اخبار استان هاشهر و جامعه

الگوی دفاع مقدس باید سرمشق قرار گیرد

سردار مجتبی فدا، در نشست خبری هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات و توطئه های دشمن،کشور رو به جلو حرکت کرده است و راه امام راحل، کشور را به عزت رساند.

وی افزود: امروز از همه طرف آماج حملات دشمن در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و…هستیم و آنها قصد دارند مردم را از نظام جدا کنند و مشغول عملیات روانی هستند، اما نیروهای مسلح کشور آمادگی کامل دارند .

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با تاکید بر اینکه الگوی دفاع مقدس باید امروز در دستور کار قرار گیرد تا بر مشکلات غلبه کنیم. در اوایل انقلاب که تحریم همه جانبه شده بودیم و ارتش منظمی نداشتیم جنگ را بر ما تحمیل کردند.

ایشان تصریح کرد: پرورش نسل جوان در دفاع از انقلاب و نظام، امروز به خوبی پیش می رود و این امکان فراهم شده که از ظرفیت های نهفته در داخل کشور بتوانیم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امروز ظرفیت بازدارندگی نیروهای مسلح در سطح منطقه و جهان مثال زدنی است. اساس کار بسیج و سپاه، خدمت به مردم و رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: فرهنگ و عملکرد رزمندگان در دفاع مقدس نقطه اطمینان بخشی است که استفاده از ظرفیت های دفاع مقدس و مدیریت جهادی می تواند سبب اداره کردن بهتر کشور شود.

فدا افزود: تشکیل هسته های نامتقارن را در دستور کار داریم و چشم انداز آینده ما طبق خواسته مقام معظم رهبری تشکیل دولت جوان و حزب اللهی در سال آینده است.

وی یادآور شد: تجربه نشان داده است که تکیه به غرب و سازمان های بین المللی دردی از دردهای کشور دوا نمی کند و اروپایی ها قابل اعتماد نیستند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد: مقاومت و حضور در صحنه سبب می شود آمریکا و هم پیمانان او نتوانند اقدامی علیه ایران انجام دهند. بنابراین نیاز به بازخوانی دستاوردهای دفاع مقدس داریم و باید این دستاوردها را برای نسل جوان تبیین کنیم.

به گزارش ایسنا، فدا با بیان اینکه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه های متنوعی در استان اصفهان اجرا خواهد شد، گفت: این برنامه ها از سوم خرداد امسال آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد. در این ایام برخی مناسبت های خاص را تعریف کرده ایم .

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار برنامه در هفته دفاع مقدس در استان اجرا می شود، اظهار کرد: این برنامه ها اکثرا به شکل مجازی و در فضای باز اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: برپایی رزمایش مومنانه، رسیدگی به محرومان و توزیع ۲۳ هزار لوازم التحریر به تعداد شهدای استان میان محرومان، بازسازی عملیات های دفاع مقدس در آران و بیدگل و نجف آباد، ۱۰ شب و ۱۰ روایت عاشورایی در فضای مجازی، حضور ایثارگران در مساجد و مدارس و بازگویی خاطرات جنگ و نمایش خیابانی در ۱۰۰ نقطه استان از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است.

فدا افزود: برنامه بازماندگان دفاع مقدس در ۳۰ نقطه استان، تجلیل از خانواده های شهدای سلامت، عطرافشانی گلزار شهدا، تجلیل از خانواده های شهدا در درب منازل، اجرای میز خدمت در محلات توسط بسیج کارمندی، رونمایی از ۱۰ جلد کتاب دفاع مقدس، اهدای جهیزیه، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم استان و افتتاح کارگاه های اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان اصفهان است.

وی اظهار کرد: در ۵۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی۳ هزار نفر مشغول دوخت ماسک، گان و تولید مواد ضد عفونی به منظور مقابله با کرونا هستند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: در چند ماه گذشته ۷۰ هزار بسته معیشتی در شهرستان های استان توزیع و در طرح اطعام علوی یک میلیون پرس غذای گرم میان نیازمندان توزیع شده است.

فدا گفت: در طرح مهر کریمانه سپاه پاسداران، ۴۰۰ سری جهیزیه و ۳۰ هزار بسته کیف مدرسه میان افراد نیازمند توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای کمک به مشاغل آسیب دیده از کرونا ۳۲۲۰ فقره وام ۵ میلیون تومانی به صاحبان صنوف اختصاص یافت.

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان افزود: بدون شک جوانان با الگو قرار دادن سید شهدای مقاومت شهید قاسم سلیمانی آماده دفاع از کیان جمهوری اسلامی هستند و بسیجیان همیشه در صحنه دفاع از انقلاب حاضر خواهند بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا