پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اصفهان همه چیز رابرای میهمان نوازی نوروزی مهیا کرده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، احمدرضا مصور در برنامه سیمای شهر اظهار کرد: تمام هماهنگی های لازم برای استقبال از مسافران نوروزی با سایر نهادها از مهر ماه ۹۴ با محوریت و به مسئولیت شهرداری آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه ۱۱ کمیته در ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تشکیل شده است، افزود: کمیته انتظامی با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور، کمیته بازرسی با همکاری تعزیرات حکومتی و دستگاههای قضایی فعالیت می کنند.
جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه از تاریخ ۲۵ بهمن وارد مرحله اجرایی زیبا سازی شهر شدیم تصریح کرد: زیباسازی با سرعت و جدیت در حال انجام است و شهروندان شاهد این امور در سطح شهر هستند.
مصور خاطرنشان کرد: در سطح شهر نیز حدود ۵۰ هزار مرغ مینا به صورت نمادین در تمام سطح شهر نصب شده که امید است باعث سرزندگی شهر شود.
وی اظهار کرد: این نماد ها از تاریخ و سنت شهر اصفهان الهام گرفته شده است که نمونه های دیگر آن‌ها را در نقاط دیگر سطح شهر مانند زیرگذر های مختلف که برگرفته از هنر اسلامی و معماری اصفهان است می توان مشاهده کرد.
جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان از افتتاح ۱۶ المان نورپردازی خبرداد و گفت: تمام این پروژه‌ها به خاطر ایجاد آرامش در ذهن و خاطر شهروندان اجرا شده است.
مصور در ادامه با اشاره به فعالیت کمیته فرهنگی ستاد خدمات سفر افزود: تهیه نقشه‌های سه بعدی و ارائه اینترنت در ستادهای اسکان مستقر در مبادی ورودی شهر از جمله برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد است که بر این اساس مسافران می توانند نسبت به شناسایی محل‌های تاریخی اقدام و این اطلاعات را نیز از طریق پایگاه اینترنتی اصفهان کسب کنند.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از برنامه های تفریحی خبر داد و افزود: اجرای برنامه در لحظه تحویل سال در گلستان شهدا، تئاتر‌های کمدی در سطح شهر، اجرای برنامه در میدان امام علی(ع) با رویکرد ورزش‌های باستانی، معرفی محلات مانند محله علی قلی آقا نمونه هایی از این دست برنامه هاست.
مصور با اشاره به اینکه ایام نوروز مصادف است با ایام ولادت حضرت زهرا(س) که برای این منظور جشن‌هایی را در نظر گرفته ایم، تصریح کرد: همچنین تورهای نیم روزه و یک روزه مد نظر هستند که تمرکز این برنامه‌ها در باغ فدک خواهد بود و با همکاری نهاد‌هایی که در اختیار شهرداری هستند این امور صورت می گیرد.
وی از قیمت این برنامه ها خبر داد و با اشاره به نیم بها بودن آنها افزود: در قالب این تورها، بازدید از مجموعه های گردشگری ناژوان، تله کابین، شهررویاها و مکان‌های تاریخی به صورت نیم بها محاسبه می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در تمام ستاد‌های ۶ گانه هدایت و اسکان در مبادی ورودی شهر برنامه های فرهنگی متنوع مثل حضور عشایر، برپایی سیاه چادرها و غرفه صنایع دستی را خواهیم داشت که گردشگران از بدو ورود به شهر احساس شادی داشته باشند و با ویژگی های شهر و آداب و رسوم آشنا شوند.
مصور از اجرای برنامه های متنوع در باغ فدک خبر داد و افزود: ویژه برنامه هایی هر شب برای مسافران در باغ فدک در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: نیروی انتظامی با بالاترین سطح ممکن برای برای حفظ امنیت در باغ فدک و سایر ستادها حضور دارد و در این امر با ما همکاری خوبی داشته اند.
وی از برخورد با کلید به دستان غیر قانونی خبر داد و افزود: در صورت مشاهده فعالیت این افراد با همکاری دستگاه قضایی برخورد سخت و جدی با کلید به دستان خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: امسال با تفاهم نامه ای که بین کمیته فرهنگی و سازمان اوقاف منعقد شده است ۳۵۶ مسجد به صورت شبانه روزی دائر هستند.
مصور از حضور تیم های امداد و نجات در سطح شهر خبر داد و افزود: نیرو های آتش نشانی با اضافه شدن ۱۵۰ نفر به شیفت های شب به صورت ۲۴ ساعته آماده ارایه خدمات هستند، در کوه صفه نیز نیروهای امداد و نجات و در حاشیه رودخانه و باغ فدک نیروهای غواص مستقر هستند.
وی اظهار کرد: از همشهریان درخواست می شود در ایام ورود مسافر به شهر، به مرکز شهر کمتر تردد کنند تا از نظر مسائل ترافیکی مشکلی ایجاد نشود و از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.
جانشین رئیس ستاد خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به اینکه ۱۱ هزار منزل استیجاری برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۴هزار منزل رزرو شده است و قابلیت افزایش تا ۱۵ هزار منزل را داریم.
مصور اضافه کرد: مسافران می‌توانند با تماس با شماره ۱۳۷ از نحوه ارایه این خدمات مطلع شوند و گفتنی است این سامانه دارای مترجم عربی و انگلیسی می باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا