اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

استرداد ۳۸۳ میلیارد ریال اموال مسروقه به مال باختگان اصفهانی /ستگیری عاملان شهادت مرزبان ناجا و سایر حوادث پلیسی روز استان

به گزاش سرمایه گستران و به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، وی افزود: انصافاً در یک سال گذشته نیروهای انتظامی استان اصفهان درهمه قسمت ها از صف تا ستاد خدمت بسیار ارزنده ای را به مردم ارائه کردند که امیدوارم این گونه اقدامات به عنوان ذخیره ای برای آخرت آنها قرار گیرد.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان اصفهان، کشف بیش از ۳۰ تُن انواع مواد افیونی، توقیف یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق، انهدام ۲۹ باند سرقت و استرداد ۳۸۳ میلیارد ریال اموال مسروقه به مال باختگان از جمله اقدامات شاخص این فرماندهی در نیمه نخست امسال عنوان کرد.
رئیس ستاد برگزاری هفته ناجا استان اصفهان ادامه داد: امروز با برگزاری این مراسم مقدس و معنوی برنامه های هفته ناجا در استان اصفهان به صورت رسمی آغاز خواهد شد و هرچند که امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا با محدودیت هایی درا جرای برنامه ها مواجه هستیم اما با این حال امیدواریم تلاش می کنیم تا در این هفته تصویری واقعی از پلیس مقتدر و مهربان مدافعان امنیت را با استفاده حد اکثری از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی برای مردم به نمایش بگذاریم.
این مقام انتظامی از ارائه تسهیلات ویژه برای ترخیص خودروهای توقیفی در هفته ناجا خبر داد و افزود: همچنین در طول این هفته تمامی دفاتر پلیس+۱۰ به صورت مضاعف از ساعت ۱۴ الی ۱۶ به شهروندان در حوزه صدورگواهینامه،ترخیص وسایل نقلیه ، شماره گذاری و تعویض پلاک ، اجرائیات، گذرنامه، وظیفه عمومی و اماکن خدمت رسانی می کنند.
وی سپس حفظ امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نعمتی بزرگ برای نیروهای انتظامی عنوان کرد و خطاب به کارکنان این نیرو گفت: مطمئن باشید که با استقامت و پایداری در راه حق و حقیقت و در راه پاسداری از نظام و ارزش های اسلامی و خون شهیدان و پاسداری از راه همکارانی که در راه امنیت این کشور در اقصی نقاط کشور جان پاک خودشان را نثار کردند آینده بسیار درخشان و خوبی خواهیم داشت و ان شاء الله نام و خاطره تک تک شما در دفتر رشادت ها و خدمات در این نظام مقدس ثبت خواهد شد.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه رضایتمندی مردم، بهترین هدیه ما به نظام اسلامی و شهدا است اظهار داشت: در این برحه حساس تاریخی داشتن بصیرت، بینش بالا، اخلاص در عمل، خدمت صادقانه و بی منت به مردم از مهمترین صفاتی هستند که نیروهای انتظامی بایستی متخلص به آن ها باشند.

**دستگیری عاملان شهادت شهید” اصغر سالارپور” مرزبان ناجا
گروه استان ها- اصفهان – فرمانده انتظامی استان از دستگیری عاملان به شهادت رساندن ستواندوم ” اصغر سالارپور” مرزبان ناجا در یک عملیات ضربتی در شهرضا خبرداد.

سردار” محمدرضا میرحیدری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر، اظهارداشت: روز گذشته در پی شهادت یکی از مرزبان پایگاه دریایی قشم ستواندوم “اصغر سالارپور” در درگیری با قاچاقچیان، ماموران این پایگاه دریابانی با انجام اقدامات اطلاعاتی و رصد لحظه به لحظه موفق شدند عامل شهادت این مرزبان غیور را شناسایی کنند.
وی افزود: در رصدهای صورت گرفته ماموران دریابانی متوجه شدند متهمان به سمت استان اصفهان متواری شدند بنابراین با همکاری ماموران انتظامی استان و نیز ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا موفق شدند در یک عملیات ضربتی، خودروی پژو ۴۰۵ عاملان فرار را توقیف و ۲ نفر را دستگیر کنند.*

**یک تاکسی پر از گوشی های قاچاق
گروه استان‌ها_اصفهان_ جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف محموله گوشی های تلفن همراه خارجی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک تاکسی خبر داد.
سرهنگ “محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۵ “گلشهر ” شهرستان “گلپایگان” حین گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی به یک دستگاه تاکسی پژو مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی با اشاره به اینکه پس از هماهنگی های لازم این خودرو بازرسی شد که ۲۱۵ دستگاه گوشی تلفن همراه خارجی و لوازم جانبی مربوطه کشف شد، گفت: راننده تاکسی مدارک گمرکی و قانونی مربوطه را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال اعلام شده است، ادامه داد: در این خصوص پرونده ای تشکیل و راننده تاکسی برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
سرهنگ هاشمی فر تاکید کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی کشور و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می کند و افرادی که در زمینه ورود و توزیع کالای قاچاق فعالیت می کنند بدانند با برخورد قاطع و قانونی پلیس و دستگاه قضائی روبه رو خواهند شد.#

**سارقان موتورسیکلت و گوشی تلفن همراه دستگیر شدند
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از دستگیری ۲ سارق زورگیر که اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه و موتورسیکلت شهروندان می کردند ۳ روز پس از آخرین سرقت خبر داد.
سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از وقوع چندین مورد سرقت گوشی تلفن همراه و موتورسیکلت توسط ۲ سارق در شهرستان کاشان با شگرد زورگیری و اعمال خشونت، دستگیری عاملان در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: بلافاصله تیم های مجربی از عوامل انتظامی و کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با هدایت عملیاتی پلیس آگاهی اصفهان موفق شدند کم تر از ۳ روز پس از آخرین سرقت هویت ۲ سارق را که غیر بومی بودند شناسایی کنند.
این مقام انتظامی بیان داشت: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد سارقان در یکی از استان های همجوار تردد دارند که هماهنگی های قضائی با آن شهرستان انجام شد و با همکاری بعمل آمده هر ۲ سارق در آن شهر دستگیر شدند.
سرهنگ بساطی ادامه داد: طی تحقیقات انجام شده مشخص سارقان درشهرهای “مشهد” ، “تهران” ، “دزفول” ، “اهواز” و “خرم آباد” نیز مرتکب سرقت شده اند و در بازجوئی های پلیس تاکنون به ۱۱ فقره سرقت موتورسیکلت و گوشی در شهرستان “کاشان” اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خاطر نشان کرد: پرونده این سارقان با هماهنگی قضائی و برای بررسی دیگر ابعاد آن و سرقت های احتمالی دیگر در دست بررسی است .

**کشف ۱۷ کیلو تریاک در “شهرضا”
گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف ۱۷ کیلو تریاک که در کف صندوق عقب یک سواری پراید جاساز شده بود خبر داد.
سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۷ کیلو تریاک که به طور حرفه ای درکف صندوق عقب خودرو جاساز شده بود کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

** دستگیری سارق زن نما در “دهاقان”
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان، از دستگیری سارق زن نمای مغازه ها در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دهاقان و اعتراف وی به ۱۵ فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ” حسین ترکیان” در تشریح حزئیات این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از مغازه های شهرستان دهاقان، موضوع به صورت ویژه دنبال و دستگیری عامل یا عاملان این سرقت ها در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه ماموران موفق شدند با رصد و کنترل هوشمندانه خود مردی که با چادر زنانه و ماسکی بر صورت وارد یک مغازه شده و با استفاده از پوشش خود قصد سرقت از آنجا را داشت شناسایی و دستگیر کنند.
این مقام مسئول عنوان کرد: متهم در تحقیقات صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس آگاهی، با اعتراف به بزه انتسابی به ۱۵ فقره سرقت از مغازه های شهرستان دهاقان با استفاده از پوشش زنانه اقرار کرد.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: با اعتراف صریح فرد سارق به جرایم ارتکابی خود در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

**اهدای ۱۲۰۰ کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران با مشارکت پلیس راهور اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان، از اهدای رایگان یک هزار و ۲۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران با مشارکت این پلیس و همکاری دستگاه ها، نهادهای مردمی و خیران امنیت ساز خبر داد.
سرهنگ” محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس پیرامون اقدامات پلیس راهور در خصوص فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران گفت: موضوع جان باختن و مجروح شدن موتورسیکلت سواران در تصادفات رانندگی قصه پرغصه ای برای پلیس است چرا که علی رغم آمارها، توصیه ها و هشدارهایی که بارها و بارها از طریق رسانه ها اعلام می کنیم اما همچنان شاهد بی توجهی و بی رغبتی این قشر در استفاده از کلاه ایمنی که به نوعی حافظ جان آنها است هستیم.
وی افزود: علی رغم اینکه امسال شاهد کاهش جان باختگان در حوزه موتورسواران بودیم اما همچنان بیشترین میزان جان باختگان ناشی از تصادفات رانندگی استان اصفهان مربوط به این قشر است و این موضوع نشان می دهد که هنوز در اول کار هستیم و باید کارهای بیشتر و گسترده تری از سوی سازمان ها، نهادها و گروه های مردمی باشیم.
سرهنگ محمدی اظهار داشت: پلیس راهور استان اصفهان تا پیش از شیوع بیماری کرونا سلسله همایش های فرهنگی و آموزشی خوبی تحت عنوان “کلاهی برای زندگی” را با مشارکت سازمان، دستگاه ها، نهادهای مردمی و خیران امنیت ساز در سطح استان اجرا کرد که متاسفانه این برنامه به دلیل ملاحظات بهداشتی متوقف شد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان از اهدای رایگان یک هزار و ۲۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران با برگزاری ۹ مورد از این همایش ها، پیش از شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: برنامه های فرهنگی و آموزشی پلیس راهور استان اصفهان در دوران کرونا تعطیل نشده و تلاش می کنیم تا با استفاده از بستر فضای مجازی به ارتقای سطح فرهنگ و آموزش رانندگان و راکبان موتورسیکلت بپردازیم.
وی اضافه کرد: معتقدم بهترین جایی که خیّران می توانند هزینه کنند کمک به توسعه فرهنگ سازی و آموزش موتورسواران، تهیه کلاه ایمنی و حتی تلاش برای تعویض موتورسیکلت های برقی با بنزینی موتورسواران است.
سرهنگ محمدی با اشاره به نظر پزشکان و متخصصان مبنی بر اینکه اصابت ضربه سر موتورسواران با زمین در هنگام تصادف دلیل اصلی مرگ این افراد است اظهار داشت: مطمئناً تلاش برای فرهنگسازی استفاده از کلاه ایمنی و استفاده از موتورسیکلت های برقی که از سرعت و ایمنی بالایی نسبت به موتورسیکلت های بنزینی برخوردارند منجر به کسب موفقیت بزرگ در زمینه نجات جان انسان ها خواهد شد که اقدامی خداپسندانه و ارزشمند است.
این مقام انتظامی در ادامه عنوان کرد: از ابتدای امسال بنابر تدبیر فرمانده انتظامی استان اصفهان طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت ها به ویژه موتورسیلکت های فاقد پلاک، پلاک قدیمی و پلاک مخدوش و موتورسیکلت های هنجارشکنی که برای شهروندان مزاحمت ایجاد می کنند در دستورکار جدی پلیس راهور استان قرار گرفته و برخوردهای خوبی هم در این خصوص داشتیم.
وی خاطر نشان کرد: با این حال تجربه نشان داده اگر راکب موتورسیکلت خودش فرهنگ قانونمداری نداشته باشد نمی توان از وقوع حوادث ناگوار برای آنها جلوگیری کرد و بنابر این باز هم تاکید می کنم که بایستی فرهنگ راکبان موتورسیکلت ارتقا یابد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا