پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

صنایع‌دستی نقش ویژه‌ای در رشد اقتصادی دارد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در مراسم افتتاحیه هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی که روز یکشنبه چهارم مهرماه در هتل عباسی اصفهان برگزار گردید ،گفت : صنایع دستی به عنوان عامل اساسی در توسعه ملی ، نقش ویژه‌ای در رشد اقتصادی دارد .

وی به تأثیر توافق هسته ای و اجرای برجام بر رشد و توسعه صنایع‌دستی کشور اشاره کرد و گفت :امروز با توجه به تدبیر دولت و تعامل سازنده با سایر کشورها و اجرای برجام، شاهد اتفاق های خوشایندی در زمینه‌های مختلفی از جمله رشد و توسعه صنایع دستی هستیم. برای مثال این نخستین بار است که شهری از شهر های ایران، آغوش پرمهر خود را به روی میهمانان اجلاس شورای جهانی صنایع دستی می‌گشاید.

وی با بیان اینکه اصفهان بهترین گزینه برای برگزاری اجلاس شورای جهانی صنایع دستی است ،افزود : جایگاه اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی بسیار برجسته بوده و بهترین گزینه برای برگزاری این رویداد جهانی است.

وی با بیان اینکه اجلاس جهانی صنایع دستی رویدادی با ارزش و مهم است، افزود: از طریق این رویداد می توان بخش های فرهنگی، هنری، اقتصادی و تجاری را بیش از پیش تقویت کرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: همچنین این اجلاس فرصتی است تا سیاست های جهانی برای رشد و تحول در طراحی، تولید و بازرگانی صنایع دستی بررسی شود و مورد بازنگری قرار گیرد.

سلطانی‌فر در ادامه کفت : جهان امروز نیازمند توجه به صنایع سبز و صنایع کوچک از جنس هنرهای سنتی و صنایع‌دستی است و این فرصتی است که به جهان داده شده تا با تقویت صنایع دستی، امنیت، آرامش و شادی بیشتری را به مردم دنیا هدیه دهد.

وی صنایع دستی را عامل مهمی در اشتغالزایی عنوان کرد و افزود : صنایع دستی از جمله فعالیت‌هایی است که تهیه مواد اولیه آن به نسبت مشاغل دیگر، ارزان و مدت زمان آموزش آن نیز  کوتاه است؛ بنابراین ما می‌توانیم به صنایع دستی کشور خود توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

سلطانی فر به ضرورت بازاریابی و فروش اشاره کرد و گفت : دولت  از سه سال پیش تاکنون توجه ویژه‌ای به عرصه‌های تولید، ترویج و بازرگانی صنایع دستی که دچار رکود شده بودند، داشته و در پی احیای بازارهای قدیمی و یافتن بازارهای جدید است؛ آن هم در روزگار فعلی که حرکت بسیار سریع تکنولوژی موجب شده نحوه تولید صنایع دستی تغییر کند، ما باید توجه ویژه‌ای به این هنر ـ صنعت داشته باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا