشد ۹۸ درصدی از نظر ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه هستیم.
کوهستانی عمده کالاهای قاچاق کشف شده در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری را ماینر، پارچه و لوازم خانگی برشمرد و گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته عمده پارچه و لوازم خانگی قاچاق از مرزهای جنوبی کشور وارد می شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه یک قاچاق ورودی و یک قاچاق خروجی داریم گفت: قاچاق ورودی ۲ بخش است که یا به صورت غیر مجاز از مرزها وارد می شوند و یا به صورت مجاز و تحت عناوین دیگر به کشور انتقال پیدا می کنند و این کالاها یا مشمول ماده ۱۱۳ قانون گمرک و یا مشمول ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا می شوند.
مدیرکل گمرک استان اصفهان عنوان کرد: کسی که قصد صادرات و واردات دارد بایستی یا کارت بازرگانی و یا مجوز شرکت حمل و نقل برای کار ترانزیت داشته باشد و علاوه بر آن ثبت سفارش انجام دهد و کارهای بانکی را انجام داده و بعد کالای خود را از مرزهای مجاز وارد کند و بعد از وارد کردن کالا باید تشریفات گمرکی را انجام دهد و سپس کالا را ترخیص کند.
کوهستانی با بیان اینکه بعد از ترخیص کالا، گمرک هیچ دخالتی در آن ندارد و نیروی انتظامی هم به جز در گلو گاه های بازرسی نمی تواند بر آن نظارتی انجام دهد گفت: احتمال هرگونه دخل و تصرف در بار ترخیص شده متصور است و می تواند بر بار ترخیص شده از گمرک اضافه یا کم شود یا تغییر کرده و بخشی از کالاهایی که به صورت غیر قانونی وارد شده بر روی کالاهای قانونی افزوده شوند.
وی یکی از دلایل افزایش کشفیات کالاهای قاچاق را وجود مرزهای غیر کاربردی و همچنین شبه قاچاق ها تحت عناوین مرز نشین، ته لنجی، کوله بری و… عنوان کرد.
کوهستانی با بیان اینکه استان اصفهان، شاهراه حیاتی بین تمام استان های کشور است اظهار داشت: هر کس بخواهدد کالایی را از جنوب به شمال یا از شرق به غرب انتقال دهد برود باید از این استان عبور کند و به همین جهت استان اصفهان مسیر تردد قاچاقچیان کالا شده است و یکی از دلایل افزایش کشفیات قاچاق کالا در این استان نیز همین مورد می تواند باشد.
این مقام مسئول کنترل کالاهای قاچاق در گلوگاه های استان اصفهان را کاری غلط دانست و گفت: باید به مبدأ ورود این کالاها توجه بیشتری کرده و کنترل های شدید را در مرزها انجام دهیم و اجازه ندهیم این کالاها به طرق مختلف وارد مرکز کشور شوند.

توقیف محموله میلیاردی کالای قاچاق در”شهرضا”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف محموله ای ظرف های بلوری خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون کشنده ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۵ تن ظروف بلوری خارجی کشف شد که راننده مدارک گمرکی و قانونی مربوطه را ارائه نداد.
سرهنگ کاظم زاد با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال اعلام شده است اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی جامعه و برهم زنندگان نظم اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

 ثبت ۲۴ ساعته تماس های پیشنهاد، تقدیر و انتقاد از عملکرد ماموران
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان، با بیان اینکه شماره تلفن ۱۹۷، سامانه ای برای نظارت مستقیم مردم بر عملکرد پلیس است از ثبت ۲۴ ساعته تماس های مردمی با این سامانه در قالب پیشنهاد، تقدیر، انتقاد و یا شکایت در مورد عملکرد پلیس استان و کارکنان این پلیس خبر داد.
سرهنگ” ایرج محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: نظارت مردمی بر سازمان های عمومی در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و اصل هشتم قانون اساسی نیز مبنای مناسبی به منظور تحقق نظارت مردمی بر ادارات دولتی فراهم آورده است.
وی افزود: در این میان یکی از اقدامات قابل توجه در این زمینه راه اندازی سامانه ۱۹۷ توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بود که به عنوان اولین مرکز نظارت همگانی در ایران در اقدامی ابتکاری و روشمند برای نظارت مردم بر عملکرد پلیس تاسیس شد.
رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: تفاوت شماره تلفن ۱۹۷ با ۱۱۰ در این است که این شماره تلفن فقط به منظور نظارت مردم بر عملکرد پلیس راه اندازی شده است تا از طریق آن بتوان عملکرد نیروی انتظامی را بهبود و ارتقا داده و به مطالبات مردم در اسرع وقت پاسخ داد.
این مقام انتظامی، هدف اصلی از راه اندازی دفتر نظارت همگانی پلیس (۱۹۷) را گسترش فرهنگ جامعه محوری و اعتماد سازی عمومی، فراهم کردن بستر تصمیم گیری برای فرماندهان پلیس از طریق جمع آوری نظریات و دیدگاه های مردمی و مطالبات آنها عنوان کرد.
سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد: این سامانه هم اکنون به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس های مردمی و ثبت پیام های آنها در قالب پیشنهاد، تقدیر ، انتقاد و یا شکایت از عملکرد بخش های مختلف فرماندهی انتظامی استان اصفهان و کارکنان آنان است و ابزاری است تا مردم بتوانند نظریات، پیشنهادها و مشکلات خود را به طور مستقیم با فرمانده انتظامی استان و سایر مدیران این فرماندهی در میان بگذارند.
وی افزود: پیام های مردمی به صورت مستقیم در اختیار فرمانده انتظامی استان اصفهان و مدیران این فرماندهی قرار گرفته و دستورات لازم در خصوص آنها صادر و از ۴۸ ساعت تا یک هفته موارد درخواستی پیگیری و پس از نتیجه به فرد تماس گیرنده اطلاع داده می شود.
سرهنگ محمدی تصریح کرد: علاوه بر ثبت ۲۴ ساعته تماس های مردمی جلسات ملاقات مردمی فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز به صورت هر دو هفته یک بار از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در دفتر نظارت همگانی پلیس استان واقع در خیابان بزرگمره جنب کلانتری ۱۴ برگزار می شود.
وی تصریح کرد: به منظور قطع چرخه انتقال ویروس کرونا از ابتدای سال جاری جلسات ملاقات مردمی مسئولان این فرماندهی در سامانه ۱۹۷ به صورت تلفنی و حد اقل با کمترین افراد و لحاظ طرح فاصله گذاری برگزار می شود و در این خصوص از شهروندان گرامی تقاضا می کنیم تا جای امکان از مراجعه حضوری خودداری کرده و با برقراری تماس تلفنی با شماره تلفن ۱۹۷ در ساعت تعیین شده به طرح مشکلات و درخواست های خود اقدام کنند.

هر گونه تغییر در ارقام پلاک خودرو جرم است
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهور استان گفت: هر گونه دستکاری و تغییر در ارقام پلاک خودرو جرم است و با افرادی که پلاک خودروی خود را تغییر دهند برخورد قاطع و قانونی می شود.
سرهنگ “محمد رضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پلاک هویت وسیله نقلیه و ابزاری برای شناسایی مالک محسوب می شودلذا برابر با ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر، دستکاری و نبود آن عواقب انتظامی و امنیتی را در پی خواهد داشت و جرم محسوب وحبس ۶ ماه تا یکسال را در بر خواهد داشت.
وی افزود: افرادی که پلاک خودروی خود را تغییر، مخدوش و دستکاری کنند بدانند وسیله نقلیه آنها توقیف و اعمال قانون می شوند و مالک نیز برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده می شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد: رانندگان وسایل نقلیه بدانند پلیس با افرادی که هویت خودروی خود را تغییر می دهند برخورد قاطع و قانونی می کند و این کار تخلف نیست بلکه جرم است و طبق قانون با مالک برخورد می شود.
دستگیری عامل نا امنی و سلب آسایش عمومی شهروندان در اصفهان
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس امنیت عمومی استان از دستگیری فردی که با انجام اقدامات شرارت آمیز و ایجاد درگیری باعث نا امنی و سلب آسایش عمومی شهروندان در یکی از محله های شهر اصفهان شده بود خبر داد.
سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی شرور با اقدامات شرارت آمیز و ایجاد درگیری دریکی از محله های شهر اصفهان ، باعثت ایجاد نا امنی و سلب آسایش عمومی مردم شده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.
وی افزود: پس از انجام تحقیقات ،پاتوق و مخفیگاه فرد شرور شناسائی و طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: این فرد اقداماتی مانند اخلال در نظم عمومی و ایجاد رعب و وحشت و تخریب چندین دستگاه خودرو و شکستن شیشه های مغازه ها و تخریب اموال خصوصی و عمومی را در پرونده خود داشت.
سرهنگ اسماعیلی بیان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم دستگیر شده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
رئیس پلیس امنیت عمومی اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت عمومی و برهم زنندگان آسایش شهروندان برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به این افراد هرگز داده نخواهد شد.

دستگیری مزاحم اینترنتی در “کاشان”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از دستگیری زنی که در فضای مجازی برای یکی از شهروندان مزاحمت ایجاد کرده بود خبر داد.
سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : درپی شکایت یکی از شهروندان مبنی براینکه فرد یا افراد ناشناسی اقدام به ایجاد مزاحمت برای او در یکی از شبکه های اجتماعی کرده اند، موضوع در دستور کار پلیس فتای شهرستان کاشان قرارگرفت.
وی افزود: پس از انجام یکسری کارهای تخصصی یک زن ۲۸ ساله در ارتباط با این پرونده شناسایی و دستگیر شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: متهمه هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را انتقام جویی عنوان کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به تحویل متهمه به مراجع قضائی از شهروندان خواست، به نرم افزار های شبکه های اجتماعی به عنوان راهی ساده برای تبادل اطلاعات شخصی و محرمانه اعتماد نکرده و اقدام به ارسال فایل ها و اطلاعات شخصی خود بر روی این نرم افزار ها نکنند.

دستگیری سارق ۸۴ لاستیک و رینگ کامیون در “نایین”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “نایین” از دستگیری سارقی که اقدام به سرقت ۸۴ لاستیک و رینگ مستعمل کامیون از یک انبار کرده بود خبر داد.
سرگرد ” هادی کیان مهر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع یک مورد سرقت از انبار لاستیک و رینگ مستعمل کامیون در شهرستان “نایین” ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند یک سارق را در ارتباط با این پرونده شناسایی و دستگیر کنند.
این مقام انتظامی بیان داشت: فرد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به سرقت ۸۴ لاستیک و رینگ مستعمل کامیون در شهرستان نایین و فروش اموال مسروقه به یک مالخر اعتراف کرد.
سرگرد کیان مهر با اشاره به دستگیری مالخر این پرونده اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نایین توصیه کرد: اماکن خصوصی و انبارهای خود را به سیستم های ضد سرقت مجهز کنید، ازنگهبانان مورد اعتماد استفاده کنید و هر گونه موضوع مشکوک را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

توقیف همزمان ۸ خودرو درایستگاه بازرسی شهید “شرافت”
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نایین از توقیف همزمان ۸ خودرو که محموله های قاچاق را حمل می کردند و کشف ۹۹۰ میلیون ریال کالای قاچاق خبر داد.
سرگرد” هادی کیان مهر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “شرافت” حین کنترل خودروهای عبوری به ۸ کامیون مشکوک و آنها را متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی تخصصی از این خودروها ۵ کولرگازی، یک مایکروفر، یک ماشین ظرفشویی و ۱۲ جفت کفش خارجی همگی فاقد مدارک گمرکی کشف و توقیف شد.
این مقام انتظامی افزود: ارزش محموله های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۹۹۰ میلیون ریال برآورد و ۸ راننده نیز دستگیر و برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نایین در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق ، را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نانو فناوری و ایمنی خودروها
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهور استان گفت: یکی از اصلی ترین موضوعات نانو فناوری، ساخت مواد با خواص جدید است که این مواد، ارزش افزوده بالا و کارایی بالاتری در تمام صنایع خواهند داشت که صنعت خودرو نیز از آن مستثنی نمی باشد.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ساخت بدنه های سبک تر و مقاوم تر برای خودرو، ساخت لاستیک هایی با مقاومت سایشی بهتر، ساخت قطعات موتور با عمر چند برابر، کاهش مصرف سوخت خودرو، ساخت باطری هایی با انرژی بالا و دوام بیشتر، نانو ساختارهایی مبنی بر کربن به عنوان سوپراسفنج هیدروژنی در خوردروهای پیل سوختی، ساخت حسگرهای چندمنظوره برای کنترل فرآیندهای مختلف در خودرو، ساخت کاتالیزورهای اگزوز خودرو برای کاهش آلودگی هوا، لایه های خیلی محکم با خصوصیات ویژه ای مثل الکتروکرومیک (رنگ پذیری الکتریکی) یا خود پاک کنندگی برای استفاده در شیشه ها و آینه های خودرو و سازگار کردن خودرو با محیط زیست و بسیاری از موارد دیگر، از جمله کاربردهایی است که نانو فناوری در صنعت خودرو و در راستای ایمنی بالاتر خواهد داشت.
وی افزود: عوامل اصلی در رقابت در صنعت خودرو عبارت اند از ، قیمت، ایمنی و امنیت، مصرف سوخت، ارتباطات و اطلاعات، عملکرد بهتر موتور و قوای محرکه، کاهش آلودگی هوا، زیبایی و راحتی.
این مقام انتظامی بیان داشت: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته ، “ایمنی” مهمترین عامل در حین خرید خودرو است و سایر عوامل قیمت، قابلیت اطمینان، مصرف سوخت و … در درجه اهمیت بعدی قرار دارند.
سرهنگ محمدی اظهار داشت: به این ترتیب، خودروسازان به دنبال توسعه فناوری هایی هستند که بتوانند رضایتمندی مشتری را در این اولویت ها کسب کنند.
تاکید کرد: با توجه به نقش مهم ایمنی و استفاده از فناوری نانو به عنوان فناوری پیشرو در آن، عمده کاربردهای نانوفناوری شامل مواردی مانند استحکام بدنه، تایر،سیستم های ایمنی پیشرفته و ایمنی در دید خودرو می شوند.
سرهنگ محمدرضا محمدی اضافه کرد: الیاف کامپوزیتی نانولوله کربنی با داشتن وزنی برابر یک ششم وزن فولاد، ۱۰۰برابر محکم تر از آن است. بنابراین بدنه خودروهایی که از مواد بهبودیافته با نانوالیاف و نانو ذرات ساخته شده اند، بسیار سخت تر و محکم تر از خودروهای معمولی بوده و در نتیجه خطر آسیب دیدگی در تصادفات کاهش می یابد. همچنین نانو بلورها نسبت استحکام به وزن را بطور قابل ملاحظه ای بهبود می دهند؛ بنابراین در قسمت های مختلف خودرو مانند موتور، موجب استحکام بیشتر خواهند شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: با بکارگیری یک نانو روکش بسیار نازک بر روی تایر، علاوه بر افزایش طول عمر تایر و حفظ فشار باد آن، مصرف سوخت نیز بهینه می شود.
رئیس پلیس راهور اصفهان خاطر نشان کرد: فناوری نانو در حال پی ریزی سیستم پیشرفته امنیتی برای خودرو است، سیستم های میکروالکترومکانیکی در حال حاضر یکی از اجزای اصلی در بسیاری از سیستم های ایمنی موجود می باشند، این قطعات در شتاب سنج کیسه هوا و حسگرهای چندگانه فشار هوا کاربرد دارند، کاربردهای آینده این سیستم ها عبارتند از: حسگرهای هوشمند جلوگیری کننده از تصادف و هشداردهنده های خروج از جاده.
سرهنگ محمدی گفت : با به کارگیری نانو در ساخت شیشه های خودرو، می توان خواص ضدانعکاس، ضد مه و ضد خش، ضد آلودگی و ضد چربی به آنها بخشید، حسگرهای نوری اضافه شده قادرند با تغییر ساختار مولکولی پوشش نانو فیلم، خاصیت انعکاسی آن را از بین ببرند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع طبق مطالعات آماری با به کارگیری فناوری های نوین در خودرو درصدچشمگیری از مرگ و میرهای تصادفات خودرویی کاسته شده است و اهمیت فناوری های نوین بخصوص نانوفناوری در ایمنی تصادفات غیرقابل انکار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا