اخبار استان هاشهر و جامعه

بستر رودخانه زاینده رود در حال پاکسازی است

به گزارش سزمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، بهزاد حقانی اظهار کرد: در پی خشک شدن رودخانه زاینده رود و به دنبال آن خشکی علف های هرز در کف رودخانه علاوه بر اینکه موجب نازیبایی های بصری شده است، متاسفانه در چند روز اخیر توسط برخی از افراد در چند نقطه از بستر رودخانه این علف ها به آتش کشیده و موجب مشکلاتی برای شهروندان و به ویژه تهدیدی برای آثار تاریخی و افزایش آلودگی هوا شده است.
وی گفت: همچنین در حاشیه زاینده رود از ناژوان تا پل شهرستان، عملیات علف زنی رودخانه توسط عوامل فضای سبز و خدمات مناطق حاشیه ای و همچنین نیروهای سازمان خدمات موتوری در حال انجام است.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به موضوع ساماندهی اجرای طرح های کنترل سیلاب و احیای رودخانه ها در محدوده شهری ادامه داد: هر سال شهرداری اصفهان نسبت به لایروبی و علف زنی رودخانه زاینده رود از ناژوان تا بند آبشار اقدامات لازم را انجام می دهد.
وی افزود: ساماندهی رودخانه زاینده رود در شهر اصفهان از حساسیت ویژه ای برخوردار است و شهرداری اصفهان با توجه به این موضوع، اقدام به پاکسازی رودخانه از زباله و همچنین علف های هرز می کند.
حقانی بیان کرد: متاسفانه کم و زیاد شدن دبی رودخانه شرایط رشد علف های بستر رودخانه را فراهم می کند که این موضوع مشکلات عدیده ای از جمله به آتش کشیده شدن آنها و به دنبال آن آلودگی هوا و خسارت به پل های تاریخی را دربردارد.
وی ادامه داد: در پی خشکی رودخانه زاینده رود و رویش مضاعف علف های در بستر رودخانه طی هماهنگی صورت گرفته و با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از عوامل فضای سبز، نیروهای خدماتی، تجهیزات موتوری سازمان خدمات موتوری و پیمانکار نظافت رودخانه، عملیات پاکسازی رودخانه آغاز شده است و این روند تا پاکسازی کامل ادامه دارد.
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان به مشکلات ناشی از روشن کردن آتش در حریم رودخانه اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش دما و سردی هوا از شهروندان تقاضا داریم از روشن کردن آتش در حریم رودخانه خودداری کنند زیرا علاوه بر اینکه امکان خسارت به فضای سبز و تاسیسات و تجهیزات شهری وجود دارد، موجب افزایش آلودگی هوا می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا