حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

سارق طلافروشی حین سرقت دستگیر شد/رقابت شغلی منجر به دسترسی غیر مجاز شد

 به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “علی جعفری نژاد” ، اظهار داشت: در پی اطلاعات واصله مبنی بر وجود سارق طلاجات در یک طلافروشی ، ماموران کلانتری ۱۴ با حضور به موقع موفق شدند زن سارقی که در حال سرقت بود را دستگیر کنند.

وی افزود: مموران در بازرسی از کیف این خانم سارق تعداد ۳ جفت گوشواره که به طرز بسیار ماهرانه ای زیر کیف جاساز کرده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه به بزه خود اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ جعفری نژاد در پایان از متصدیان واحد های صنفی طلا فروشی ها خواست:حتماً از قفل های مخفی و کنترل دار استفاده کنند ، به گونه ای برنامه ریزی کنیدکه در زمان پهن کردن و همچنین جمع آوری ویترین کسی نزد شما حضور نداشته باشد ، مراقب باشید به هنگام خرید، جواهرات شما را با بدل معاوضه نکنند ، به هنگام مراجعه خانم هایی که با روبند در محل کار شما حاضر می شوند جانب احتیاط را بیشتر در نظر بگیرید در ورودی مغازه به خصوص طلافروشی ها، می‌بایستی پس از ورود و خروج مشتری به طور اتوماتیک قفل شود دوربین‌های مدار بسته را در داخل و خارج از مغازه به طور محسوس و یا نامحسوس نصب کنید و از دوربین هایی با قابلیت ثبت فریم به فریم و سرعت ضبط بالا استفاده کنید، از خرید اموال، اشیاء و جواهرات بدون فاکتور و مدارک کافی از افراد ناشناس جداً خودداری و در زمان قطع برق، دقت و مراقبت کافی از مغازه داشته باشید.

**کشف ۲۹ هزار نخ سیگار قاچاق در گلپایگان

* فرمانده انتظامی شهرستان “گلپایگان” از کشف تعداد ۲۹ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار و ۲۱ بسته تنباکوی قاچاق خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در راستای مقابله با قاچاق کالا وارز، مأموران پلیس آگاهی شهرستان گلپایگان طرح بازدید از صنوف را اجرا کردند.

وی افزود: در بازرسی از این واحد صنفی تعداد ۲۹ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار و ۲۱ بسته تنباکوی خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ بساطی ادامه داد: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده ۱۵۰ میلیون ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر این موضوع که قاچاق کالا تخریب اقتصاد داخلی است تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

**واژگونی پژو ۴۰۵ در اصفهان

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در محور”شهرضا-سمیرم” و فوت ۲ سرنشین آن و مجروح شدن ۲ فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگون شدن یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ در محور “شهرضا-سمیرم”، بلافاصله گروه بررسی تصادفات جاده ای به محل اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی ۲ سرنشین آن فوت و راننده و یک سرنشین نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند، بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده ای در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

سرهنگ درستکار در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و هنگامی که احساس خستگی و خواب آلودگی دارید در مکانی امن توقف و پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.#

**رقابت شغلی منجر به دسترسی غیر مجاز شد

رئیس پلیس فتای استان از دستگیری فردی که با دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری مدیر شرکت اقدام به مکاتبات اداری کرده بود و باعث خدشه‌دار شدن جایگاه شغلی وی شده بود خبر داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پى مراجعه یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضائى به پلیس فتای اصفهان و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر اینکه فرد یا افرادی با دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری وی موجب خدشه‌دار شدن جایگاه شغلی وی شده‌اند، پیگیرى موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: در روند رسیدگی به پرونده، متهم مورد نظر شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با مشاهده مستندات و تحقیقات بعمل آمده، متهم اعلام داشت با وجود رقابتی که در اداره بود و همچنین با توجه به اینکه با شاکی در گذشته درگیری لفظی پیدا کرده بودم به منظور انتقام‌جویی و بدبین کردن دیگر همکاران نسبت به وی این اقدام مجرمانه را انجام دادم .

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان در پایان به مردم توصیه کرد: سازمان ها و شرکت ها همواره باید امنیت سامانه های اینترنتی و رایانه ای خود را مورد توجه قرار داده و از رمزهای ورود قوی استفاده کنند و در بازه زمانی مناسب رمز های عبور خود را تغییر دهند. همچنین باید محدوده دسترسی کاربران به اطلاعات و داده ها مشخص گردد و کارکنان صرفا به اطلاعاتی دسترسی داشته باشند که در حیطه وظایف آنها باشد.

**سارق احشام حین سرقت دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان “اصفهان” از دستگیری سارقی که با اعمال زور و خشونت قصد سرقت ۸ راس دام را داشت خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه یک سارق خشن ۸ راس دام را با استفاده از یک سواری ۴۰۵ سرقت کرده و قصد متواری شدن را دارد ماموران کلانتری ۲۹ به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران بلافاصله به محل اعزام و موفق شدند سارق را قبل از متواری شدن دستگیر و احشام را به مالک بازگرداندند.

سرهنگ یاردوستی با اشاره به اینکه سواری ۴۰۵ این سارق نیز سرقتی بود بیان داشت : در این رابطه پرونده تشکیل و متهم تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان به مالکان احشام توصیه کرد: محل نگهداری احشام خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید و اگر با سارقی روبرو شدید حتی الامکان از درگیرشدن و انجام اعمال خودسرانه خودداری کنید و موضوع را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهید.

**کشف ۸۲ کیلوگرم تریاک در نائین

فرمانده انتظامی شهرستان “نائین” از کشف مقدار ۸۲ کیلو و ۳۱۰ گرم تریاک در بازرسی از سواری پژو خبرداد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : ماموران انتظامی پاسگاه “چوپانان” شهرستان “نائین” حین کنترل ونظارت بر تردد خودروهای عبوری به یک سواری پژو مشکوک وآن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۸۲ کیلو و ۳۱۰ گرم تریاک که در صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این عملیات یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه فعالیت به آنان نخواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا