بازار‌های مالی ، بورس و بانک

پرداخت بیش از ۱۵ هزار و۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها از سوی بانک پارسیان در سال ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،این بانک در سال ۱۴۰۱ همچون سال‌های پیش ، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور را در صدر اولویت‌های خود قرارداد و با هدایت منابع به سمت این شرکت‌ها توانست نقش‌ مؤثری در رشد و توسعه دانش و ایده‌های نوآورانه داشته باشد.
عملکرد بانک پارسیان در حوزه خدمات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان نشان می‌دهد که نسبت آماری پوشش شرکت‌های دانش‌بنیان در بانک پارسیان به حدود ۱۷ درصد رسیده است که از نظر حجمی و تعدادی دراین‌باره، قابل‌ملاحظه است.
همچنین بانک پارسیان با داشتن زنجیره کامل ارزش خود محصولات و خدمات ویژه‌ای را طی سال‌های گذشته در حوزه دانش‌بنیان طراحی نموده که به جرات می‌توان گفت از جامع‌ترین محصولات و خدمات نظام پولی و بانکی کشور در حوزه دانش‌بنیان به شمار می‌رود.

پیشتازی بانک‌های خصوصی در پرداخت وام به شرکت‌های دانش‌بنیان

سیستم بانکی کشور در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۷۷ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۵ درصد رشد داشته است. بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشرشده از سوی بانک مرکزی، طی دوره ی مشابه، به ۲ هزار و ۱۱۳ شرکت دانش‌بنیان بیش از ۱۸ هزار فقره تسهیلات بانکی پرداخت‌شده است.
گزارش‌ها نشان می‌دهد از ۱۷۷ هزار میلیارد تومانی که در سال ۱۴۰۱ از سوی بانک‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت‌شده، سهم بانک‌های غیردولتی‌ ۸۵ درصد بوده است.

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا