اخبار صنعت، معدن و تجارتتيتر يكصنایع و شرکت هاعناوین اخبار

بزودی از طرح جامع فولاد، زغالسنگ وسرب و روی رونمایی می شود

عباس نعیمی با بیان این مطلب در جلسه پایش طرح های جامع معدن و صنایع معدنی و ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، جانبازان و ایثارگران اظهار داشت: با توجه به لزوم چشم انداز روشن برای بخش معدن و صنایع معدنی، ایمیدرو تدوین طرح های جامع را اجرایی کرد.

وی افزود: طرح جامع فولاد با یک نسخه جدید و به روز شده که کلیات آن به تازگی با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو به تصویب رسیده بود، تا پایان مهر امسال رونمایی می شود.

قائم مقام ایمیدرو با اشاره به طرح جامع سرب روی تصریح کرد: این طرح مراحل نهایی تایید را گذرانده و قرار است در همایش «چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار» رونمایی شود.

وی ادامه داد: برای طرح جامع زغال سنگ نیز کل اطلاعات مربوط به این معادن آماده و در قالب طرح تدوین شده و به عنوان سند به ۴ استان دارای معادن زغال سنگ ابلاغ شده است.

به گفته این عضو هیات عامل، برنامه رونمایی از این طرح پس از برگزاری جلسه و تایید نهایی مسئولان ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت، تا پایان مهر ماه انجام می شود.

نعیمی با اشاره به مراحل تدوین طرح جامع طلا گفت: مشاور تدوین این طرح انتخاب شده و در حال اجراست. طبق برنامه ریزی انجام شده، قرار است طرح جامع طلا ۱۶ ماهه و در مهر ۱۴۰۰ نهایی شود.

وی ادامه داد: طرح جامع آلومینیوم نیز با همکاری شرکت فولاد تکنیک و طی ۱۴ ماه تدوین خواهد شد. قرارداد تدوین طرح جامع مس نیز تا آبان امسال به مشاور طرح ابلاغ می شود.

بنا به این گزارش، مسئول طرح جامع فولاد، «شرکت ملی فولاد»، طرح جامع سرب و روی، «شرکت سرب و روی مهدی آباد»، طرح های جامع زغال سنگ، «شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران»، طرح جامع طلا «شرکت طلای موته» و طرح های جامع آلومینیوم و مس، مدیریت صنایع معدنی ایمیدرو است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا