اقتصاد کلان

 مردم انگلیس خرید کالاهای لوکس را کاهش دادند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، شبکه خبری بلومبرگ روز سه‌شنبه به نقل از داده‌های بانک انگلیسی بارکلیز گزارش داد که مصرف‌کنندگان بریتانیایی در ماه مارس هزینه‌کرد خود را برای کالاهای لوکس و صرف غذا در خارج از خانه کاهش دادند، چرا که درآمد خانوارهای انگلیسی در بحبوحه تورم شدید دو رقمی همچنان رو به کاهش است.

این بانک پس از تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به تراکنش‌های کارت اعتباری و نقدی اعلام کرد که بیش از نیمی از دارندگان کارت بارکلیز هزینه‌کرد خود را برای اقلام لوکس و صرف غذا در خارج از خانه کاهش داده‌اند.

بر اساس بررسی انجام شده، در بریتانیا از هر ۱۰ نفر ۶ نفر هزینه‌های صرف غذا در بیرون از منزل و خرید لباس‌های جدید را کاهش داده است.

به گفته این مؤسسه وام دهنده، کل مخارج مصرف کننده در ماه گذشته ۴ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و هزینه‌های انجام شده در سوپرمارکت ها ۷.۸ درصد افزایش یافته است که بسیار کمتر از نرخ افزایش قیمت مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیر الکلی بوده است.

تورم کلی مواد غذایی و نوشیدنی های غیرالکلی در ماه فوریه به ۱۸ درصد رسید که بالاترین سطح از سال ۱۹۷۷ محسوب می شود.

این داده ها نشان می دهد که مصرف کنندگان بریتانیایی به طور فزاینده ای عادت های خرید خود را تغییر داده‌اند تا در بحبوحه بدتر شدن بحران هزینه های زندگی، صرفه جویی کنند.

خانوارهای کم‌درآمد بیشتر در معرض آسیب از این بحران قرار می گیرند زیرا رشد دستمزدها نتوانسته همگام با بزرگترین جهش قیمت‌ها در ۴۰ سال گذشته باشد.

نرخ تورم سالانه به طور غیرمنتظره ای در ماه فوریه جهش یافت و به ۱۰.۴ درصد رسید. این نرخ برای ششمین ماه متوالی دو رقمی بود که فشار بیشتری را بر خانوارهای بریتانیا وارد کرد.

:

۳۵۲۲۰

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا