اخبار استان هاحوادث پلیسشهر و جامعه

اخبار و کشفیات روز پلیسی استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ “حسین بساطی” با اعلام این خبر اظهار داشت : ماموران کلانتری مشکات فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از احتکار تعداد زیادی روغن موتور خودرو در یک انبار مطلع و موضوع را بلافاصله در دستور کار خود قرار دادند .
وی افزود : ماموران پس از کسب اطلاعات لازم با هماهنگی مقام قضایی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت از انبار مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۲۴ هزار لیتر روغن موتور خودرو و ۴۰ کیلوگرم گریس احتکار شده کشف شد .
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان اینکه ارزش روغن موتورهای احتکار شده برابر اعلام کارشناسان مربوطه بالغ بر ۷ میلیارد ریال است گفت: انبار مذکور با دستور مقام قضائی پلمب و یک نفر نیز در این زمینه با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد .

**کشف ۳ میلیارد اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان مغازه های اصفهان
گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری ۲ سارق مغازه و کشف ۳ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه متهمان و تحویل آنها به مال باختگان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین ترکیان” گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از مغازه های شهروندان در منطقه جنوب شهرستان اصفهان، که در ان سارقان با شیوه بازکردن درب کرکره و تخریب قفل درب سکوریت وارد مغازه شده و اموال داخل آنها را سرقت می کردند موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.
وی افزود: تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام و و با یک سری اقدامات هوشمندانه سرانجام طی یک عملیاتی ضربتی با همکاری ماموران کلانتری ۲۲ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان ۲ فردی که در این سرقت ها دست داشتند شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمان در تحقیقات صورت گرفته از آنان به ۹ فقره سرقت از مغازه های شهروندان اعتراف کردند اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه این افراد اموال مسروقه زیادی از قبیل دستگاه قهوه ساز، تلویزیون ال ای دی، نوشابه های انرژی زا، قهوه، کاپوچینو و … که ارزش این اموال برابر اعلام کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳ میلیارد ریال است کشف شد.
سرهنگ ترکیان از تحویل اموال مسروقه به مال باختگان خبر داد و گفت: متهمان دستگیر شده نیز به همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

**ناجا نقش مؤثری در پیش بینی تهدیدات و پیشگیری از حوادث احتمالی دارد
گروه استان ها _ اصفهان _ مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری با قدردانی اقدامات مؤثر نیروی انتظامی در حوزه پدافند غیر عامل نقش این نیرو را در پیش بینی تهدیدات و پیشگیری از حوادث احتمالی بسیار مؤثر عنوان کرد.
“عبدالرسول صفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با تقدیر از تعامل بسیار خوب فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اداره کل پدافند غیر عامل استانداری اصفهان گفت: پلیس اصفهان یکی از دستگاه هایی بود که کمک زیادی در تهیه طرح جامع پدافند غیر عامل استان و شناسایی مراکز پرخطر نظیر شیمیایی، زیستی و موضوعاتی که می توانست تبدیل به تهدید و خطر شود کرده است.
وی فرماندهی انتظامی استان اصفهان را از دستگاه های پیشگام در زمینه پدافند غیر عامل دانست و اظهار داشت: این فرماندهی جزو دستگا هایی بود که کامل ترین اطلاعات را در حوزه تهدیدات شیمیایی به اداره کل پدافند غیر عامل استانداری ارائه کرده که لازم است از مسئولان و کارشناسان این فرماندهی در حوزه پدافند غیر عامل تقدیر کنم.
این مقام مسئول، نقش نیروی انتظامی را در پیش بینی تهدیدات آینده و پیشگیری از حوادث احتمالی بسیار مؤثر عنوان کرد و اظهار داشت: بعضاً مکاتباتی از سوی اداره پدافند غیر عامل فرماندهی انتظامی استان به ادارکل پدافند غیر عامل استانداری می شود و هشدارهایی در زمینه بروز حوادث و خطرات می دهند که وقتی آنها را پیگیری می کنیم می بینیم چقدر این هشدارها به موقع و تاثیرگذار بوده است و از این جهت نیز از عزیزان نیروی انتظامی سپاسگذار هستیم.
مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری اصفهان به برگزاری جلسات آموزشی توسط کارشناسان این اداره کل در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از شهرستان های استان دارای زیرساخت های حساس و حیاتی هستند و به نظر می رسد که بایستی آموزش های تخصصی در شهرستان های استان نیز به نیروی های انتظامی ارائه شود.
صفری ادامه داد: در رزمایش هایی که در حوزه قرارگاه پدافند زیستی و پرتوی اجرا می شوند فرماندهی انتظامی استان اصفهان حضوری مؤثر و با اشرافیت بالا داشته و امیدواریم در آینده نیز این روند همچنان ادامه پیدا کند.
وی تهدیدات آینده را تهدیدات مردم محور و تهدیداتی که سلامت روح و روان جامعه را به خطر می اندازند عنوان کرد و گفت: هرچند که نیروی انتظامی از آمادگی بالایی در زمینه پیش بینی و پیشگیری از حوادث برخوردار است اما باز تاکید می کنیم که بایستی این نیرو این آمادگی خود را حفظ و افزایش دهد چرا که ناجا مظهر اقتدار حاکمیت کشور است و باید طوری عمل کند که ضمن اینکه ماموریت خود را با اقتدار انجام می دهد به وجهه این نیرو نیز خدشه ای وارد نشود.
صفری جنگ امروز دشمن با نظام اسلامی ایران را جنگ ادراکی – شناختی عنوان کرد و اظهار داشت: در جنگ های اداراکی_ شناختی دشمن به دنبال تضعیف دستگاه ها و نهادهای انقلابی نظیر نیروی انتظامی با تهیه فیلم ها و کلیپ های مغرضانه از نوع برخورد کارکنان این نیرو است.
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری اصفهان گفت: اگر پرسنل ناجا و کسانی که می خواهند حفاظت کنند از جان و مال مردم و زیرساخت های کشور با این نوع جنگ ها آشنا باشند اجازه سو استفاده به جریانات ضد انقلاب و بیگانه داده نخواهد شد.
وی تصریح کرد: نظر من هم مرکز ثقل کار ناجا باید تهدیدات مردم محور و آشنایی با جنگ های ادراکی شناختی باشد که ممطئن هستم حتماً که کارشناسان اداره پدافند غیر عامل فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این حوزه نیز پیش قدم خواهند شد.

** سارقی که قصد داشت دوچرخه سرقتی را در سایت دیوار بفروشد
گروه استان ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان “فلاورجان” از دستگیری سارقی که قصد داشت دوچرخه سرقتی را از طریق سایت دیوار به فروش برساند خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “ایرج کاکاوند” گفت : در پی دریافت خبری مبنی بر فروش دوچرخه مسروقه در سایت دیوار توسط فردی سودجو سریعا واحد گشت کلانتری ۱۲ این فرماندهی برای بررسی موضوع به محل اعزام شد.
وی در ادامه افزود : با بررسی به عمل آمده واظهارات شاکی مشخص گردید دوچرخه در مورخه نهم آبان ماه سال جاری سرقت شده که مالک دوچرخه را در سایت دیوار مشاهده و با فرد اعلام کننده قرار ملاقات برای دیدن دوچرخه می گذاردکه با مراجعه به محل مشاهده می کند که دوچرخه خودش است و با پلیس تماس می گیرد.
این مقام انتظامی بیان داشت: ماموارن گشت کلانتری ۱۲ نیز بلافاصله به محل اعزام و سارق را دستگیر می کنند.
سرهنگ کاکاوند اظهار داشت: سارق که به بزه انتسابی اعتراف کرد برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان از شهروندانی که در مجتمع های مسکونی و آپارتمان ها ساکن هستند خواست، هنگام خروج از ساختمان از بسته شدن درب منازل،آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی اطمینان حاصل کنند و موتورسیکلت و دوچرخه را حتما قفل کنند.

**حمل ۱۵۰ کیلو تریاک با چراغ خاموش
گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده یگان تکاوری پلیس استان از کشف ۱۵۰ کیلو تریاک در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ خبر داد.
سروان “روح الله فاطمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس تکاوری اصفهان حین گشت زنی در جاده راه آهن “یزد-اصفهان” به یک سواری ۴۰۵ که در تاریکی شب با چراغ خاموش حرکت می کرد مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۵۰ کیلو تریاک که زیر صندلی ها و در صندوق عقب جاساز شده بود کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.
فرمانده یگان تکاوری پلیس اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

** به وکالت نامه های با اعتبار یک روزه خدمات شماره گذاری ارائه نمی شود
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت : مراکز تعویض پلاک استان اصفهان به وکالت نامه هایی که اعتبار یک روزه دارند و فاقد نوبت اینترنتی هستند ، هیچ گونه خدماتی ارائه نمی دهند.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: اخیرا افرادی به مراکز تعویض پلاک استان اصفهان مراجعه می کنند و بدون داشتن نوبت اینترنتی و با وکالت نامه هایی که اعتبار یک روزه دارند تقاضای خدمت رسانی دارند .
وی افزود: ارائه خدمات به این افراد نوعی حق الناس است و باعث معطل شدن و اتلاف وقت دیگر افرادی می شود که نوبت اینترنتی از قبل دارند.
سرهنگ محمدی اظهار داشت: انجام هر گونه خدمات تعویض پلاک و شماره گذاری فقط با نوبت اینترنتی امکان پذیر است و شهروندان می بایست از قبل نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اصفهان تاکید کرد : حتما به هنگام مراجعه اشخاص به دفاتر اسناد رسمی موضوع به طرفین تفهیم شود و ثبت نام از طریق سایت راهور به نشانی Rahvar120.ir امکان پذیر است.

** ترخیص موتورسیکلت های رسوبی تا ۸ سال زیر سال ساخت
گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: در راستای امریه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان اموال عمومی و صیانت از اموال مردم، موتورسیکلت های رسوبی و توقیفی به مالکان و متصرفان تحویل داده می شوند.
سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی و توقیفی تا ۸ سال زیر سال ساخت به منظور جلوگیری از ضرر و زیان اموال عمومی وصیانت از اموال مردم اجرایی می شود.
وی افزود: این طرح از تاریخ ۱۷ آبان ماه به مدت ۲ ماه اجرایی می شود و مالکان، متصرفان و نمایندگان قانونی می توانند صرفا با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به ترخیص اقدام کنند.
سرهنگ محمدی اظهار داشت: ارائه قبض رسید پارکینگ، پرداخت خلافی و هزینه های پارکینگ یا حمل، ارائه سند مالکیت (برگه سبز)، کارت شناسایی موتورسیکلت و سند کارخانه سازنده در خصوص موتورسیکلت های فاقد پلاک الزامی است و پرداخت خلافی بصورت اقساطی امکان پذیر است .
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خاطر نشان کرد: طرح مذکور صرفا شامل موتورسیکلت هایی می شود که قبل از تاریخ ۲۹ اسفند ماه سال ۹۸ توقیف شده باشند و شامل دیگر موتورسیکلت ها نمی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا