گردشگری

قیمت رزرو هتل در کلان شهرها

ورود مسافران بسیار به کلان‌شهرها باعث شده است تا اغلب موضوع اقامت در این مناطق مانند رزرو هتل در تهران یا اجاره و رزرو هتل در مشهد در صدر اخبار گردشگری این شهرها باقی بماند. در ادامه، درباره قیمت هتل در چنین شهرهای بزرگی بیشتر توضیح می‌دهیم.

آیا قیمت رزرو هتل در کلان شهرها بیشتر است؟

به طور کلی، قیمت رزرو هتل در شهرهای کوچک و بزرگ به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آنها تعداد مسافران و گردشگران آن شهرهاست. معمولا به علل مختلف، کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ در مقایسه با شهرهای کوچک‌تر مسافران بیشتری دارند.

۱. در وهله اول، ویژگی‌های ساختاری و فیزیکی کلان‌شهرها به عنوان مقصد سفر در جذب بیشتر گردشگر و به دنبال آن افزایش قیمت هتل‌های این شهرها مؤثر است. منظور از ویژگی‌های ساختاری و فیزیکی، مساحت و میزان جمعیت این شهرها و تعداد جاذبه‌ها و مراکز مهم آنهاست.

به عنوان مثال، شهری مثل تهران که دارای مساحت زیادی بوده و در گوشه‌ و کنار آن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و اماکن مهم اداری و سیاسی قرار گرفته است، مسافر و گردشگر بیشتری دارد. بنابراین، قیمت رزرو هتل در تهران در مقایسه با شهرهای کوچکتر بیشتر است.

۲. دومین عامل مؤثر در بالاتر بودن قیمت رزرو هتل‌های کلان‌شهرها به جذابیت بیشتر این هتل‌ها برمی‌گردد. کلان‌شهری مثل مشهد یا اصفهان را تصور کنید؛ اغلب گردشگران خارجی یا مسافرانی که به این شهرها سفر می‌کنند و تقاضای اقامت در هتل را دارند، حاضرند برای خدمات و امکانات بهتر هتل‌ها بهای بیشتری بپردازند و در نتیجه هتل‌ها نیز دارای جذابیت‌های بیشتری هستند.

برای مثال، هنگام رزرو هتل در مشهد یا اصفهان مشاهده خواهید کرد که کیفیت این اقامتگاه‌ها چقدر در مقایسه با هتل‌های شهرهای کوچک‌تر بهتر است و هر کدام از هتل‌ها سعی می‌کنند با ارائه امکانات بیشتری مثل محل بازی کودکان، استخر، صرافی، رستوران و کافی‌شاپ‌های مجهز برای مسافران جذابیت بیشتری داشته باشند.

۳. به این عوامل باید مسئله دیگری را هم اضافه کرد و آن شهرت بیشتر جاذبه‌های کلان‌شهرهاست. به‌ طور مثال، تصور کنید که می‌خواهید در تعطیلات نوروز به مسافرت بروید. احتمال اینکه راهی شهرهایی مثل اصفهان، شیراز یا تبریز شوید، بیشتر است. علت آن هم به شهرت جاذبه‌های این شهرها برمی‌گردد.

به‌هرحال، تعداد افرادی که با جاذبه‌هایی مثل تخت‌جمشید یا سی‌وسه پل آشنا هستند از تعداد کسانی که مثلا منطقه بسطام در لرستان را می‌شناسند، بسیار بیشتر است. در نتیجه، تعداد گردشگران این مقاصد نیز بیشتر شده و هتل‌های این شهرها قیمت بالاتری پیدا می‌کنند.

آیا می توان در کلان شهرها هتل ارزان پیدا کرد؟

با اینکه قیمت هتل در کلان‌شهرها از شهرهای کوچک‌تر بیشتر است اما نباید ناامید شد؛ در این شهرها هم می‌توان هتل‌هایی با قیمت ارزان‌تر پیدا کرد. اما چه عواملی در یافتن هتل‌ ارزان در کلان‌شهرها موثر است؟

  • اول از همه بهتر است که نسبت به هزینه رزرو هتل در شهر مقصد دید جامعی پیدا کنید. برای این کار دو راه دارید؛ یا قیمت رزرو هتل در شهر مقصد را در پلت‌فرم‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید یا اینکه سراغ سایتی جامع و مورد اعتماد بروید.

در سایت‌های جامع، هتل‌ها بر اساس بالاترین قیمت، کمترین قیمت، بالاترین امتیاز و پیشنهاد سایت مرتب‌سازی می‌شوند. در نتیجه، شما می‌توانید شرایط مختلف برای رزرو این هتل‌ها را بسنجید و ارزان‌ترین‌ها را انتخاب کنید.

  • دومین موضوعی که در قیمت هتل در کلان‌شهرها تاثیر دارد، زمان سفر است. به عنوان مثال، اگر قصد رزرو هتل در مشهد را دارید و می‌خواهید به این شهر سفر کنید، بهتر است زمان‌های خلوت‌تر را انتخاب نمایید.

این شهر زیارتی در مناسبت‌های مذهبی و تعطیلات نوروز از همیشه شلوغ‌تر است. در نتیجه، قیمت هتل‌ها هم بالاتر می‌رود. همچنین، سفر به کلان‌شهرها در اواخر هفته بیشتر می‌شود. بنابراین، بهتر است در صورت امکان سفر خود را به اواسط هفته موکول کنید. البته در تهران این موضوع صادق نیست، قیمت هتل در تهران در زمان برپایی نمایشگاه‌ها و رویدادها افزایش می‌یابد.

  • موضوع بعدی برای یافتن هتل ارزان در کلان‌شهرها توجه به تخفیف‌های ویژه است. معمولا در سایت‌ها و پلت‌فرم‌های رزرو هتل برخی مواقع قیمت هتل‌ها تخفیف پیدا می‌کند. این کار هم برای صاحبان هتل‌ها سودمند است و هم به کمک مسافران و گردشگرانی می‌آید که قصد رزرو هتل‌ در کلان‌شهرها را دارند.

کافی است که به طور مرتب، این پلت‌فرم‌ها را بررسی نمایید یا در خبرنامه آنها عضو شوید تا از آخرین تخفیف‌ها اطلاع پیدا کنید.

  • پنجمین کاری که می‌توانید برای داشتن اقامتی مقرون‌به‌صرفه در کلان‌شهرها انجام بدهید، این است که به سراغ اقامتگاه‌های ارزان‌تر بروید. به طور مثال، اگر قصد رزرو هتل در تهران را دارید و برای انجام کارهای اداری راهی این کلان‌شهر می‌شوید، لازم نیست که در هتل‌های لوکس اقامت کنید.

در تهران مثل سایر کلان‌شهرها رسیدن به مراکز مهم و ادارات مساوی با درگیر شدن در ترافیک است. بنابراین، می‌توانید به جای اینکه هتلی لوکس در دورترین نقطه شهر اجاره کنید، سراغ هتل‌های ارزان‌تر با امکانات مناسب و در محدوده اداره‌ای که با آن سروکار دارید، بروید. به این ترتیب زمان کمتری را در ترافیک تهران سر خواهید کرد.

آیا به قصد تماشای جاذبه‌ها راهی این شهر می‌شوید یا کار اداری دارید؟ کدام جاذبه‌ها یا مراکز مهم را می‌خواهید ببینید؟ چقدر برای این سفر هزینه می‌کنید؟ آیا در این سفر بیشتر وقت خود را صرف تماشای جاذبه‌ها یا رسیدگی به کارهای اداری می‌کنید یا زمان بیشتری را در هتل خواهید گذراند و امکانات رفاهی بهتری می‌خواهید؟ پاسخ به این سؤالات می‌تواند به شما برای رزرو هتلی که با برنامه و بودجه شما تناسب داشته باشد، کمک کند.

قیمت رزرو هتل در کلان شهرها

معمولا کلان‌شهرها بیش از شهرهای عادی مسافر دارند و قیمت هتل‌ها در این شهرها به علل مختلف بالاتر است. اما نباید از یافتن هتل‌های ارزان در این شهرها ناامید شوید. با کمی برنامه‌ریزی و دقت می‌توانید با کمک سایت‌های رزرو آنلاین هتل، بهترین هتل‌های این شهرها را با قیمتی مناسب رزرو کنید.

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا